Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama har en venn, jeg sliter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært en sånn kompis mange ganger. Jeg har sett forhold gå på tryne delvis pga. sånt, og motsatt. Her tror JEG at det er TS som lager et problem ut av en uskyldig situasjon.

Jeg surra litt med ei dame, vi hadde sex, men ble ikke mer, holdt oss til vennskap. Neste typen hennes fikk beskjed om at jeg var en veldig nær venn (var der for henne da hun virkelig trengte hjelp) og at hun kom til å velge det vennskapet foran forholdet om hun måtte velge. Typen hadde veldig tungt for å akseptere det. Neppe direkte på grunn av dette, men det var kanskje en medvirkende årsak, så gikk det forholdet på trynet. Neste typen fikk samme beskjed og han svarte at han hadde ingen problem med det. Han oppfører seg sånn også og har blitt bortimot en kompis av meg også nå, ingen problemer i det heletatt. De er nå samboere og bor 50m unna meg og vi sees titt og ofte. Han var også bortreist en periode, dama blir fort ensom og tilbrakte mye tid sammen med meg, igjen, ikke noe problem. Det er mye hva en selv gjør det til. For tidligere kjærester hun har hatt har jeg gitt faen og vi har hatt sex, men nå som hun er sammen med denne karen kommer jeg ikke til å røre henne om hun skulle komme innom og be om kjepp. Tillit går begge veier og er smittsomt :)

Lenke til kommentar

Jeg har vært en sånn kompis mange ganger. Jeg har sett forhold gå på tryne delvis pga. sånt, og motsatt. Her tror JEG at det er TS som lager et problem ut av en uskyldig situasjon.

 

Neste typen fikk samme beskjed og han svarte at han hadde ingen problem med det. Han oppfører seg sånn også og har blitt bortimot en kompis av meg også nå, ingen problemer i det heletatt.

 

Det er på en måte det jeg også mener. Det er greit så lenge dere har blitt kjent og/eller venner for da blir saken noe helt annet. Samtidig mener jeg at når man får seg en ny partner er det greit å utsette 1on1 vennedatingen en liten periode til den nye kjæresten faktisk har fått mulighet til å bli kjent med vennen.

Lenke til kommentar

Uavhengig av hvor lang avstand det er mellom dere, det å spise middag og se på film med en fyr du ikke kjenner når du er borte er ikke greit. Hun burde i det minste gi deg muligheten til å bli kjent med han fremfor å "spare" han til hver gang du er borte. Jeg mener man ikke kan diktere hvem motparten skal være sammen med, ei heller at det er nødvendig å bli kjent med alle motpartens venner, men i akkurat denne situasjonen mener jeg at det hun gjør er hensynsløst.

Litt enig. Jeg har selv to nære jentevenner. Jeg har ikke, og har aldri hatt, noe seksuelt forhold til dem, og jeg har ikke noe ønske om det heller selv om jeg strengt tatt syns begge er attraktive. Jeg har vært singel de siste åra.

 

Ei av dem har hatt samboer i flere år, lenger enn hu har kjent meg. Han er mye til sjøs, og jeg henger gjerne med hu, enten han er hjemme eller ute. På fest hos dem sitter jeg gjerne i kjelleren og preiker skit med ham. Vi er ikke bestbuds jeg og han, men vi kommer godt overens, og jeg føler han aksepterer fullt ut at hu og jeg er venner.

 

Så har jeg ei anna venninne som jeg har kjent noen år. Hu traff en type for noen år siden, mens hu var med meg på byen, og de endte raskt opp i et samboerforhold med enebolig, bikkje og hele pakka, men han var tydeligvis ganske sjalu av seg. Allerede kvelden de møttes første gang ga jeg ham tydelig beskjed om at det var fritt leide og at jeg ikke er i veien. Likevel, når de så ble sammen var det nesten umulig å sosialisere med henne, og de få gangene vi faktisk hang med hverandre var han stort sett med. Da jeg ba henne i bursdagsfest spurte hu om typen kunne være med, selvsagt ikke noe problem, og så do de hjem tidlig. De hadde etterhvert en tøff break-up, og han overkjørte meg enda en gang da jeg tilbød meg å hjelpe henne å flytte. Hu sa han var redd jeg skulle utnytte den sårbare situasjonen hu var i.

 

Så bli gjerne kjent med fyren, men ikke KREV å få være med hver eneste jævla gang hu skal treffe ham. Foreslå at hu introduserer dere, men ikke vær for frempå.

 

For min egen del tror jeg at hvis jeg noen gang er i et forhold med ei som stiller meg et ultimatum vil hu selv være den som kommer dårligst ut av det.

 

Uansett kan du ikke bestemme hvem hun kan være venner med. Det er bare smålig. Og hvis du stoler så lite på henne, så er det bedre å avslutte forholdet med en gang. Hun fortjener en som kan stole på henne.

Nettopp. Jeg har aldri skjønt den sjalusi-greia egentlig. Hvis du føler du må vokte over henne for at hun ikke skal gå rundt og få pikk hos andre gutter, hvorfor gidder du i det hele tatt å fortsette? Forutsatt at dere begge er relativt voksne mennesker selvsagt. Anonymous poster hash: 63119...96e

Lenke til kommentar

Takker for mange svar. Noen gode også.

Det er greit å skille fornuft og følelser. Men ofte er følelsene sterke, og lever sitt eget liv. Da blir det vanskelig.

 

Helst hadde jeg sett at hun kuttet han ut. Men det er følelsene som snakker da, ikke fornuften.

Jeg vil ikke kontrollere hvem hun er venner med. Jeg vil heller ikke at dette skal ødelegge forholdet vårt.

Jeg har tenkt, og kommet til følgende:

Jeg mener at de må ta hensyn til mine følelser omkring dette, og gjøre det lettere for meg å akseptere deres vennskap. Dvs tone ned vennskapet til jeg har fått en mulighet til å bli kjent med han. Jeg vil også bli inkludert.

Lenke til kommentar

Jeg mener at de må ta hensyn til mine følelser omkring dette, og gjøre det lettere for meg å akseptere deres vennskap. Dvs tone ned vennskapet til jeg har fått en mulighet til å bli kjent med han. Jeg vil også bli inkludert.

 

Det du sier er at hun bør forme seg etter deg. Hun var ærlig og du gikk inn i forholdet med åpne øyne og viste det var slik. Nå vil du altså endre dette, uten å ta hensyn til henne.

 

Personlig syns jeg det er lite smart å starte et forhold med å endre den andre og ikke ha tillit til denne. La fornuften styre, ikke følelsene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså, normalt sett så skal dette ikke være noe problem.
Men alle i denne tråden snakker på denne måten "vært i samme situasjon, vi hadde ikke sex, så det må bety at det er det samme for deg"

Alt i alt, så er dette avhengig av personligheten til dama di, og personligheten til gutten hun er med. Du kan aldri være så naiv at du ikke tror at det skjer noe bak deg. Du kan derimot avgjøre dette lett ved av å se på personligheten til dem begge. Det finnes millioner av folk i verden, og det har vært millioner av tilfeller der folk er utro, og ikke.



Anonymous poster hash: d58ca...cf6
Lenke til kommentar

 

Jeg mener at de må ta hensyn til mine følelser omkring dette, og gjøre det lettere for meg å akseptere deres vennskap. Dvs tone ned vennskapet til jeg har fått en mulighet til å bli kjent med han. Jeg vil også bli inkludert.

 

Det du sier er at hun bør forme seg etter deg. Hun var ærlig og du gikk inn i forholdet med åpne øyne og viste det var slik. Nå vil du altså endre dette, uten å ta hensyn til henne.

 

Personlig syns jeg det er lite smart å starte et forhold med å endre den andre og ikke ha tillit til denne. La fornuften styre, ikke følelsene.

 

 

Her er det ikke snakk om å forme noe som helst, men at det fra hennes side kunne vært vist litt godvilje i en kort periode for å gjøre hverdagen litt lettere for kjæresten intill de blir bedre kjent. Hvis man ikke evner å skape kompromisser og løsninger i et samhold er det over før det har begynt spør du meg.

 

Hva man legger i at en annen person har en god venn varierer jo også fra person til person. Selv om hun sa hun hadde en god venn, så er det vel åpenbart at TS hadde en annen oppfatning av hva det vennskapet innebar enn hva hun i ettertid har vist at det er.

Endret av Feh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er det ikke snakk om å forme noe som helst, men at det fra hennes side kunne vært vist litt godvilje i en kort periode for å gjøre hverdagen litt lettere for kjæresten intill de blir bedre kjent. Hvis man ikke evner å skape kompromisser og løsninger i et samhold er det over før det har begynt spør du meg.

Jo, det har med forming å gjøre - hun skal ta hensyn til hans sjalusi. Hun skal endre hvordan hun hadde det før hun møtte han. Det er ikke kompromisser at bare hun skal endre sin hverdag pga hans sjalusi. Skal man la sjalusi få styre et forhold fra starten av, så er det over før det har begynt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Her er det ikke snakk om å forme noe som helst, men at det fra hennes side kunne vært vist litt godvilje i en kort periode for å gjøre hverdagen litt lettere for kjæresten intill de blir bedre kjent. Hvis man ikke evner å skape kompromisser og løsninger i et samhold er det over før det har begynt spør du meg.

Jo, det har med forming å gjøre - hun skal ta hensyn til hans sjalusi. Hun skal endre hvordan hun hadde det før hun møtte han. Det er ikke kompromisser at bare hun skal endre sin hverdag pga hans sjalusi. Skal man la sjalusi få styre et forhold fra starten av, så er det over før det har begynt.

 

Må si at jeg er mer enig med Feh her. Hvis de er i et forhold, så kan de ihvertfall sette seg ned og snakke om det? Istedenfor at hun skal bli irritert, og dra "ikke kontroller meg" kortet? Hvis de ikke får snakket om det engang, så er det vel over. Er hun virkelig glad i TS, så kan hun ihvertfall tenke litt på det.

 

Anonymous poster hash: d58ca...cf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de er i et forhold, så kan de ihvertfall sette seg ned og snakke om det? Istedenfor at hun skal bli irritert, og dra "ikke kontroller meg" kortet? Hvis de ikke får snakket om det engang, så er det vel over. Er hun virkelig glad i TS, så kan hun ihvertfall tenke litt på det.

Ja, det er jeg enig i. Men slik TS uttalte seg, så er jeg altså ikke enig, for det var ganske så bastant at det var hans sjalusi som skulle bestemme.

 

Jeg mener at de ta hensyn til mine følelser omkring dette, og gjøre det lettere for meg å akseptere deres vennskap.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

Altså, normalt sett så skal dette ikke være noe problem.

Men alle i denne tråden snakker på denne måten "vært i samme situasjon, vi hadde ikke sex, så det må bety at det er det samme for deg"

 

Alt i alt, så er dette avhengig av personligheten til dama di, og personligheten til gutten hun er med. Du kan aldri være så naiv at du ikke tror at det skjer noe bak deg. Du kan derimot avgjøre dette lett ved av å se på personligheten til dem begge. Det finnes millioner av folk i verden, og det har vært millioner av tilfeller der folk er utro, og ikke.

 

Anonymous poster hash: d58ca...cf6

 

 

Det er jo litt irrelevant, er det ikke? Hvis dama er så troende til å være utro at hun må pakkes inn og passes på, er det kanskje best å droppe hele forholdet.

Lenke til kommentar

 

 

Altså, normalt sett så skal dette ikke være noe problem.

Men alle i denne tråden snakker på denne måten "vært i samme situasjon, vi hadde ikke sex, så det må bety at det er det samme for deg"

 

Alt i alt, så er dette avhengig av personligheten til dama di, og personligheten til gutten hun er med. Du kan aldri være så naiv at du ikke tror at det skjer noe bak deg. Du kan derimot avgjøre dette lett ved av å se på personligheten til dem begge. Det finnes millioner av folk i verden, og det har vært millioner av tilfeller der folk er utro, og ikke.

 

Anonymous poster hash: d58ca...cf6

 

 

Det er jo litt irrelevant, er det ikke? Hvis dama er så troende til å være utro at hun må pakkes inn og passes på, er det kanskje best å droppe hele forholdet.

 

Personligheten er ikke irrelevant nei.

 

Anonymous poster hash: d58ca...cf6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...