gthaman Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Hei, den stasjonære pcen min står i andre etasje, og router nede. Har lagt en kabel gjennom loft og faenskap ned til router, og dette fungerer forsåvidt utmerket. Lurte på om noe er mulig, da jeg har 2 nettverksporter i pcen : Kan jeg bruke en kabel fra den andre porten til laptopen slik at det får internett via den stasjonære? Må jeg da bruke en krysset kabel? Mange år siden jeg tenkte på noe slikt, er litt grønn her - hjelp behøves!! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Network and Sharing Center>Change adapter settings>Høyreklikk nettverkskortet som du har internett inn til og velg properties>Sharing>Allow other.... og velg nettverkskortet det andre kortet i drop-down-listen. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Network and Sharing Center>Change adapter settings>Høyreklikk nettverkskortet som du har internett inn til og velg properties>Sharing>Allow other.... og velg nettverkskortet det andre kortet i drop-down-listen. Kanon! Må jeg ha krysset kabel for dette? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Nope, det trenger man som regel aldri lenger, så lenge utstyret ikke er eldgammelt. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 8. august 2014 Forfatter Del Skrevet 8. august 2014 Takk, det fungerte utmerket Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Nostalgisk humring* krysset kabel ja, det begynner det å bli lenge siden sist jeg hørte om/så. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå