Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Balaklava-gården i Færgeportgaten i Gamlebyen / Fredrikstad er lett å kjenne i gjen her, og et flott motiv med gode, saftige valører som spiller godt sammen her. At gården er velstelt og nesten nymalt har nok noe å si også. Jeg likte kontrasten mellom det gule på fasaden og den dype sortfargen på glasert takstein.

Jeg skal ikke si noe angående det halve fasade-vindu på venstre siden, men avventer hva godeste Roar kommer til å si her...

;o)

Nydelig og dynamisk. Litt morsomt faktisk, fordi jeg var i Gamlebyen, onsdag som var (06.08-14) og tok nesten makent bilde, bare litt mere på skrå.

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar

Takk for kjappe innspill i hyggelige kommentarer!

En liten symfoni, dette ...

Jeg så for meg dette motivet som et note-ark. Rytmen sitter i vinduene på oppløftene, melodien på veggen, trappene gir volumet og litt tingeling fra brosteinen.

Håper at Roar er musikalsk ...

(NB! Lørdagskveld, men nykter på alle måter :)

Vh.

Lenke til kommentar

Denne gangen tror jeg du skulle gjort som'n Walter - valgt skråvinkelen. Ikke alltid lett å gå rett på. Dessuten mye vanskeligere å få fram skikkelig spenning i bildet.

Kunne hvertfall tenkt meg at du hadde tatt med hele vinduet i venstrekanten framfor bare et fragment som gjør bildekanten litt urolig og rotete.

At du har valgt å beholde bare halve vinduer oppe tror jeg bidrar til litt spenning i bildet.

Dessverre så har jeg alltid måttet synge uten musikalsk tilbehør. fordi jeg ikke klarer å kombinere og finne når jeg skal inn. Måtte bli over 50 år før jeg fant at grunnen faktisk så merkelig det enn høres ut lå i at jeg blei ramma av polio i 1951.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...