tvervag Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Vil sette opp 2 stk Vlan på routeren min. Kan noen som har peiling hjelpe meg med dette, da jeg vil skille to etasjer fra hverandre. Asus RT-N66U kjører Tomato 1.28 Shibby Skjønner ikke noe mer enn nødvendig av alle innstillingene Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Legg ut en skjermdump av konfigsida... Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Er dette riktig plass? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Ja... Da må du lage et nytt VLAN og legge til den eller de portene som skal gå til den andre etasjen... Bridge på nye VLANet skal være samme som VLAN 1... Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Ja... Da må du lage et nytt VLAN og legge til den eller de portene som skal gå til den andre etasjen... Bridge på nye VLANet skal være samme som VLAN 1... Må jeg da fjerne disse fra Vlan 1 ? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Hvis ikke det gjøres automatisk, så må du det ja... Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Da kommer denne opp? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Ja sorry, du må opprette en ny bridge - LAN1 (br1) og legge VLANet til den. Men hvor og hvordan du gjør det i Tomato, vet jeg dessverre ikke..... Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Er det her kanskje? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Mulig, men lite trolig... Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Tenker det er her under LAN eller? Lenke til kommentar
uGn Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Hirr, kjenner ikke routeren men hvordan var planen å sette den opp? Har du noe utstyr som skal untagge VLANene? Litt enklere om du gir en mer detaljert beskrivelse av ustyr og plan. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Nei, det er ikke der heller.. Du må finne en innstilling som tillater deg å opprette nye virtuelle interfaces... Kjenner ikke menyoppsettet i Tomato dessverre så jeg vet ikke hvor det ligger... Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Hirr, kjenner ikke routeren men hvordan var planen å sette den opp? Har du noe utstyr som skal untagge VLANene? Litt enklere om du gir en mer detaljert beskrivelse av ustyr og plan. Oki Dette er altibox som kjøres bridged til Asus routeren og opp på loftet der det treffer en switch, så derifra til alle rom i huset. Nå som jeg har utleie i kjelleren vil jeg helst ha etasjene på 2 forskjellige nett. Kjeller er per nå koblet i denne switchen og det er denne jeg vil ha bort ifra mitt nettverk. I kjeller står en Asus N66U som er ren trådløs AP Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Nei, det er ikke der heller.. Du må finne en innstilling som tillater deg å opprette nye virtuelle interfaces... Kjenner ikke menyoppsettet i Tomato dessverre så jeg vet ikke hvor det ligger... Ikke lett å finne frem i junglene der nei, finner noe som heter Virtuell Wireless Interface da? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Men for svarte! Hvorfor opplyser du ikke om sånt med en gang?! Oppsettet ditt er jo feil! Du bridger hjemmesentralen, bruker Asusen som router, og eventuelt switchen til å utvide portkapasiteten.. Lenke til kommentar
tvervag Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Men for svarte! Hvorfor opplyser du ikke om sånt med en gang?! Oppsettet ditt er jo feil! Du bridger hjemmesentralen, bruker Asusen som router, og eventuelt switchen til å utvide portkapasiteten.. Hehehe rolig nå. Det er jo nøyaktig det jeg gjør,switchen er koblet i port 1 på routeren og skal være til alt i hovedetasjen. Det er port 2 feks jeg vil ha ned til kjelleren så det blir et eget nettverk der nede som ikke ser enheter eller har noen som helst kontakt med etasjen over. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Sorry, jeg leste for fort... Så du har 2 stk N66, en som router og en som AP, right? Du kan istedet sette opp en statisk route, på begge to individuelt, som router til hverandre... Har du Tomato på begge routerne eller bare den ene? Tror du må skissere opp nettverket ditt på nytt og hva du har hvor med hva på.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå