Gå til innhold

Htc One m8 til rundt 800 kr

Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen fra de nå:

Hei!

Det har vært en feil i vår nettbutikk som har gjort at prisen på et produkt du har bestilt er blitt feil.

Vi har derfor måttet kansellere din ordre .

Feilen er under retting, og det vil om kort tid bli mulig å bestille produktet på nytt til riktig pris.

Vi beklager eventuelle problemer dette har medført.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle våre priser er eksklusiv frakt, merverdi og miljøgebyr hvis ikke annet er oppgitt. One2cel AS forbeholder seg retten til å endre prisene på våre produkter. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene, eller feil og endringene kan skje uten varsel.

De kan vel kanskje henvise til dette?

Lenke til kommentar

Alle våre priser er eksklusiv frakt, merverdi og miljøgebyr hvis ikke annet er oppgitt. One2cel AS forbeholder seg retten til å endre prisene på våre produkter. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene, eller feil og endringene kan skje uten varsel.

Blir man opplyst om det ved kjøp?

Lenke til kommentar

Blir man opplyst om det ved kjøp?

Jeg sjekket nå, og de har oppdatert kjøpsbetingelsene, der de har lagt inn dette:

Produktpriser

Alle priser er oppgitt inkl mva dersom ikke annet er oppgitt.

One2cel og MyCall tar forbehold om feil priser i nettbutikken og forbeholder oss retten til å kansellere ordre som er lagt inn med feil pris.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Artikkelen hos Dinside.no skriver at forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget klart stadfester at dersom produktet er priset feil fra leverandør sin side så er avtalen som er inngått likevel gyldig. Altså leverandør må selv ta sine egne feil på sin kappe. Dette er en prinsipp sak, og betyr egentlig at en avtale er en avtale - hadde man hatt mulighet til å trekke seg fra avtaler grunnet egne feil så hadde avtaler vært lite verdt.

Unntaket er dog når feilen er så stor at kunden burde ha forstått at prisen var feil. Jeg har sendt de mitt svar, og håper at de tar saken til vurdering. Står de fast på sin beslutning så vil jeg nok vurdere å ta kontakt med forbrukerrådet, og håper egentlig at flere her inne gjør det samme.

edit: dersom jeg tar kontakt med forbrukerrådet så vil jeg også legge ved denne "plutselige" endringen av vilkår.

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Så betyr det at vi har en sak mot dem iogmed at one2cel endret ETTEr at de fucka opp.

Jeg ville sagt ja, fordi det sto IKKE i kjøpsbetingelsene når det var mulig å bestille til den prisen.

EDIT:

Hvis noen trenger den gamle kjøpsbetingelsen, så postet jeg den på forrige side.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Står litt her, fort forklart.

http://www.hardware.no/artikler/juss_paa_nett/21903/5

Lite utdrag: Om du bestiller en vare som var oppgitt til feil pris, vil du nemlig kunne kreve avtalen gjennomført hvis du "ikke skjønte eller burde skjønne" at det var en feil. Selv om webshopen har tatt forbehold mot trykkfeil, vil man etter vår mening likevel ha en bindende avtale så snart webshopen har sendt deg en ordrebekreftelse.

Men det hadde vært morsomt å få mobilen til den prisen...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Fikk svar fra Kundeservice i dag:

Hei.

I våre kjøpsbetingelser som kundene må godkjenne før ordren går igjennom står det at vi kan kansellere ordre ved feilprising.

Med vennlig hilsen

One2Cel AS

De fikk et svar tilbake fra meg om at de oppdaterte kjøpsvilkårene etter at jeg la inn ordre.

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...