Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama har en venn, jeg sliter


Anbefalte innlegg

Jeg ble sammen med ei flott dame for noen måneder siden. Hun fortalte da at hun hadde en nær kompis, og ville være åpen om det. De hadde kjent hverandre i noen år, men aldri vært sammen. Jeg tenkte da at det gikk sikkert greit. Men det gjør det ikke.

Saken er at jeg bor langt unna, og får sett henne bare i helgene foreløpig. Ukedagene vet jeg at de to er på kino sammen, og at de har filmkvelder hjemme hos han, ofte med mat osv. Hun kjører han ofte hit og dit, og de er sammen like mye som jeg får vært med henne.

Jeg er sjalu, fordi han får være sosial med henne mens jeg står på sidelinja. Det skulle vært omvendt.

Jeg har tatt det opp. Hun er lei seg, og føler at jeg styrer hvem hun kan være venner med. Jeg liker heller ikke å være sånn, men det blir rett og slett for vanskelig.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha "filmkveld hjemme hos han" og de er på kino?

Er vell klart at de har et veldig intimt forhold bak din rygg.

Ikke nødvendigvis, men kan være "vennen" skulle ønske det men kjæresten til TS står i mot og er tro. Det vet vi ikke, men det er sannsynelig. Syntes du dro utrokortet litt tidlig her.

 

Ja det er en kjip situasjon, og forhåpentligvis skjønner kjæresten din dette hvis du prater med hun om det.

Vennskapet hennes med denne "vennen" bør roe ned, og det skjønner hun sikkert hvis du forklarer sitasjonen. Gitt at hun er interessert i deg, skjønner hun ikke dette derimot så kan man nok kanskje dra utrokortet. Eller hvertfall, fare-for utrokortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes du dro utrokortet litt tidlig her.

 

Alle drar utro kortet tidlig i det forumet her. Dama så på en fyr langs gata? UTRO! Dama snakka med en... UTRO! Dama... UTRO! Slår aldri feil :)

 

Edit: Uavhengig av hvor lang avstand det er mellom dere, det å spise middag og se på film med en fyr du ikke kjenner når du er borte er ikke greit. Hun burde i det minste gi deg muligheten til å bli kjent med han fremfor å "spare" han til hver gang du er borte. Jeg mener man ikke kan diktere hvem motparten skal være sammen med, ei heller at det er nødvendig å bli kjent med alle motpartens venner, men i akkurat denne situasjonen mener jeg at det hun gjør er hensynsløst.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er gutt, men har hatt flere veldig gode jentevenner opp gjennom årene, både mens jeg har vært i forhold og mens de har vært i forhold. Men ikke nødvendigvis samtidig.

 

Det har aldri vært noe problem, og vi har aldri gjort noe som kan ses på som å være utro. I motsetning til hva enkelte innbiller seg, så kan en jente og en gutt være venner uten at man havner i senga sammen (eller ønsker å gjøre det).

 

Uansett kan du ikke bestemme hvem hun kan være venner med. Det er bare smålig. Og hvis du stoler så lite på henne, så er det bedre å avslutte forholdet med en gang. Hun fortjener en som kan stole på henne.

 

En annen ting er at de som lettest blir sjalu, er de som ikke stoler nok på seg selv, og disse personene har en mye større tendens til å være utro enn de som stoler på sin egen kjæreste. Tenk også litt over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Syntes du dro utrokortet litt tidlig her.

 

Alle drar utro kortet tidlig i det forumet her. Dama så på en fyr langs gata? UTRO! Dama snakka med en... UTRO! Dama... UTRO! Slår aldri feil :)

 

Ja, bare at i dette tilfellet så er hun hjemme hos han langt ute på kvelden :) Og med engang TS nevner noe så blir hun irritert. Ganske åpenbart dette her. Og selvom de ikke har noe mellom dem, så sier vel forholdet mellom dem noe?

Kan hende at hun også foretrekker å være med han, istedenfor deg. Hvis hun ikke tar initiativ og prøver å være med deg, så kan jeg lett se at det blir slutt mellom dere kjapt.

Endret av SweetDollarTee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha "filmkveld hjemme hos han" og de er på kino?

Er vell klart at de har et veldig intimt forhold bak din rygg.

Skulle ønske fjortenåringer uten livserfaring sluttet å svare på ting de ikke har greie på...

 

Hvis det var ironisk ment så beklager jeg, men da burde du slengt på en smiley eller noe så det ikke ble misoppfattet.

 

Ja, bare at i dette tilfellet så er hun hjemme hos han langt ute på kvelden :) Og med engang TS nevner noe så blir hun irritert. Ganske åpenbart dette her. Og selvom de ikke har noe mellom dem, så sier vel forholdet mellom dem noe?

Kan hende at hun også foretrekker å være med han, istedenfor deg. Hvis hun ikke tar initiativ og prøver å være med deg, så kan jeg lett se at det blir slutt mellom dere kjapt.

Hvordan vet du at det er til langt ut på kvelden? Og hva er grensen for at de har et intimt forhold eller ikke? 22:00? Midnatt? 2 om natta? Har hatt venninner som har sovet over hos meg uten at noe har skjedd.

 

Og hadde ikke du blitt irritert om din kjæreste valgte ut hvem du kunne være venner med?

 

Og les innlegget nøyere. De bor langt fra hverandre, så hun kan ikke bare stikke innom han. De kan kun se hverandre i helgene.

 

Slutt å sett griller i hodene på folk. Det er jævlig dårlig gjort. Er du klar over at du kan ødelegge et forhold her, fordi du får TS til å innbille seg ting sterkere enn han allerede gjør?

 

Edit: flettet dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ja, bare at i dette tilfellet så er hun hjemme hos han langt ute på kvelden :) Og med engang TS nevner noe så blir hun irritert. Ganske åpenbart dette her. Og selvom de ikke har noe mellom dem, så sier vel forholdet mellom dem noe?

Kan hende at hun også foretrekker å være med han, istedenfor deg. Hvis hun ikke tar initiativ og prøver å være med deg, så kan jeg lett se at det blir slutt mellom dere kjapt.

 

Hvordan vet du at det er til langt ut på kvelden? Og hva er grensen for at de har et intimt forhold eller ikke? 22:00? Midnatt? 2 om natta? Har hatt venninner som har sovet over hos meg uten at noe har skjedd.

 

Og hadde ikke du blitt irritert om din kjæreste valgte ut hvem du kunne være venner med?

 

Og les innlegget nøyere. De bor langt fra hverandre, så hun kan ikke bare stikke innom han. De kan kun se hverandre i helgene.

 

Irritert og irritert. Det spørs hvor lenge TS har plaget kjæresten med dette. Hvis det er første gang han tar det opp, og hun blir irritert og lei med engang, så kanskje det ikke er verdens beste forhold hvis de ikke greier å sette seg ned og snakke om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er faktisk forskjell på å være hos noen til 22 eller langt på natt når det for TS er en fremmed person. Hadde han og vennen til kjæresten kjent hverandre/vært venner ville saken stilt seg annerledes. Det har ingenting med sjalusi å gjøre han, men hun må tenke litt lenger enn nesetippen og vise litt hensyn og at hun faktisk bryr seg om partnerens følelser hvis de skal ha et fungerende forhold.

 

Ja, bare at i dette tilfellet så er hun hjemme hos han langt ute på kvelden :) Og med engang TS nevner noe så blir hun irritert. Ganske åpenbart dette her. Og selvom de ikke har noe mellom dem, så sier vel forholdet mellom dem noe?
Kan hende at hun også foretrekker å være med han, istedenfor deg. Hvis hun ikke tar initiativ og prøver å være med deg, så kan jeg lett se at det blir slutt mellom dere kjapt.

 

Det er ikke overhodet ikke åpenbart. Ikke kjenner du TS, dama hans eller vennen så på hvilken grunnlag skal du bedømme hvorvidt kjærtestens vennskap med denne fyren er "noe på si" når det har eksistert i lange tider før hun ble sammen med TS?

Lenke til kommentar

Jeg er gutt, men har hatt flere veldig gode jentevenner opp gjennom årene, både mens jeg har vært i forhold og mens de har vært i forhold. Men ikke nødvendigvis samtidig.

 

Det har aldri vært noe problem, og vi har aldri gjort noe som kan ses på som å være utro. I motsetning til hva enkelte innbiller seg, så kan en jente og en gutt være venner uten at man havner i senga sammen (eller ønsker å gjøre det).

 

Uansett kan du ikke bestemme hvem hun kan være venner med. Det er bare smålig. Og hvis du stoler så lite på henne, så er det bedre å avslutte forholdet med en gang. Hun fortjener en som kan stole på henne.

 

En annen ting er at de som lettest blir sjalu, er de som ikke stoler nok på seg selv, og disse personene har en mye større tendens til å være utro enn de som stoler på sin egen kjæreste. Tenk også litt over det.

Har hatt sånne venninner jeg også før, såfort begge blir single så har vi somregel havnet i senga hver gang....

Lenke til kommentar

Som andre sier så er ikke dette noe problem mest sannsynlig. Dama mi har en sånn venn. Ikke noe problem for meg. For en to år sia sikkert så var de på språkreise til Paris. En natt måtte de til og med dele seng slik som situasjonen utartet seg. Jeg bryr meg ikke engang - er mer lei meg for at jeg ikke fikk dra til Paris med henne.

 

Jeg har nå møtt fyren også. Og det er liksom ikke noe å være redd for.

Lenke til kommentar

Som andre sier så er ikke dette noe problem mest sannsynlig. Dama mi har en sånn venn. Ikke noe problem for meg. For en to år sia sikkert så var de på språkreise til Paris. En natt måtte de til og med dele seng slik som situasjonen utartet seg. Jeg bryr meg ikke engang - er mer lei meg for at jeg ikke fikk dra til Paris med henne.

 

Jeg har nå møtt fyren også. Og det er liksom ikke noe å være redd for.

Eh, kan ikke se for meg en situasjon der man faktisk må dele seng.

U dun goofd

 

Anonymous poster hash: d58ca...cf6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...