luistheghost Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Fasade. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Artig å se slike detaljer! Kunne dog tenkt meg et utsnitt hvor taket også var med.... Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Balaklava-gården i Færgeportgaten i Gamlebyen / Fredrikstad er lett å kjenne i gjen her, og et flott motiv med gode, saftige valører som spiller godt sammen her. At gården er velstelt og nesten nymalt har nok noe å si også. Jeg likte kontrasten mellom det gule på fasaden og den dype sortfargen på glasert takstein. Jeg skal ikke si noe angående det halve fasade-vindu på venstre siden, men avventer hva godeste Roar kommer til å si her... ;o) Nydelig og dynamisk. Litt morsomt faktisk, fordi jeg var i Gamlebyen, onsdag som var (06.08-14) og tok nesten makent bilde, bare litt mere på skrå. Mvh, Walter Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Takk for kjappe innspill i hyggelige kommentarer! En liten symfoni, dette ... Jeg så for meg dette motivet som et note-ark. Rytmen sitter i vinduene på oppløftene, melodien på veggen, trappene gir volumet og litt tingeling fra brosteinen. Håper at Roar er musikalsk ... (NB! Lørdagskveld, men nykter på alle måter Vh. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Denne gangen tror jeg du skulle gjort som'n Walter - valgt skråvinkelen. Ikke alltid lett å gå rett på. Dessuten mye vanskeligere å få fram skikkelig spenning i bildet. Kunne hvertfall tenkt meg at du hadde tatt med hele vinduet i venstrekanten framfor bare et fragment som gjør bildekanten litt urolig og rotete. At du har valgt å beholde bare halve vinduer oppe tror jeg bidrar til litt spenning i bildet. Dessverre så har jeg alltid måttet synge uten musikalsk tilbehør. fordi jeg ikke klarer å kombinere og finne når jeg skal inn. Måtte bli over 50 år før jeg fant at grunnen faktisk så merkelig det enn høres ut lå i at jeg blei ramma av polio i 1951. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg