Gå til innhold

[Løst] Ringe i utlandet - Bruke norsk SIM - Hvem er billigst?

Anbefalte innlegg

Hei! Ny her..

Jeg skal snart reise ut i Europa på jobboppdrag. Har i den forbindelse et par sprøsmål vedr. valg av operatør og sånt.

1: Hvilken operatør er billigst for å ringe/sms'e I utlandet? Altså ikke TIL utlandet, men I utlandet... Da tenker jeg på å ringe/sms'e til f.eks Norge men også lokalt der jeg befinner meg. Landene jeg da tenker på er Nederland, Belgia, Spania, Romania, Tsjekkia, Bulgaria, Polen, Slovenia, Ungarn, Tyskland, Finland og Storbritannia.. Hvilken operatør mener dere jeg bør gå for? One Call ser ut til å være billigst så langt...

2: Jeg vil gjerne benytte mitt norske tlfnr da jeg har mange som vil prøve å nå meg, så da må jeg bare benytte meg av mitt norske sim-kort... det finnes vel ingen andre alternativer for f.eks multi sim-kort bruk på en tlf? :p

Hvilken andre råd har dere å gi meg vedr. det her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut Lebara/Mycall

https://mycall.no/priser/priser-i-utlandet

Tilbud ut denne måneden med 250 minutter samtale inkludert og gratis samtaler i Norge:

https://mycall.no/om/nyheter/sommertilbud

Første linje i tabell er priser fra utland til Norge.

0.99 kroner minuttet fra Polen, Tyskland, Storbritannia

1.96 kroner minutter fra resten av landene du nevner til Norge

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Ja, har sjekket ut de, men det eneste DE scorer vel høyt på, er databruk... men vet ikke om DET gjelder I utlandet... Ellers er tilbudet uvesentlig for meg da jeg kommer til være minimalt i Norge det neste halve året... Også har One Call billigere å ringe TIL Norge samt lokalt... Så ja, tror at One Call blir neste for meg, om ikke databruk-tilbudet til MyCall fungerer i utlandet også.....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt et par semi-langvarige turer til Øst-Europa (Litauen/Latvia), og har brukt mobilen med "Folkepakka" fra OneCall.

Lokale operatører der nede (et par av de er "norske"/"svenske") har tilsynelatende svinbillige abonnementer (sett med norske øyne), men å ringe til Norge ("utenlands") med de hadde blitt en mye dårligere deal enn OneCall. Du hadde dessuten ikke giddet å kjøpe deg et SIM-kort i enhver tidligere Sovjet-stat..

OneCall sine "EU-priser" er helt supre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Ny her..

Jeg skal snart reise ut i Europa på jobboppdrag. Har i den forbindelse et par sprøsmål vedr. valg av operatør og sånt.

1: Hvilken operatør er billigst for å ringe/sms'e I utlandet? Altså ikke TIL utlandet, men I utlandet... Da tenker jeg på å ringe/sms'e til f.eks Norge men også lokalt der jeg befinner meg. Landene jeg da tenker på er Nederland, Belgia, Spania, Romania, Tsjekkia, Bulgaria, Polen, Slovenia, Ungarn, Tyskland, Finland og Storbritannia.. Hvilken operatør mener dere jeg bør gå for? One Call ser ut til å være billigst så langt...

2: Jeg vil gjerne benytte mitt norske tlfnr da jeg har mange som vil prøve å nå meg, så da må jeg bare benytte meg av mitt norske sim-kort... det finnes vel ingen andre alternativer for f.eks multi sim-kort bruk på en tlf? :p

Hvilken andre råd har dere å gi meg vedr. det her?

Verdt å sjekke ut en app som heter Phonr, regner sammen hva du bruker mobilen din til, også får du vite hvilket abonnement du burde bruke! Funker bare på android mobiler da tror jeg.... :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...