Gå til innhold

Htc One m8 til rundt 800 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er vel ikke særlig til sak her egentlig? Ingen har vel fått noen ordrebekreftelse på mail der det står at kjøp er gjennomført, og med en pris..

Jeg klarte å legge mobil i handlevogn, fylle inn navn/adresse, visa-kort, og fått en bestillingsreferanse på 4 siffer. Men jeg fikk aldri noen bekreftelse på e-post der det står at handel er gjennomført, med pris på telefon, porto og totalsum nederst.

Det har vel ingen andre heller fått, og således er ikke kjøpet gjennomført

Lenke til kommentar

Men det er vel ikke særlig til sak her egentlig? Ingen har vel fått noen ordrebekreftelse på mail der det står at kjøp er gjennomført, og med en pris..

Jeg klarte å legge mobil i handlevogn, fylle inn navn/adresse, visa-kort, og fått en bestillingsreferanse på 4 siffer. Men jeg fikk aldri noen bekreftelse på e-post der det står at handel er gjennomført, med pris på telefon, porto og totalsum nederst.

Det har vel ingen andre heller fått, og således er ikke kjøpet gjennomført

Men er det ikke litt rart at de svarer noen, og ikke resten?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg sendte en henvendelse til forbrukerrådet om dette, og fikk svar på fredag. Veldig langt svar, men kort fortalt så svarte de at dersom jeg bestilte to telefoner så svekket det nok min sak noe da man kunne tolke dette som om jeg var klar over at prisen var feil. De gikk videre med å understreke at utfallet av en slik sak uansett ikke var gitt, og at mange lignende saker ofte går i kundens favør.

For ordens skyld så må jeg bare legge til at jeg ikke orienterte forbrukerrådet om mangel på ordrebekreftelse, da dette var noe jeg ikke hadde tenkt over da jeg tok kontakt med de. Ble gjort oppmerksom på dette her inne først i etterkant.

For min del tror jeg at jeg lar dette ligge, men til de som kun bestilte en telefon så tolker jeg det slik på svaret fra forbrukerrådet at man faktisk har en sak - om den er god eller ei sa de ingenting om.

edit:skriveleif

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ekkelt hvordan dere prøver å tilegne dere et produkt som helt åpenbart er feilpriset. I tillegg til dette velger noen utvalgte å belaste en statlig virksomhet (mine føkkings skattepenger) av ingen annen grunn enn selve essensen av grådighet.

Uetisk og lavmåls.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er mine skattepenger også - om jeg ønsker valuta for mine skattepenger så står jeg i full rett til å benytte meg av forbrukerrådet sine tjenester. En avtale er en avtale, dersom feilen ligger på leverandør sin side så er det også leverandør som må betale prisen for feilen. Altså en prinsippsak.

Samtidig så er det slik at ingen her på forumet har så langt ytret ønske om å gå videre med saken - folk prater og det må de få lov til. Folk får hjelp til å sjekke lovverket rundt dette og det må de også få lov til. Til tross for at du ikke klarer å se forbi din egen nese eller dine egne skattepenger, så er det faktisk folk som prater og sjekker som sørger for at du som ansatt, kunde, student, eier av ting eller leier av ting får det du har rett og krav på. Dersom du synes det er ekkelt, så har du ingenting på Internet å gjøre. Finnes langt eklere ting her ute, og tro meg - skatten din blir brukt til langt eklere ting enn dette også.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en mobil da jeg så denne tråden, men fikk heller ikke bekreftelse på e-post. Hadde firmaet lagt ut tilbudet som et faktisk tilbud, på forsiden av nettbutikken eller i reklame-mail for eksempel, hadde jeg stått på kravene og insistert på levering. Men siden det bare hadde sneket seg inn en feil og det ikke ble annonsert særskilt om den lave prisen er det ingenting å gå videre med.
Og til neste gang må folk huske å ikke bli grådige og bestille mer enn én mobil - da ringer nok klokkene hos nettbutikken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...