bjellsau Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Hei, Vurderer å kjøpe meg en vidvinkelzoom til mitt Nikon FX, og heller vel mot kongen. Men noen som har gjort seg opp noen tanker om hvorfor Nikon har valgt å lage dette objektivet uten filtergjenger? Det er muligens pga av utfordringer med den svære kula el som har gjort det, men har en ikke på vidvinkel ofte lyst å sette på ND-filter, eller hva slag bruksområde tenker Nikon seg dette.......? Er klar over Lee systemet, så må gå for det i såfall, men bare rart at de har valgt og ikke gjøre dette mulig...... Til dere som har dette objektivet, hva slags bruksområder har dere, og har dere savnet mulighet for filter? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Grunnen er nok at tradisjonelle filtre ville gitt kraftig vignettering - derfor. Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Har fotodiox freearc 66 systemet til min nikon 14-24, fungerer meget bra, blir også som en ekstra solblender når du ikke har filter på. 145mm Slim CPL filter på: Lee og lucroit har også filter system for nikon 14-24. Endret 7. august 2014 av tomme86 Lenke til kommentar
bjellsau Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Har du noen oppfatning av hvem av systemene som er "best" og prismessig gunstigst? Lenke til kommentar
bjellsau Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 Kan en eventuelt kjøpe disse firkantede fitrene(ND-filter) uten kitet og holde for linsa for hånd, eller vil det bli dårlig og eventuelt uskarpt?? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 Kan en eventuelt kjøpe disse firkantede fitrene(ND-filter) uten kitet og holde for linsa for hånd, eller vil det bli dårlig og eventuelt uskarpt?? Kommer vel helt an på hva slags bilder, når og mengden lys. Gaffa løser jo det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå