atwater Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Fikk denne mailen fra de nå: Hei! Det har vært en feil i vår nettbutikk som har gjort at prisen på et produkt du har bestilt er blitt feil. Vi har derfor måttet kansellere din ordre . Feilen er under retting, og det vil om kort tid bli mulig å bestille produktet på nytt til riktig pris. Vi beklager eventuelle problemer dette har medført. Endret 8. august 2014 av -lemoncake Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg har ikke mottat noe slik e-post, men send de lenka fra dinside.no som noen la ut tidligere i denne tråden og se hva de sier. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg fikk samme mailen nå. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 MPX-saken kan nok ikke sammenlignes. De hadde en prisfeil som prosentmessig var mye lavere i tillegg til at det var et annonsert tilbud. Altså ikke opplagt at forbrukeren/kjøper burde forstått at det var feilprising. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Tja, det hadde vært interessant om noen som har fått kansellert ordre sendte saken til Forbrukerrådet for å høre om man har en sak.. En 5000kr-mobil til 800kr er ganske ok det Lenke til kommentar
atwater Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg sendte de Dinside artikkelen, så venter spent på svar! Hvis de sier at orderen fortsatt er kansellert, så frister det å sende mail til Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Fikk mail jeg også. Svarte de. Men regner denne saken som avsluttet. Står vel et sted at det taes forbehold om feil.. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Alle våre priser er eksklusiv frakt, merverdi og miljøgebyr hvis ikke annet er oppgitt. One2cel AS forbeholder seg retten til å endre prisene på våre produkter. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene, eller feil og endringene kan skje uten varsel. De kan vel kanskje henvise til dette? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Svarte dere på e-posten eller sendte dere svaret til [email protected]? edit: de kan ikke forbeholde seg retten til å endre pris etter at jeg avtale er gjennomført. edit2: jeg kommer nok til å høre med forbrukerrådet, bare for å ha gjort det. Endret 8. august 2014 av BareGjest Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Alle våre priser er eksklusiv frakt, merverdi og miljøgebyr hvis ikke annet er oppgitt. One2cel AS forbeholder seg retten til å endre prisene på våre produkter. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene, eller feil og endringene kan skje uten varsel. De kan vel kanskje henvise til dette? Blir man opplyst om det ved kjøp? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Alle våre priser er eksklusiv frakt, merverdi og miljøgebyr hvis ikke annet er oppgitt. One2cel AS forbeholder seg retten til å endre prisene på våre produkter. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra produsentene, eller feil og endringene kan skje uten varsel. De kan vel kanskje henvise til dette? Blir man opplyst om det ved kjøp? Jeg sjekket nå, og de har oppdatert kjøpsbetingelsene, der de har lagt inn dette: Produktpriser Alle priser er oppgitt inkl mva dersom ikke annet er oppgitt. One2cel og MyCall tar forbehold om feil priser i nettbutikken og forbeholder oss retten til å kansellere ordre som er lagt inn med feil pris. Endret 8. august 2014 av -lemoncake Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Så betyr det at vi har en sak mot dem iogmed at one2cel endret ETTEr at de fucka opp. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Artikkelen hos Dinside.no skriver at forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget klart stadfester at dersom produktet er priset feil fra leverandør sin side så er avtalen som er inngått likevel gyldig. Altså leverandør må selv ta sine egne feil på sin kappe. Dette er en prinsipp sak, og betyr egentlig at en avtale er en avtale - hadde man hatt mulighet til å trekke seg fra avtaler grunnet egne feil så hadde avtaler vært lite verdt. Unntaket er dog når feilen er så stor at kunden burde ha forstått at prisen var feil. Jeg har sendt de mitt svar, og håper at de tar saken til vurdering. Står de fast på sin beslutning så vil jeg nok vurdere å ta kontakt med forbrukerrådet, og håper egentlig at flere her inne gjør det samme. edit: dersom jeg tar kontakt med forbrukerrådet så vil jeg også legge ved denne "plutselige" endringen av vilkår. Endret 8. august 2014 av BareGjest Lenke til kommentar
atwater Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Så betyr det at vi har en sak mot dem iogmed at one2cel endret ETTEr at de fucka opp. Jeg ville sagt ja, fordi det sto IKKE i kjøpsbetingelsene når det var mulig å bestille til den prisen. EDIT: Hvis noen trenger den gamle kjøpsbetingelsen, så postet jeg den på forrige side. Endret 8. august 2014 av -lemoncake Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Står litt her, fort forklart. http://www.hardware.no/artikler/juss_paa_nett/21903/5 Lite utdrag: Om du bestiller en vare som var oppgitt til feil pris, vil du nemlig kunne kreve avtalen gjennomført hvis du "ikke skjønte eller burde skjønne" at det var en feil. Selv om webshopen har tatt forbehold mot trykkfeil, vil man etter vår mening likevel ha en bindende avtale så snart webshopen har sendt deg en ordrebekreftelse. Men det hadde vært morsomt å få mobilen til den prisen... Endret 8. august 2014 av newman221 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Men man må ha fått ordrebekreftelse? For det var det vel ingen som fikk, siden ordren måtte prosesseres hos MyCall først. 1 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Ja - en liten hake dette med ordrebekreftelse .. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Men dere skjønner alle at dere var en feil...? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Mobiltelefoner til rundt 1000,- er ikke uvanlig, iblant lavere når det er helgetilbud etc. Har du ikke peiling på hva som er hot & not så er det ikke gitt at man forstår at det var en feil. 1 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Fikk svar fra Kundeservice i dag: Hei. I våre kjøpsbetingelser som kundene må godkjenne før ordren går igjennom står det at vi kan kansellere ordre ved feilprising. Med vennlig hilsen One2Cel AS De fikk et svar tilbake fra meg om at de oppdaterte kjøpsvilkårene etter at jeg la inn ordre. Endret 11. august 2014 av -lemoncake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå