Bytex Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Har nettopp putta inn et nytt Sapphire Radeon 9800 Pro-kort. Men jeg greier ikke å få refreshrate over 60Hz. På det gamle kortet mitt, et GF4ti4200 kunne jeg kjøre 85Hz og VELDIG godt se forskjellen. Nå flimrer det som bare pokker her..Uansett hva jeg setter Refresh rate i Monitor-tab'en under advanced display setting, hopper den tilbake til 60Hz. Dette ser jeg i "Displays" i en av ATI-tab'ene i advanced settings. Der står det 1024x768 60 Hz. Har prøvd override funksjonene uten noe hell. Jeg har en mange år gammel Samsung Syncmaster 5C-skjerm, som det er komplett umulig å finne egen driver til. Men det hadde jeg da aldri på gf4-kortet heller, og der funka refreshrate som den skulle. Ingen skal påstå at man ikke ser forskjell på 60Hz og 85Hz når man er vant til 85. Det var det kompisen jeg kjøpte kortet hos mente. Jaddda. Kjører Windows XP, Directx9, og Catalyst 3.8 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Det er ikke sikkert det finnes en driver til skjermen din, sålenge skjermen støtter DCC plug and play standard så skal ikke det være nødvendig med en driver. Da er det bare å sette opp skjermen som plug and play monitor. Du kan prøve å skru av DCC under displays->monitor for å se om det løser problemet ditt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Det som fungerer er å bruke et program kallt ReForce, som gjør slik at det er umulig for WinXP å velge refreshrates lavere enn det du selv vil. http://dl.winsite.com/bin/downl?win95/sysu...|10000000036307 Last ned og innstaller herfra, eller evt. søk etter refresh force på google. Dette programmet bruker jeg, og er veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Er ikke dette programmet ment for Geforce og Nvidia-drivere da? Det ligger jo liksom i navnet. ReForce. Uansett, jeg knota endel i ATI-oppsettet i display settings, og fikk det tilslutt til. Mente det ville være for latterlig om jeg ikke skulle kunne bytte refreshrate på et så bra kort, så jeg ga ikke opp. ATI-oppsettet er ganske annerledes enn Nvidia-oppsettet, men når man bare finner riktig plass går det bra tilslutt : Dette er mitt første Radeon-kort så.. Kjøpte det nesten ubrukt av en god kompis for 2000,- Koster 4500,- nytt på komplett Nå er det bare å vente på Half Life 2 hehe. Max Payne 2 kjører som en drøm på max settings..Halo også. Selv med min lusne 1,5Ghz AMD-CPU fikk jeg nesten 6000 3dmarks i 3dmark2003. 512MB Corsair DDR-RAM hjelper sikkert også litt på hastigheten. Fint å få igjen masse på skatten gitt Her er komplett-linken til kortet mitt. Fyren tjener så mye penger at når han fant ut at Radeon-kortene gir grafikkbugs i Anarchy Online, kjøpte han like godt bare et nytt Geforce 5900 ultimate istedet, under 2 uker senere. Fint for meg da. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Er ikke dette programmet ment for Geforce og Nvidia-drivere da?Det ligger jo liksom i navnet. ReForce. Neida, Refreshforce fungerer på alle skjermkort, fungeret fint på mitt gamle Radeon 9700 pro iallefall. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Bare for å klare opp: ReForce funker på absolutt alle skjermkort, også andre enn nVidia og ATi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå