The Avatar Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Det er jo ganske likt dagens system, berre at i staden for at alle borgerane må sette seg inn i alle detaljane så velger ein representanter til å gjere jobben. Dersom du ikkje er fornøgd med jobben som blir gjort så er det berre å stemme på nokon andre ved neste valg. Alternativet er å bygge opp eit stort byråktisk system der du får betalt for dei tjenestsne du vil, og deretter viser til kvittering for at du har rett til å bruke vegen, få sjukebil, være tilknytta kloakknettet, eller whatever. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Hvem skal betale for alle felles tjenestene da? Tja, vil vel tro at den som ønsker å ha og bruke disse fellestjenestene vil betale for dem. Eller mener du at de som sitter i Vadsø bør betale dine billeter til Nasjonalteatret? Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 25. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Det er hinsides all fornuft og praktiske hensyn å forvente at over femm million mennesker skal detaljstyre hvordan skattepengene skal brukes. Om en faktisk tror at det lar seg gjennomføre så mangler man fornuftig og rasjonell tankegang. Kom gjerne med forslag på hvordan det faktisk skulle ha fungert i praksis. Det er ganske enkelt. Politikerne må presentere et budsjett for folket, som vi alle kan stemme over. Dersom forslaget blir underkjent, så må politikerne ta en nye runde og deretter komme med et nytt forslag. Alt handler om at makten ikke skal ligge alene hos politikerne. Vi kan ikke gi frie tøyler til politikerne og la dem gå rundt som noen høns. Vi må godkjenne regnskapene fra året før og budsjettet for neste år. Som en folkeavstemning (JA/NEI). Og du tror at over fem millioner mennesker vil kunne klare å bli enige om ett felles budsjett? Når noen ønsker at mer penger skal brukes på helse mens noen andre ønsker å bruke mer på skole og utdanning? Over fem millioner stemmer. Skal alle være enstemning? Og hvem skal betale for politikerene mens de jobber med budsjettet? Og hvem skal betale for løsningen for avstemning? Du vet tydeligvis ikke hvordan et demokrati fungerer. Det er umulig å gjøre alle fornøyd, og det er kun majoriteten, altså flertallet som kan godkjenne et budsjett. Men dersom du tilhører en minoritet som stemte mot alle, og ikke er fornøyd, så skal du allikevel vite det at du fikk medbestemmelsesrett og din stemme ble telt på like linje med andre. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Du vet tydeligvis ikke hvordan et demokrati fungerer. Det er umulig å gjøre alle fornøyd, og det er kun majoriteten, altså flertallet som kan godkjenne et budsjett. Men dersom du tilhører en minoritet som stemte mot alle, og ikke er fornøyd, så skal du allikevel vite det at du fikk medbestemmelsesrett og din stemme ble telt på like linje med andre. Hva hvis flertallet stemmer nei til å godkjenne neste års budsjett. Hvordan skal politikerne vite hvorfor det ikke ble godkjent og fikse på det? Og vær så snill å slette de sitatene du ikke trenger så vi slipper sitatpyramider. Endret 25. august 2014 av Molekylet Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 25. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Jeg synes faktisk at det burde være en folkeavtemning der vi alle kunne stemme på om vi ville godkjenne regnskapene og budsjettet til staten. Det hadde vært det mest rettferdige, siden vi alle er påtvunget å betale skatt fra den dagen vi dør. Ja, for det er fullstendig gjennomførbart (ironi). Og det er latterlig lite gjennomtenkt av deg at vi selv skulle bestemme hvilke goder vi vil betale for. Hvordan skal man gjøre det i praksis? Det er rett og slett ikke mulig på noen annen måte enn i dag, da vi velger våre folkevalgte. Men du er ikke påtvunget å betale skatt eller noen som helst avgifter til staten om du ikke vil. Du kan flytte langt inn i skogen, bygge deg en liten hytte av trærne rundt (eller finne en hule), finne din egen mat, ja kanskje til og med lage en liten hage der du kan dyrke litt mat og være 100% selvforsynt. Men jeg tipper det ikke går så lang tid før du skulle ønske at du hadde en jobb, og kunne benytte andre goder fra samfunnet. Det koster penger, og det må du betale for naturligvis. Du kan ikke selv bestemme. Du er ikke en politiker som bare prøver å være en politiker ved å tro at han kan bestemme alt selv. Du kan stemme, og dette er som sagt et demokrati, der flertallet bestemmer. Men hugs på at det er politikerne som presenterer forslaget til budsjett for neste år som vi skal stemme over. Enten så vedtar vi budsjettet eller så underkjenner vi det. Det er som sagt politikerne som kan sitte inne med kompetansen for hvordan et budsjett vil se ut for neste år, men det er vi, som er folket, som med vår medbestemmelsesrett, skal stemme over om vi vedtar budsjettet for skattepenger eller ikke. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Nei eg gir meg her. Lykke til videre i diskusjonen! Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 25. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Om du flytter til utlandet så er det for meg revnende likegyldig hvor du handler varer/tjenester fra. Samme gjelder utledninger - i utlandet. Men kommer en hit, for å jobbe/bo så mener eg at en skal måtte følge systemet her i Norge som alle andre. Samme gjelder deg. Dersom du ikke benytter deg av tjenester/muligheter fra fellesskapet så ser eg heller ikke hvor du evnt skulle bli tvunget til å måtte betale noe i skatt. Og slutt å tilegne meg meninger eg ikke har eller vri på det eg skriver kun for å underbygge egne meninger/påstander. Ja, det er poenget mitt. Hvorfor kan ikke jeg velge hvilke tjenester jeg vil benytte meg av? Jeg har ikke barn, så jeg har ikke brukt for skoler enda. Jeg har ikke bil, den ble avskiltet, så jeg har ikke brukt for veier lenger. Jeg er ikke syk akkurat nå, og jeg har helseforsikring, så jeg har ikke brukt for sykehus. Jeg kommer aldri til å legge meg inn på gamlehjem, så det blir ikke et alternativ en gang. Du kan fint velge selv hvilke tjenester du begynner deg av, men det er en pakkeløsning - og du kan ikke detaljstyre hvilke du skal betale for. Det er for øvrig frivillig å bli i Norge. Er du misfornøyd med hvordan systemet fungerer så står du fritt til å flytte til ett annet sted eller ta på deg hanskene og faktisk gjøre noe med det. Jeg har absolutt ingen medbestemmelsesrett her i norge, og ikke stemmer jeg på politikere heller, fordi en politiker kan bare gjøre det en politiker gjør, og det er å prøve å være en politiker og ikke annet. Jeg kan ikke bestemme noen ting som helst her i landet. Jeg har ikke medbestemmelsesrett, og jeg er ikke en del av demokratiet. Når ting blir vedtatt, hvordan har vi fått lovt til å stemme over det? Hvis vi er en sterk motstander av noe, så bør vi iallefall få lovt til å stemme mot noe på en respektabel måte. Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 25. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Eg klarer fint å disponere egne penger, men det er enkelt når eg bare er en. Hadde det vært over fem millioner i min husholdning som skulle styrt hvordan pengene skulle brukes, da blir det værre.Du, jeg og hver enkelt av de 5 millionene har kun seg selv, og kanskje sin familie i sin husholdning, så det blir ikke værre av den grunn. Igjen, du unngår spørsmålet. Hvordan skal det rent praktisk løses at over fem millioner mennesker skal være med på å detaljstyre hvordan pengene brules?Hver enkelt detaljstyrer sine egne penger. Som du selv sier byr ikke dette på noen problemer i det hele tatt for deg selv. Hvem skal betale for alle felles tjenestene da? De som bruker dem skal betale for dem. Det er jo logisk. Det vil kanskje bli litt dyrere, men dette henger logisk nok sammen med supply and demand. Jo flere som bruker noe jo billigere blir det. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Hvis vi er en sterk motstander av noe, så bør vi iallefall få lovt til å stemme mot noe på en respektabel måte.Du stemmer ikke overhodet, men klager over at du ikke har medbestemmelsesrett? Stem blankt da, for å markere din motstand mot politikerne. Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 25. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Eg klarer fint å disponere egne penger, men det er enkelt når eg bare er en. Hadde det vært over fem millioner i min husholdning som skulle styrt hvordan pengene skulle brukes, da blir det værre.Du, jeg og hver enkelt av de 5 millionene har kun seg selv, og kanskje sin familie i sin husholdning, så det blir ikke værre av den grunn. Igjen, du unngår spørsmålet. Hvordan skal det rent praktisk løses at over fem millioner mennesker skal være med på å detaljstyre hvordan pengene brules?Hver enkelt detaljstyrer sine egne penger. Som du selv sier byr ikke dette på noen problemer i det hele tatt for deg selv. Hvorfor mener du at det skulle bety problemer for meg, eller noen av de andre 5 millionene? Det er ikke noe problem å sette opp en matrise for hva du ønsker at skattepengene skal gjøre for deg. Hvis du ikke bruker noen av fellestjenestene, eller ikke bruker mange nok av dem, hvorfor skal du bekymre deg for hvem som skal betale for dem? Det er brukerene av de enkelte tjenester som må betale for dem. Vi leker ikke butikk her i norge. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 De som bruker dem skal betale for dem. Det er jo logisk. Det vil kanskje bli litt dyrere, men dette henger logisk nok sammen med supply and demand. Jo flere som bruker noe jo billigere blir det. Så, en ufør NAV-klient må betale for sine egne tjenester? 1 Lenke til kommentar
medlem-165337 Skrevet 25. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Ser for meg dette på selvangivelsen: "Hvilke organ vil du bruke dine skattepenger på og beløp: Frivillig sektor Fylkeskommuner Kommuner Privat sektor & Marked Stortinget Regjering Arbeids- og sosialdepartementet Administrasjons- og utviklingsavdelingen (AUA) Administrasjonsseksjonen Dokumentasjonsseksjonen Personal- og organisasjonsseksjonen Arbeidsmarkedsavdelingen Analyse- og inntektspolitisk seksjon Avdelingssekretariat Juridisk seksjon Tiltaks- og budsjettseksjonen Arbeidsmiljø- og tryggingsavdelinga Budsjett- og økonomiavdelingen (BØA) Budsjettseksjonen Økonomi- og styringsseksjonen Departementsrådens stab Pensjonsavdelingen Fellesseksjonen Internasjonal og juridisk seksjon (IJS) Pensjonsfaglig seksjon Seksjon for økonomistyring av SPK (SØS) Økonomi- og utredningsseksjonen Presse- og kommunikasjonsseksjonen Velferdspolitisk avdeling Seksjon for arbeidsretting, oppfølging og tiltak Seksjon for budsjett og etatsstyring Seksjon for fellestjenester og utredning Seksjon for helserelaterte ytelser Seksjon for ikt og langsiktige styringsutfordringer Seksjon for sosialpolitikk Underliggende forvaltningsorgan: Arbeids- og velferdsetaten Arbeids- og velferdsdirektoratet Arbeids- og velferdsetat - Fylke Arbeids- og velferdsetat - Lokalt NAV Akershus NAV Akershus fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Akershus NAV Arbeidsrådgivning Akershus NAV EURES Akershus NAV kontorer (i Akershus) NAV Asker NAV Aurskog Høland NAV Bærum NAV Eidsvoll NAV Enebakk NAV Fet NAV Frogn NAV Gjerdrum NAV Hurdal NAV Lørenskog NAV Nannestad NAV Nes NAV Nesodden NAV Nittedal NAV Oppegård NAV Rælingen NAV Skedsmo NAV Ski NAV Sørum NAV Ullensaker NAV Vestby NAV Ås NAV Aust-Agder NAV Aust-Agder fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Aust-Agder NAV EURES Aust-Agder NAV kontorer (i Aust-Agder) NAV Arendal NAV Birkenes NAV Bygland NAV Bykle NAV Evje og Hornnes NAV Froland NAV Gjerstad NAV Grimstad NAV Iveland NAV Lillesand NAV Risør NAV Tvedestrand NAV Valle NAV Vegårshei NAV Åmli NAV Buskerud NAV Buskerud fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Buskerud NAV Arbeidsrådgivning Buskerud NAV EURES Buskerud NAV kontorer (i Buskerud) NAV Drammen NAV Flesberg NAV Flå NAV Gol NAV Hemsedal NAV Hol NAV Hole NAV Hurum NAV Kongsberg NAV Krødsherad NAV Lier NAV Modum NAV Nedre Eiker NAV Nes Nav Numedal NAV Numedal - Nore og Uvdal NAV Ringerike NAV Røyken NAV Sigdal NAV Ål NAV Øvre Eiker NAV Finnmark NAV Finnmark fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Finnmark NAV Arbeidsrådgivning Finnmark NAV kontorer (i Finnmark) NAV Alta NAV Berlevåg NAV Båtsfjord NAV Gamvik NAV Hammerfest NAV Hasvik NAV Karasjok NAV Kautokeino / Guovdaeaidnu NAV Kvalsund NAV Lebesby NAV Loppa NAV Måsøy NAV Nesseby NAV Nordkapp NAV Porsanger NAV Sør-Varanger NAV Tana NAV Vadsø NAV Vardø NAV Hedmark NAV Hedmark fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Hedmark NAV Arbeidsrådgivning Hedmark NAV EURES Hedmark NAV kontorer (i Hedmark) NAV Alvdal NAV Eidskog NAV Elverum NAV Engerdal NAV Folldal NAV Grue NAV Hamar NAV Kongsvinger NAV Løten NAV Nord-Odal NAV Os i Østerdalen NAV Rendalen NAV Ringsaker NAV Stange NAV Stor-Elvdal NAV Sør-Odal NAV Tolga NAV Trysil NAV Tynset NAV Våler NAV Åmot NAV Åsnes NAV Hordaland NAV Hordaland fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Hordaland NAV Arbeidsrådgivning Hordaland NAV EURES Hordaland NAV kontorer (i Hordaland) NAV Arna (Bergen) NAV Askøy NAV Austevoll NAV Austrheim NAV Bergenhus (Bergen) NAV Bømlo NAV Eidfjord NAV Etne NAV Fana (Bergen) NAV Fedje NAV Fitjar NAV Fjell NAV Fusa NAV Fyllingsdalen (Bergen) NAV Granvin NAV Jondal NAV Kvam NAV Kvinnherad NAV Laksevåg (Bergen) NAV Lindås NAV Masfjorden NAV Meland NAV Modalen NAV Odda NAV Os NAV Osterøy NAV Radøy NAV Samnanger NAV Stord NAV Sund NAV Sveio NAV Tysnes NAV Ullensvang NAV Ulvik NAV Vaksdal NAV Voss NAV Ytrebygda (Bergen) NAV Årstad (Bergen) NAV Åsane (Bergen) NAV Øygarden Nav Tiltak, Intro og Marked Hordaland NAV Møre og Romsdal NAV Møre og Romsdal fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Møre og Romsdal NAV Arbeidsrådgivning Møre og Romsdal NAV EURES Møre og Romsdal NAV kontorer (i Møre og Romsdal) NAV Aukra NAV Aure NAV Averøy NAV Eide NAV Fræna NAV Giske NAV Gjemnes NAV Halsa NAV Haram NAV Hareid NAV Herøy NAV Kristiansund NAV Midsund NAV Molde NAV Nesset NAV Rauma NAV Rindal NAV Sande NAV Sandøy NAV Skodje NAV Smøla NAV Stordal NAV Storfjorden, Norddal NAV Stranda NAV Sula NAV Sunndal NAV Surnadal NAV Sykkylven NAV Tingvoll NAV Ulstein NAV Vanylven NAV Vestnes NAV Volda NAV Ålesund NAV Ørskog NAV Ørsta NAV Nord-Trøndelag NAV Nord-Trøndelag fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Nord-Trøndelag NAV Arbeidsrådgivning Nord-Trøndelag NAV EURES Nord-Trøndelag NAV EURES Nordland NAV kontorer (i Nord-Trøndelag) NAV Flatanger NAV Fosnes NAV Frosta NAV Grong NAV Høylandet NAV Inderøy NAV Leka NAV Leksvik NAV Levanger NAV Lierne NAV Meråker NAV Namdalseid NAV Namsos NAV Namsskogan NAV Nærøy NAV Overhalla NAV Røyrvik NAV Snåsa NAV Steinkjer NAV Stjørdal NAV Verdal NAV Verran NAV Vikna NAV Nordland NAV Nordland fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Nordland NAV Arbeidsrådgivning Nordland NAV kontorer (i Nordland) NAV Alstahaug NAV Andøy NAV Ballangen NAV Beiarn NAV Bindal NAV Bodø NAV Brønnøy NAV Bø NAV Dønna NAV Evenes og Tjeldsund NAV Evenes og Tjeldsund NAV Fauske NAV Flakstad NAV Gildeskål NAV Grane NAV Hadsel NAV Hamarøy NAV Hattfjelldal NAV Hemnes NAV Herøy NAV Leirfjord NAV Lurøy NAV Lødingen NAV Meløy NAV Mosjøen NAV Moskenes NAV Narvik NAV Nesna NAV Rana NAV Rødøy NAV Røst NAV Saltdal NAV Sortland NAV Steigen NAV Svolvær NAV Sømna NAV Sørfold NAV Træna NAV Tysfjord NAV Vega NAV Vestvågøy NAV Vevelstad NAV Værøy NAV Øksnes NAV Oppland NAV Oppland fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Oppland NAV Arbeidsrådgivning Oppland NAV EURES Oppland NAV kontorer (i Oppland) NAV Dovre NAV Etnedal NAV Gausdal NAV Gjøvik NAV Gran / Lunner (Hadeland) NAV Gran / Lunner (Hadeland) NAV Jevnaker NAV Lesja NAV Lillehammer NAV Lom NAV Nord-Aurdal NAV Nord-Fron NAV Nordre Land NAV Ringebu NAV Sel NAV Skjåk NAV Søndre Land NAV Sør-Aurdal NAV Sør-Fron NAV Vang NAV Vestre Slidre NAV Vestre Toten NAV Vågå NAV Østre Toten NAV Øyer NAV Øystre Slidre NAV Oslo NAV Oslo fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Oslo NAV Arbeidsrådgivning Oslo NAV EURES Oslo NAV Intro Oslo NAV kontorer (i Oslo) NAV Alna (Olso) NAV Bjerke (Oslo) NAV Frogner (Oslo) NAV Gamle Oslo NAV Grorud (Oslo) NAV Grünerløkka NAV Nordre Aker (Oslo) NAV Nordstrand (Oslo) NAV Sagene NAV St.Hanshaugen (Oslo) NAV Stovner (Oslo) NAV Søndre Nordstrand (Oslo) NAV Ullern (Oslo) NAV Vestre Aker (Oslo) NAV Østensjø (Oslo) NAV Rogaland NAV Rogaland fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Rogaland NAV Arbeidsrådgivning Rogaland NAV EURES Rogaland NAV kontorer (i Rogaland) NAV Bjerkreim NAV Bokn NAV Eiganes/Tasta (Stavanger) NAV Eigersund NAV Finnøy NAV Forsand NAV Gjesdal NAV Haugesund NAV Hinna (Stavanger) NAV Hjelmeland NAV Hundvåg/Storhaug (Stavanger) NAV Hå NAV Karmøy NAV Klepp NAV Kvitsøy NAV Lund NAV Madla (Stavanger) NAV Randaberg NAV Rennesøy NAV Sandnes NAV Sauda NAV Sokndal NAV Sola NAV Strand NAV Suldal NAV Time NAV Tysvær NAV Utsira NAV Vindafjord NAV Sogn og Fjordane NAV Sogn og Fjordane fylkekontor NAV Arbeidslivssenter Sogn og Fjordane NAV EURES Sogn og Fjordane NAV kontorer (i Sogn og Fjordane) NAV Askvoll NAV Aurland NAV Balestrand NAV Bremanger NAV Eid NAV Fjaler NAV Flora NAV Førde NAV Gaular NAV Gloppen NAV Gulen NAV Hornindal NAV Hyllestad NAV Høyanger NAV Jølster NAV Leikanger NAV Luster NAV Lærdal NAV Naustdal NAV Selje NAV Sogndal NAV Solund NAV Stryn NAV Vik NAV Vågsøy NAV Årdal NAV Sør-Trøndelag NAV Sør-Trøndelag fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Sør-Trøndelag NAV Arbeidsrådgivning Sør-Trøndelag NAV EURES Sør-Trøndelag NAV Intro Trondheim NAV kontorer (i Sør-Trøndelag) NAV Agdenes NAV Bjugn NAV Frøya NAV Heimdal (Trondheim) NAV Hemne NAV Hitra NAV Holtålen NAV Klæbu NAV Lerkendal (Trondheim) NAV Malvik NAV Meldal NAV Melhus NAV Midtbyen (Trondheim) NAV Midtre Gauldal NAV Oppdal NAV Orkdal NAV Osen NAV Rennebu NAV Rissa NAV Roan NAV Røros NAV Selbu NAV Skaun NAV Snillfjord NAV Tydal NAV Åfjord NAV Ørland NAV Østbyen (Trondheim) NAV Telemark NAV Telemark fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Telemark NAV Arbeidsrådgivning Telemark NAV EURES Telemark NAV kontorer (i Telemark) NAV Bamble NAV Bø NAV Drangedal NAV Fyresdal NAV Hjartdal NAV Kragerø NAV Kviteseid NAV Nissedal NAV Nome NAV Notodden NAV Porsgrunn NAV Sauherad NAV Seljord NAV Siljan NAV Skien NAV Tinn NAV Tokke NAV Vinje NAV Troms NAV Troms fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Troms NAV Arbeidsrådgivning Troms NAV EURES Troms NAV kontorer (i Troms) NAV Balsfjord NAV Bardu NAV Berg NAV Dyrøy NAV Gratangen NAV Harstad NAV Ibestad NAV Karlsøy NAV Kvæfjord NAV Kvænangen NAV Kåfjord NAV Lavangen NAV Lenvik NAV Lyngen NAV Målselv NAV Nordreisa NAV Salangen NAV Skjervøy NAV Skånland NAV Storfjord NAV Sørreisa NAV Torsken NAV Tranøy NAV Tromsø NAV Vest-Agder NAV Vest-Agder fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Vest-Agder NAV Arbeidsrådgivning Vest-Agder NAV EURES Vest-Agder NAV Intro Kristiansand NAV kontorer (i Vest-Agder) NAV Audnedal NAV Farsund NAV Flekkefjord NAV Hægebostad NAV Kristiansand NAV Kvinesdal NAV Lindesnes NAV Lyngdal NAV Mandal NAV Marnardal NAV Sirdal NAV Songdalen NAV Søgne NAV Vennesla NAV Åseral NAV Vestfold NAV Vestfold fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Vestfold NAV Arbeidsrådgivning Vestfold NAV EURES Vestfold NAV kontorer (i Vestfold) NAV Andebu NAV Hof NAV Holmestrand NAV Horten NAV Lardal NAV Larvik NAV Nøtterøy NAV Re NAV Sande NAV Sandefjord NAV Stokke NAV Svelvik NAV Tjøme NAV Tønsberg NAV Østfold NAV Østfold fylkeskontor NAV Arbeidslivssenter Østfold NAV Arbeidsrådgivning Østfold NAV EURES Østfold NAV kontorer (i Østfold) NAV Aremark NAV Askim NAV Eidsberg NAV Fredrikstad NAV Halden NAV Hobøl NAV Hvaler NAV Marker NAV Moss NAV Rakkestad NAV Rygge NAV Råde NAV Rømskog NAV Sarpsborg NAV Skiptvedt NAV Spydeberg NAV Trøgstad NAV Våler NAV - Spesialenheter Nav Forvaltning Nav Forvaltning Aust-agder Nav Forvaltning Bergen Nav Forvaltning Buskerud Nav Forvaltning Buskerud avd Hokksund Nav Forvaltning Buskerud avd Hønefoss Nav Forvaltning Hedmark Nav Forvaltning Hedmark avd Kongsvinger Nav Forvaltning Karmøy Nav Forvaltning Molde Nav Forvaltning Molde avd Kristiansund Nav Forvaltning Nord-trøndelag Nav Forvaltning Nordland Nav Forvaltning Nordland avd Sortland Nav Forvaltning Nordland avd. Mosjøen Nav Forvaltning Oppland Nav Forvaltning Oppland avd Raufoss Nav Forvaltning Orkdal Nav Forvaltning Oslo Arbeid og Aktivitet Nav Forvaltning Oslo Arbeid og Aktivitet avd Trondheimsveien Nav Forvaltning Oslo Familie og Omsorg Nav Forvaltning Rogaland Nav Forvaltning Sandnes Nav Forvaltning Sandnes avd Sauda Nav Forvaltning Skedsmo Nav Forvaltning Ski Nav Forvaltning Ski avd Bærum Nav Forvaltning Sogndal Nav Forvaltning Sogndal avd Førde Nav Forvaltning Stord Nav Forvaltning Telemark Nav Forvaltning Telemark avd Notodden Nav Forvaltning Troms Nav Forvaltning Tromsø avd Lenvik Nav Forvaltning Trondheim Nav Forvaltning Tønsberg Nav Forvaltning Vadsø Nav Forvaltning Vadsø avd Vardø Nav Forvaltning Vest-Agder Nav Forvaltning Vest-Agder avd Lyngdal Nav Forvaltning Vestfold Nav Forvaltning Østfold NAV Hjelpemidler og tilrettelegging NAV Hjelpemiddelsentral Aust-Agder NAV Hjelpemiddelsentral Buskerud NAV Hjelpemiddelsentral Finnmark NAV Hjelpemiddelsentral Hedmark NAV Hjelpemiddelsentral Hordaland NAV Hjelpemiddelsentral Møre og Romsdal NAV Hjelpemiddelsentral Nord-Trøndelag NAV Hjelpemiddelsentral Nordland NAV Hjelpemiddelsentral Oppland NAV Hjelpemiddelsentral Oslo og Akershus NAV Hjelpemiddelsentral Rogaland NAV Hjelpemiddelsentral Sogn og Fjordane NAV Hjelpemiddelsentral Sør-Trøndelag NAV Hjelpemiddelsentral Telemark NAV Hjelpemiddelsentral Troms NAV Hjelpemiddelsentral Vest-Agder NAV Hjelpemiddelsentral Vestfold NAV Hjelpemiddelsentral Østfold NAV Internasjonalt Nav Internasjonalt Kongsvinger Nav Internasjonalt Oslo NAV Klageinstans Nav Klageinstans Midt-norge avd Lillehammer Nav Klageinstans Midt-norge avd Trondheim Nav Klageinstans Nord Nav Klageinstans Oslo og Akershus Nav Klageinstans Sør Nav Klageinstans Vest Nav Klageinstans Øst NAV Kontaktsenter Nav Kontaktsenter Aust Agder Nav Kontaktsenter Buskerud Nav Kontaktsenter Finnmark Nav Kontaktsenter Hedmark Nav Kontaktsenter Hordaland Nav Kontaktsenter Møre og Romsdal Nav Kontaktsenter Nord Trøndelag Nav Kontaktsenter Nordland Nav Kontaktsenter Oppland Nav Kontaktsenter Oslo og Akershus Nav Kontaktsenter Rogaland Nav Kontaktsenter Sogn og Fjordane Nav Kontaktsenter Sør Trøndelag Nav Kontaktsenter Telemark Nav Kontaktsenter Troms Nav Kontaktsenter Vest-agder Nav Kontaktsenter Vestfold Nav Kontaktsenter Østfold NAV Kontroll Nav Kontroll Forvaltningsenhet NAV Kontroll Midt-Norge NAV Kontroll Nord Nav Kontroll Styringsenheten NAV Kontroll Sør NAV Kontroll Vest NAV Kontroll Øst NAV Registerkontroll Oslo NAV Registerkontroll Vågå NAV Pensjon NAV Pensjon Oslo NAV Pensjon Oslo, Avd. Hamar NAV Pensjon Porsgrunn NAV Pensjon Porsgrunn avd Arendal NAV Pensjon Steinkjer NAV Pensjon Ålesund NAV Pensjon Ålesund, Avd Karmøy NAV Pensjon, Styringsenhet NAV IKT Nav Ikt Ikt Drift Steinkjer Arbeidstilsynet Direktoratet for arbeidstilsynet Arbeidstilsynets regionkontor Arbeidstilsynet - avdelingskontor Arbeidstilsynet for Indre Østlandet Arbeidstilsynet for Midt-Norge Arbeidstilsynet for Nord-Norge Arbeidstilsynet for Oslo Arbeidstilsynet for Sør-Norge Arbeidstilsynet for Vestlandet Arbeidstilsynet for Østfold og Akershus Riksmeklingsmannen Riksmeklingsmannen Kretsmeklingsmenn Pensjonstrygden for sjømenn Petroleumstilsynet Statens arbeidsmiljøinstitutt Statens Pensjonskasse Arbeidsretten Trygderetten Tilknyttede stiftelser: Ressurssenter for omstilling i kommunene (RO) Sykehjelps- og pensjonsordningen for leger (SOP) Trasoppklinikken Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet Barne- og ungdomsavdelingen Gruppe for barnevernstiltak Gruppe for budsjett og økonomiforvaltning Gruppe for demokrati og medvirkning Gruppe for etatstyring Gruppe for intern administrasjon Gruppe for lov og regelverksutvikling Gruppe for migrasjon og minoriteter Gruppe for oppvekstpolitikk og sosial inkludering Forbrukeravdelingen Forbrukerjuridisk seksjon Forbrukerpolitisk seksjon Gruppe for barnevernstrukturer Stab Integrerings- og mangfoldsavdelingen (IMA) Budsjett- og administrasjonsseksjonen Integreringsseksjonen Strategiseksjonen Kommunikasjonsenheten (BLD) Plan- og administrasjonsavdelingen Samlivs- og likestillingsavdelingen Lag 1 Merkantillaget Lag 2 Budsjett-, administrasjon og etatsstyring Lag 3 Familie og arbeidsliv Lag 4 Samliv og foreldreskap Lag 5 Likestillings- og diskrimineringspolitikk Lag 6 Menneskerettigheter og diskrimineringsrett Barne-, ungdoms- og familieetaten Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet Bufetat - regionkontor Barneverninstitusjoner Bufetat - Region Midt-Norge Bufetat - Region nord Bufetat - Region sør Bufetat - Region vest Bufetat - Region øst Fagteam og fosterhjemstjeneste Familievernkontor Omsorgssentre Forbrukerrådet Forbrukerrådet Forbrukerkontorene Forbrukerrådet i Agder Forbrukerrådet i Buskerud, Telemark og Vestfold Forbrukerrådet i Finnmark og Troms Forbrukerrådet i Hedmark, Oppland og Romerike Forbrukerrådet i Hordaland og Sogn og Fjordane Forbrukerrådet i Midt-Norge Forbrukerrådet i Nordland Forbrukerrådet i Oslo Forbrukerrådet i Rogaland Forbrukerrådet i Østfold, Follo, Asker og Bærum Fylkesnemndene for barnevern og sosiale saker Sentralenheten for fylkesnemndene for barnevern og sosiale saker Fylkesnemndene for barnevern og sosiale saker - regionkontor Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Agder Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Buskerud og Vestfold Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Hordaland Sogn og Fjordane Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Møre og Romsdal Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Nordland Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Oppland og Hedmark Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Oslo og Akershus Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Rogaland Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Telemark Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Troms og Finnmark Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Trøndelag Fylkesnemnda for barnevern og sosiale saker Østfold Integrerings- og mangfoldsdirektorat Integrerings- og mangfoldsdirektoratet Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi) - regionkontor Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi) - Lokalkontor Indre Østland Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi) - Lokalkontor Midt-Norge Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi) - Lokalkontor Nord Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi) - Lokalkontor Sør Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi) - Lokalkontor Vest Integrerings- og mangfoldsdirektorat (IMDi) - Lokalkontor Øst Barneombudet Forbrukerombudet Forbrukerombudets kontor i Trondheim Likestillings- og diskrimineringsombudet Statens institutt for forbruksforskning Likestillings- og diskrimineringsnemnda Sekretariatet for Maredsrådet og Forbrukertvistutvalget Tilknyttede stiftelser: Stiftelsen Miljømerking Finansdepartementet Administrasjonsavdelingen Budsjett- og organisasjonsseksjonen (BORG) Dokumentasjons- og IT-seksjonen (DOIT) Personalseksjonen Avdeling for formuesforvaltning (AFF) Finansavdelingen Næringsseksjonen Overføringsseksjonen (OS) Statsbudsjettseksjonen Statsforvaltningsseksjonen Økonomistyringsseksjonen Finansmarkedsavdelingen (FMA) Juridisk seksjon (JUS) Gruppe for bank og forsikring mv Gruppe for finansiell rapportering mv. Gruppe for pensjon og forsikring Økonomiseksjonen (ØKS) Kommunikasjonsenheten Skattelovavdelingen Etatsstyringsseksjonen Nærings- og kapitalskatteseksjonen Person- og selskapsskatteseksjonen Seksjon for indirekte skatt Seksjon for skatteavtaler og utenlandssaker (SSU) Seksjon for skatteforvaltnings- og innkrevingsregler (SFI) Skatteøkonomisk avdeling Seksjon for avgift og toll (SAT) Seksjon for nærings- og petroleumsøkonomi (SNP) Seksjon for skatt Utredningsseksjonen (URS) Økonomiavdeling Sekretariatet for bærekraftig utvikling Seksjon for arbeid og pensjon Seksjon for gjeldsforvaltning og klimakvotehandel (SGK) Seksjon for internasjonal økonomi Seksjon for offentlige finanser og makroøkonomisk analyse (SOA) Seksjon for realøkonomi og pengepolitikk (SRP) Direktoratet for økonomistyring Direktoratet for økonomistyring Statlig økonomistyring - regioner Direktoratet for økonomistyring - region Drammen Direktoratet for økonomistyring - region Hamar Direktoratet for økonomistyring - region Kristiansand Direktoratet for økonomistyring - region Stavanger Direktoratet for økonomistyring - region Tromsø Direktoratet for økonomistyring - Tromsø, avdeling Vadsø Direktoratet for økonomistyring - region Trondheim Skatteetaten Skattedirektoratet Registerinfo (Serviceenhet for byggenæringen) Servicesenter for utenlandske arbeidstakere avd Kirkenes Servicesenter for utenlandske arbeidstakere avd Stavanger Skatteetatens IT- og servicepartner avd Grimstad Skatteetatens IT- og servicepartner avd Lillehammer Oljeskattekontoret Skatteregioner Skatt Midt-Norge Skatt Nord Skatt Sør Skatt Vest Sentralskattekontoret for utenlandssaker Skatt Øst Sentralskattekontoret for storbedrifter Skattekontor Toll- og avgiftsetaten Toll- og avgiftsdirektoratet Statens tollaboratorium Tollvesenets fagundervisning Tollvesenets lokalforvaltning Finanstilsynet Statens innkrevingssentral Statistisk sentralbyrå Statistisk sentralbyrå - Avdeling Kongsvinger Børser Norges Bank Tilknyttede selskap og foretak: Folketrygdfondet Statens finansfond Forsvarsdepartementet Avdeling for forsvarspolitikk og langtidsplanlegging (FD IV) Investeringsplanlegging (FD IV 3) Kapasitetsutvikling og strukturplanlegging (FD IV 2) Strategisk analyse og langtidsplanlegging (FD IV 1) Avdeling for kompetanse og felles juridiske tjenester Felles juridiske tjenester (FD I 4) Personell og kompetansepolitikk i sektoren Strategisk HR i sektoren Avdeling for sikkerhetspolitikk (FD II) Internasjonal og operasjonell rett Internasjonalt sikkerhets- og forsvarssamarbeid (FD II 2) Nasjonal sikkerhetspolitikk, krisehåndtering og beredskap Sikkerhetspolitisk utredning (FD II 1) Transatlantisk og europeisk sikkerhetspolitikk (FD II 3) Avdeling for utvikling og administrasjon Administrasjon og dokumentasjon Forebyggende sikkerhet HR og utvikling i Forsvarsdepartementet IKT Intern sikkerhet og beredskap Avdeling for økonomi og styring (FD III) Fireårsplanlegging og økonomisk analyse (FD III 1) Investeringsstyring (FD III 4) Kampfly, industrisamarbeid, gjenkjøp (EKIG) Struktur og organisasjonsutvikling (FD III 2) Styring av eiendoms- og materiellforvaltning Styring, budsjett og resultatanalyse (FD III 3) Internrevisjon (FD Led IR) Kommunikasjonsenheten Ledelsens sekretariat (FD Led sekr) Nasjonal sikkerhetsmyndighet Norwegian Computer Emergency Response Team - NorCERT Forsvarets forskningsinstitutt Forsvarets militære organisasjon Cyberforsvaret Etterretningstjenesten Forsvarets militærgeografiske tjeneste Forsvarets høgskole Forsvarets etterretningshøgskole Forsvarets fjernundervisning Forsvarets stabsskole (FSTS) Institutt for forsvarsstudier Forsvarets logistikk organisasjon Forsvarets logistikk organisasjon Forsvarets logistikk organisasjon - lokalt Forsvarets operative hovedkvarter Forsvarets sanitet Forsvarsstaben Feltprestkorpset Forsvarets avdeling for kultur og tradisjon Forsvarets lønnsadministrasjon Forsvarets mediesenter Forsvarets Personell- og Vernepliktssenter Forsvarets personelltjenester Forsvarets boligtjeneste Forsvarets velferdstjeneste Forsvarets Regnskapsadministrasjon Forsvarets sikkerhetsavdeling LOS-programmet Heimevernet Generalinspektøren for Heimevernet Hæren Generalinspektøren for Hæren Luftforsvaret Generalinspektøren for Luftforsvaret Militærmisjonen i Brussel Sjøforsvaret Generalinspektøren for Sjøforsvaret Kysteskadren Kystvakten Sjøforsvarets skoler Forsvarsbygg Tilknyttede selskap og foretak: Aerospace Industrial Maintenance Norway SF Tilknyttede stiftelser: Stiftelsen Akershus festning for Kunst og Kultur Helse- og omsorgsdepartementet Administrasjonsavdelingen (ADA) Personal- og organisasjonsseksjonen Seksjon for E-helse Seksjon for internasjonalt samarbeid Økonomi- og dokumentasjonsseksjonen Budsjett- og økonomiavdelingen Budsjettseksjonen Økonomistyringsseksjonen Eieravdelingen (EIA) Folkehelseavdelingen (FHA) Folkehelsesksjonen (FHS) Legemiddelseksjonen (LMS) Seksjon for alkohol- og narkotikapolitikk Seksjon for ernæring og mattrygghet Helserettsavdelingen (HRA) Kommunetjenesteavdelingen Seksjon for omsorg (SFO) Seksjon for primærhelse Seksjon for tannhelse Kommunikasjonsenheten (KE) Spesialisthelsetjenesteavdelingen Seksjon for etatsstyring og forskning Seksjon for finansiering og styring Seksjon for for utdanning og personell Seksjon for helsefag Helsedirektoratet Helsedirektoratet Statens autorisasjonskontor for helsepersonell Helseøkonomiforvaltningen (HELFO) Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten Norsk pasientregister Bioteknologinemnda Statens helsetilsyn Statens legemiddelverk Statens strålevern Klagenemnda for behandling i utlandet og Preimplantasjonsdiagnostikknemnda Nasjonalt folkehelseinstitutt Nasjonalt folkehelseinstitutt - Avdeling Medisinsk fødselsregister (MFR) Norsk Pasientskadeerstatning Pasientskadenemnda - sekretariatet Sekretariatet for Vitenskapskomiteen for mattrygghet Statens helsepersonellnemnd - Sekretariatet Statens institutt for rusmiddelforskning Tilknyttede selskap og foretak: Vinmonopolet A/S Norsk Helsenett SF Helse Midt-Norge RHF Helse Nord RHF Helse Sør-Øst RHF Tilknyttede stiftelser: Frambu helsesenter Helse Vest RHF Tilknyttede stiftelser: Beitostølen helsesportsenter Institutt for kreftforskning Montebello-senteret Radiumhospitalets Forskningsstiftelse Valnesfjord helsesportsenter Justis- og beredskapsdepartementet Avdeling for krisehåndtering og sikkerhet Krisestøtteenheten Sikkerhetsenheten Innvandringsavdelingen Budsjett- og etatsstyringsseksjonen Migrasjons- og flyktningseksjonen Regelverks- og kontrollseksjonen Regelverks- og praksisseksjonen Utviklings- og mottaksseksjonen Internasjonalt sekretariat Kommunikasjonsenheten Kriminalomsorgsavdelingen Juridisk seksjon Seksjon for budsjett og styring Utviklingsseksjonen Lovavdelingen Enhet for strafferett og prosess Enheten for offentlig rett Enheten for privat rett Plan- og administrasjonsavdelingen Budsjett- og økonomiseksjonen IKT-, dokumentasjon- og administrasjonsseksjonen Personal- og organisasjonsutviklingsseksjonen Styring- og samordningsseksjonen Polaravdelingen Politiavdelingen Kriminalitetsseksjonen Regelverksseksjonen Seksjon for styring, administrasjon og utvikling Seksjon for økonomi, utlendingsforvaltning og analyse Sikkerhet- og beredskapsseksjonen Rednings- og beredskapsavdelingen Budsjett- og stab-støtteteamet Internasjonalt team Lederteam Nød- og sambandsteamet Rednings- og risikoteamet Redningshelikopterteam Samordning samfunnssikkerhet Sikkerhets- og serviceteamet Sivilavdelingen Budsjetteamet Domstolsteam Erstatningsteam Forværelsesteam Internasjonalt team Internforvaltningsteam Lederteam Rettshjelpsteamet Tinglysingsteam Virksomhetsteamet Den militære påtalemyndighet Generaladvokaten Krigsadvokater Den sivile påtalemyndighet Den borgerlige påtalemyndighet: Riksadvokaten Den borgerlige påtalemyndighet: Statsadvokatene Det nasjonale statsadvokatembetet for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap - regionkontor Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap region Midt-Norge Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap region Nord-Norge Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap region Sør-Norge Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap region Vest-Norge Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap region Øst-Norge Norges Brannskole Sivilforsvaret: Distriktene Aust-Agder sivilforsvarsdistrikt Buskerud sivilforsvarsdistrikt Hedmark sivilforsvarsdistrikt Hordaland sivilforsvarsdistrikt Midtre-Hålogaland sivilforsvarsdistrikt Møre og Romsdal sivilforsvarsdistrikt Nord-Trøndelag sivilforsvarsdistrikt Nordland sivilforsvarsdistrikt Oppland Sivilforsvarsdistrikt Oslo og Akershus sivilforsvarsdistrikt Rogaland sivilforsvarsdistrikt Sogn og Fjordane sivilforsvarsdistrikt Sør-Trøndelag sivilforsvarsdistrikt Telemark sivilforsvarsdistrikt Troms sivilforsvarsdistrikt Vest-Agder sivilforsvarsdistrikt Vest-Finnmark sivilforsvarsdistrikt Vestfold sivilforsvarsdistrikt Øst-Finnmark sivilforsvarsdistrikt Øst-Finnmark sivilforsvarsdistrikt - Avdeling Vardø Østfold sivilforsvarsdistrikt Sivilforsvarets skoler Nasjonalt utdanningssenter for samfunnssikkerhet og beredskap (NUSB) Sivilforsvarsskolen i Trondheim Sivilforsvarsskolen på Jæren Sivilforsvarsskolen på Starum Sivilforsvarsleirer Nordland sivilforsvarsleir Domstolsetaten Jordskifterettene Jordskiftedømmer / Jordskifteoverrettene Jordskiftesokn / Jordskifterettene Jordskifterettenes IT- og Fagtjeneste (JIFT) Domstoladministrasjonen Lagmannsrettene Lagmannsrettene: Agder lagdømme Lagmannsrettene: Borgarting lagmannsrett Lagmannsrettene: Eidsivating lagdømme Lagmannsrettene: Frostating lagdømme Lagmannsrettene: Gulating lagdømme Lagmannsrettene: Hålogaland lagdømme Tingretter Konfliktrådene Sekretariatet for konfliktrådene Konfliktrådene Konfliktrådet i Agder Konfliktrådet i Buskerud Konfliktrådet i Haugaland og Sunnhordland Konfliktrådet i Hedmark Konfliktrådet i Hordaland Konfliktrådet i Midtre Hålogoland Konfliktrådet i Nord-Trøndelag Konfliktrådet i Nordmøre og Romsdal Konfliktrådet i Oppland Konfliktrådet i Oslo og Akershus Konfliktrådet i Salten Konfliktrådet i Sogn og Fjordane Konfliktrådet i Sunnmøre Konfliktrådet i Sør-Rogaland Konfliktrådet i Sør-Trøndelag Konfliktrådet i Telemark Konfliktrådet i Troms Konfliktrådet i Vest-Finnmark Konfliktrådet i Vestfold Konfliktrådet i Øst-Finnmark Konfliktrådet i Østfold Konfliktrådet på Helgeland Kriminalomsorgsetaten Kriminalomsorgsdirektoratet Kriminalomsorgens IT-tjeneste KITT - avd. Horten Kriminalomsorgens utdanningssenter KRUS Kriminalomsorgsregioner Kriminalomsorg i anstalt Kriminalomsorg i frihet Kriminalomsorgen - Region nord Kriminalomsorgen - Region sør Kriminalomsorgen - Region sørvest Kriminalomsorgen - Region vest Kriminalomsorgen - Region øst Politi og lensmannsetaten Politidirektoratet Namsfogdene Namsfogden i Asker og Bærum Namsfogden i Bergen Namsfogden i Fredrikstad Namsfogden i Kristiansand Namsfogden i Sandnes Namsfogden i Skedsmo Namsfogden i Stavanger Namsfogden i Tromsø og Karlsøy Namsfogden i Trondheim Namsfogden i Tønsberg og Nøtterøy Politi- og lensmannsdistrikter Politiets særorgan Kripos - Den nasjonale enhet for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet Namsfogden i Oslo Norges grensekommisær for den norsk-russiske grense Politiets data- og materielltjeneste Politiets utlendingsenhet (PU) Politihøgskolen Justissektorens kurs- og øvingssenter (JKØ) i Stavern Politihøgskolen avdeling Bodø Politihøgskolens utdanningssenter Kongsvinger Utrykningspolitiet ØKOKRIM, Den sentrale enhet for etterforskning og påtale av økonomisk kriminalitet og miljøkriminalitet. Spesialenheten for politisaker Spesialenheten for politisaker Spesialenheten for politisaker - Regionkontor Spesialenheten for politisaker - Region Midt-Norge Spesialenheten for politisaker - Region vest Spesialenheten for politisaker - Region øst Utlendingsdirektoratet Utlendingsdirektoratet Landinfo Utlendingsdirektoratets regionkontor UDI - Regionkontor Indre Østland UDI - Regionkontor Midt-Norge UDI - Regionkontor Nord UDI - Regionkontor Sør UDI - Regionkontor Vest UDI - Rgionkontor Oslo og Akershus Direktoratet for nødkommunikasjon Kontoret for voldsoffererstatning Høyesterett Kommisjonen for gjenopptakelse av straffesaker Politiets sikkerhetstjeneste Redningstjenesten - Hovedredningssentralene Hovedredningssentralen Nord-Norge Hovedredningssentralen Sør-Norge Statens sivilrettsforvaltning Sysselmannen på Svalbard Utlendingsnemnda Tilknyttede stiftelser: Norsk Lovdata Stiftelsen Svalbardposten Klima- og miljødepartementet Hav- og forurensningsavdelingen EØS- og handelsseksjonen Havseksjonen Næringsseksjonen Polar- og nordområdeseksjonen Klimaavdelingen Avdelingssekretariatet Klima- og markedsseksjonen Regjeringens klima- og skogprosjekt Transport- og lokalmiljøseksjonen Utviklings- og finansieringsseksjonen Kommunikasjonsenheten Kulturminneavdelingen Naturforvaltningsavdelingen Avdelingssekretariatet (BAS) Energienheten Fjell- og friluftslivseksjonen Samfunnsanalyseseksjonen Skogseksjonen Vannseksjonen Viltseksjonen Virkemiddelenheten Organisasjonsavdelingen Internforvaltningsseksjonen Personal- og organisasjonsseksjonen Økonomi- og styringsseksjonen Miljødirektoratet Miljødirektoratet Miljødirektoratet Horten Miljødirektoratet Oslo Miljødirektoratet Skien Statens naturoppsyn Tilknyttede stiftelser: Stiftelsen Norsk Villreinsenter Riksantikvaren Riksantikvaren - direktoratet for kulturminneforvaltning Riksantikvaren - distriktsapparatet Norsk Polarinstitutt Norsk Polarinstitutt; avdeling Svalbard (Longyearbyen) Norsk Polarinstitutt; Ny-Ålesund forskningsstasjon Norsk kulturminnefond, Sekretariatet Tilknyttede selskap og foretak: Framsenteret AS Tilknyttede stiftelser: Stiftelsen Polaria Tilknyttede stiftelser: Arctic Monitoring and Assessment Programme (AMAP) CICERO Senter for klimaforskning GRID-Arendal Norsk institutt for by- og regionforskning (NIBR) Norsk institutt for kulturminneforskning (NIKU) NIKU Bergen NIKU Tromsø NIKU Trondheim NIKU Tønsberg Norsk Institutt for luftforskning (NILU) Norsk institutt for naturforskning (NINA) Norsk institutt for vannforskning (NIVA) Kommunal- og moderniseringsdepartementet Administrasjonsavdelingen Administrasjon- og støttefunksjoner Dokumentasjon HR-teamet Lederteam (LED) Planlegging, IKT- og FOU (PLAN) Samordning Statsbudsjett Økonomi og styring Arbeidsgiverpolitisk avdeling Forhandlingsseksjonen Juridisk seksjon Staben Utviklingsseksjonen Avdeling for bygg, sikkerhet og tjenester Avdeling for IKT og fornying Digitaliseringsenheten Forvaltningspolitisk enhet Seksjon for IKT i samfunnet Økonomisk analyseenhet Bolig- og bygningsavdelingen Boligseksjonen Byggeprosesseksjonen Byggkvalitetsseksjonen Stab Økonomi- og etatstyringsseksjonen Kommunalavdelingen Juridisk seksjon Kommuneøkonomiseksjonen Samordningsseksjonen Seksjon for administrasjon Seksjon for valg og lokaldemokrati Kommunikasjonsenheten Planavdelingen Avdelingssekretariatet (PAS) Byutviklingsseksjonen Kart- og planlovseksjonen Kommunal- og arealseksjonen Miljø- og samfunnsseksjonen Regionalpolitisk avdeling Analyseteamet Bedriftsteamet Infoteamet Internasjonalt arbeid Læringsteamet Næringsateamet Områdeteamet Prosjekter Sektorteamet Stabsteamet Team lokal utvikling Team regional utvikling Økonomiteamet Same- og minoritetspolitisk avdeling (SAMI) Statsforvaltningsavdelingen Etatsstyringsseksjonen Fylkesmannsseksjonen Husbanken Husbanken - hovedkontoret Husbanken - distriktskontor Husbanken, Region Bodø Husbanken, Region Hammerfest Husbanken, Region Midt-Norge Husbanken, Region sør, Arendal Husbanken, Region sør, Drammen Husbanken, Region vest Husbanken, Region øst Statens kartverk Statens kartverk Statens kartverk - fylkeskontorene Statens kartverk Bergen Statens kartverk Bodø Statens kartverk Hamar Statens kartverk Kristiansand Statens kartverk Molde Statens kartverk Oslo Statens kartverk Skien Statens kartverk Stavanger Statens kartverk Steinkjer Statens kartverk Tromsø Statens kartverk Trondheim Statens kartverk Vadsø Statens kartverk - spesialenheter Statsbygg Statsbygg Statsbygg - Regionadministrasjonen Statsbygg Midt-Norge Statsbygg Midt-Norge - driftskontorene Statsbygg Nord Statsbygg Nord - driftskontorene Statsbygg Sør Statsbygg Sør - driftskontorene Statsbygg Vest Statsbygg Vest - driftskontorene Statsbygg Øst Statsbygg Øst - driftskontorene Datatilsynet Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon Statens servicesenter i Engerdal Direktoratet for byggkvalitet Avdeling for sentral godkjenning Direktoratet for forvaltning og IKT DIFI - Leikanger (Norge.no) Gáldu - Kompetansesenteret for urfolks rettigheter Internasjonalt reindriftssenter Sametinget - administrasjonen Sametinget, administrasjonen; stedlig kontor Evenes Sametinget, administrasjonen; stedlig kontor Karasjok Sametinget, administrasjonen; stedlig kontor Kautokeino Sametinget, administrasjonen; stedlig kontor Kåfjord Sametinget, administrasjonen; stedlig kontor Nesseby Sametinget, administrasjonen; stedlig kontor Snåsa Sametinget, administrasjonen; stedlig kontor Tysfjord Distriktssenteret (Kompetansesenter for distriktsutvikling) Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling Distriktssenteret (Kompetansesenter for distriktsutvikling) Avd. Alstahaug Distriktssenteret (Kompetansesenter for distriktsutvikling) Avd. Sogndal Fylkesmannsembetene Fylkesmannen i Aust-Agder Fylkesmannen i Buskerud Fylkesmannen i Finnmark Fylkesmannen i Hedmark Fylkesmannen i Hordaland Fylkesmannen i Møre og Romsdal Fylkesmannen i Nord-Trøndelag Fylkesmannen i Nordland Fylkesmannen i Oppland Fylkesmannen i Oslo og Akershus Fylkesmannen i Rogaland Fylkesmannen i Sogn og Fjordane Fylkesmannen i Sør-Trøndelag Fylkesmannen i Telemark Fylkesmannen i Troms Fylkesmannen i Vest-Agder Fylkesmannen i Vestfold Fylkesmannen i Østfold Husleietvistutvalget Husleietvistutvalget, Bergen Husleietvistutvalget, Trondheim Tilknyttede selskap og foretak: Kommunalbanken AS Kulturdepartementet Administrasjons- og økonomiavdelingen DISB - Seksjon for dokumentasjon, IKT, sikkerhet og beredskap Personal- og organisasjonsseksjonen (POS) Økonomiseksjonen Idrettsavdelingen ID 1 - Anleggsseksjon ID 2 - Aktivitetsseksjon Kirkeavdelingen Kirkeseksjonen Krigsgravtjenesten Økonomiseksjonen Kommunikasjonsenheten Kulturvernavdelingen KV 1 KV2 KV3 Kunstavdelingen KA1 Seksjon for musikk KA2 Seksjon for scenekunst KA3 Seksjon for visuell kunst Medieavdelingen Seksjon M1 Seksjon M2 Seksjon M3 Samfunns- og frivillighetsavdelingen Arkivverket Riksarkivet Statsarkivene Norsk helsearkiv Samisk Arkiv - Sámi Arkiiva Statsarkivet i Bergen Statsarkivet i Hamar Statsarkivet i Kongsberg Statsarkivet i Kristiansand Statsarkivet i Oslo Statsarkivet i Stavanger Statsarkivet i Tromsø Statsarkivet i Trondheim Lotteri- og stiftelsestilsynet Lotteri- og stiftelsestilsynet Lotteritilsynet seksjon Hamar Nasjonalbiblioteket Nasjonalbibliotekaren Nasjonalbiblioteket - avdelinger Nasjonalbibliotekavdelinga i Rana (NBR) Nasjonalbibliotekavdelingen i Oslo Norsk lyd og blindeskriftbibliotek Norsk lyd og blindeskriftbibliotek Norsk lyd og blindeskriftbibliotek - avdelinger Medietilsynet Norsk kulturråd Opplysningsvesenets fond Det praktisk-teologiske seminar Kirkelig utdanningssenter i nord (KUN) Kirkerådet Tilknyttede stiftelser: Stiftelsen Kirkeforskning Kunst i offentlige rom Nidaros Domkirkes Restaureringsarbeider Norsk filminstitutt Norsk lokalhistorisk institutt Presteskapet/Geistligheten/Bispedømmerådene Agder og Telemark bispedømme Agder og Telemark bispedømmekontor Prostier i Agder og Telemark bispedømme Sokn og prestegjeld i Agder og Telemark bispedømme Bjørgvin bispedømme Bjørgvin bispedømmekontor Prostier i Bjørgvin bispedømme Prestegjeld i Bjørgvin Bispedømme Borg bispedømme Borg bispedømmekontor Prostier i Borg bispedømme Prestegjeld i Borg bispedømme Hamar bispedømme Hamar bispedømmekontor Prostier i Hamar bispedømme Prestegjeld i Hamar bispedømme Møre bispedømme Møre bispedømmekontor Prostier i Møre bispedømme Sokn og prestegjeld i Møre bispedømme Nidaros bispedømme Nidaros bispedømmekontor Prostier i Nidaros bispedømme Prestegjeld i Nidaros bispedømme Nord-Hålogaland bispedømme Nord-Hålogaland bispedømmekontor Prostier i Nord-Hålogaland bispedømme Prestegjeld i Nord-Hålogaland bispedømme Oslo bispedømme Oslo bispedømmekontor Prostier i Oslo bispedømme Prestegjeld i Oslo bispedømme Stavanger bispedømme Stavanger bispedømmekontor Prostier i Stavanger bispedømme Prestegjeld i Stavanger bispedømme Sør-Hålogaland bispedømme Sør-Hålogaland bispedømmekontor Prostier i Sør-Hålogaland Prestegjeld i Sør-Hålogaland bispedømme Tunsberg bispedømme Tunsberg bispedømmekontor Prostier i Tunsberg bispedømme Prestegjeld i Tunsberg bispedømme Rikskonsertene Riksteatret Språkrådet Tilknyttede selskap og foretak: Den Norske Opera & Ballett Nationaltheatret AS Norsk Rikskringkasting AS Norsk Tipping A/S Carte Blanche A/S Den Nationale Scene Filmparken AS Lillehammer Ungdoms- Ols Organisasjonskomite AS Rogaland teater Trøndelag teater Tilknyttede stiftelser: Antidoping Norge Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design NORLA - Senter for norsk skjønn- og faglitteratur i utlandet Norsk Bergverksmuseum Norsk Folkemuseum Norsk Form Norsk Skogmuseum Norsk Teknisk Museum Preus museum Institutt for sammenlignende kulturforskning Stiftelsen Rom for Kunst og Arkitektur Kunnskapsdepartementet Administrasjons- og økonomiavdelingen Arkiv, IKT og beredskap Organisasjonsutvikling Personal Studiefinansiering og etatsstyring (AUSE) Økonomi, innkjøp og administrasjon og støttefunksjoner Avdeling for analyse-, internasjonalt arbeid og kompetansepolitikk Barnehageavdelingen Forskningsavdelingen Kommunikasjon (KOM) Opplæringsavdelingen Seksjon for kvalitetsutvikling Seksjon for styring Universitet og høgskoleavdelingen Seksjon for budsjett og økonomi (BØ) Seksjon for eierskap og styring (UHES) Seksjon for forskning og innovasjon (UHFI) Seksjon for utdanning og kvalitetssikring (UHUK) Meteorologisk institutt Meteorologisk institutt Meteorologisk institutt - Værvarslingen/lokalt Værvarslinga for Nord-Norge Værvarslinga på Vestlandet Statens lånekasse for utdanning Statens lånekasse for utdanning Statens lånekasse for utdanning - distriktskontor Statens lånekasse for utdanning - Bergen Statens lånekasse for utdanning - Stavanger Statens lånekasse for utdanning - Tromsø Statens lånekasse for utdanning - Trondheim Statens lånekasse for utdanning - Ørsta Utdanningsdirektoratet Utdanningsdirektoratet Nasjonale senter Statens pedagogiske støttesystem Statped hovedkontor Samisk videregående skole og reindriftsskole, Kautokeino Samisk videregående skole, Karasjok Statped midt Statped nord Statped sørøst Statped vest Vea - Statens fagskole for gartnere og blomsterdekoratører Foreldreutvalget for grunnopplæringen Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo Kunst- og designhøgskolen i Bergen Kunsthøgskolen i Oslo Norges forskningsråd Norges Handelshøyskole Tilknyttede stiftelser: Administrativt forskningsfond Stiftelsen for samfunns- og næringslivsforskning Norges idrettshøgskole Norges miljø- og biovitenskapelige universitet NMBU - Seksjon for arktisk veterinærmedisin, Tromsø NMBU - Seksjon for småfeforskning, Sandnes NMBU Veterinærhøgskolen Norges Musikkhøgskole Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Tilknyttede stiftelser: Stiftelsen for industriell og teknisk forskning SINTEF Norsk utenrikspolitisk institutt Senter for internasjonalisering av utdanning Statlige høgskoler Høgskolen i Bergen Høgskolen i Buskerud og Vestfold Høgskolen i Buskerud og Vestfold - Campus Drammen Høgskolen i Buskerud og Vestfold - Campus Ringerike Høgskolen i Buskerud og Vestfold - Campus Vestfold Høgskolen i Gjøvik Høgskolen i Harstad Høgskolen i Hedmark Høgskolen i Hedmark - Avdeling Hamar Høgskolen i Hedmark - Avdeling Stor-Elvdal Høgskolen i Hedmark - Avdeling Åmot Høgskolen i Lillehammer Høgskolen i Molde Høgskolen i Molde - Avdeling Kristiansund Høgskolen i Narvik Høgskolen i Narvik - Avdeling Alta Høgskolen i Narvik - Avdeling Bodø Høgskolen i Nesna Høgskolen i Nesna - Avdeling Mo i Rana Høgskolen i Nesna - Avdeling Sandnessjøen Høgskolen i Nord-Trøndelag Høgskolen i Nord-Trøndelag - Avdeling Levanger Høgskolen i Nord-Trøndelag - Avdeling Namsos Høgskolen i Nord-Trøndelag - Avdeling Stjørdal Høgskolen i Sogn og Fjordane Høgskolen i Sogn og Fjordane - Avdeling Førde Høgskolen i Sogn og Fjordane - Avdeling Sandane Høgskolen i Stord/Haugesund Høgskolen i Stord/Haugesund - Avdeling Haugesund Høgskolen i Sør-Trøndelag Høgskolen i Telemark Høgskolen i Telemark - Avdeling Bø Høgskolen i Telemark - Avdeling Drammen Høgskolen i Telemark - Avdeling Notodden Høgskolen i Telemark - Avdeling Porsgrunn Høgskolen i Telemark - Avdeling Rauland Høgskolen i Volda Høgskolen i Ålesund Høgskolen i Østfold Høgskolen i Østfold - Avdeling Fredrikstad Høgskolen i Østfold - Avdeling Sarpsborg Samisk høgskole / Sámi allaskuvla Høgskolen i Oslo og Akershus HiOA - Studiested Kjeller HiOA - Studiested Sandefjord HiOA - Studiested Sandvika Senter for velferds- og arbeidslivsforskning Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring Arbeidsforskningsinstituttet UiT Norges arktiske universitet Campus Alta Campus Hammerfest Campus Kirkenes Tilknyttede selskap og foretak: Universitetssenteret på Svalbard AS Universitetet i Agder Universitetet i Agder - Avdeling Arendal Universitetet i Agder - Avdeling Grimstad Universitetet i Bergen Universitetet i Nordland Universitetet i Nordland - Helgeland Universitetet i Nordland - Vesterålen Universitetet i Oslo Tilknyttede stiftelser: Universitetsstudiene på Kjeller Universitetet i Stavanger Den norske nasjonalkommisjonen for Unesco Norgesuniversitetet Senter for IKT i utdanningen Senter for IKT i utdanningen, avd. kontor Oslo VOX, nasjonalt fagorgan for kompetansepolitikk Voksne i livslang læring (VILL) (Vox Forskn.avd. Trondheim) Tilknyttede selskap og foretak: CESSDA AS Norsk samfunnsvitenskapelig datatjeneste AS Simula Research Laboratory AS UNINETT Uninett Norid AS Uninett Sigma AS Tilknyttede stiftelser: Det kongelige Norske Videnskabers Selskaps Stiftelse NIFU Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning Senter for grunnforskning Studentsamskipnadene Landbruks- og matdepartementet Administrasjons- og økonomiavdelingen Seksjon for personal- og organisasjon Seksjon for web, IT og dokumentasjon (WID) Seksjon for økonomiforvaltning og budsjett Avdeling for forskning, innovasjon og regionalpolitikk Seksjon for forskning og innovasjon Seksjon for regionalpolitikk Avdeling for matpolitikk Seksjon dyrevelferd og miljø (SDM) Seksjon for dyrehelse, plantehelse og zoonoser (SDP) Seksjon for internasjonal koordinering og forbrukerinteresser (SIF) Stab Avdeling for skog og ressurspolitikk Seksjon for eiendoms- og bosettingspolitikk Seksjon for miljø- og arealpolitikk Seksjon for skogpolitikk Kommunikasjonsenheten Landbrukspolitisk avdeling Seksjon for handelspolitikk Seksjon for reindrift Seksjon jorbrukspolitikk Seksjon næringsutvikling om miljøtiltak Bioforsk Bioforsk Bioforsk - sentre Bioforsk Jord og miljø Bioforsk Midt-Norge Bioforsk Nord Bioforsk Plantehelse Bioforsk Vest Bioforsk Økologisk Bioforsk Øst Mattilsynet Mattilsynet - hovedkontoret Mattilsynet - nasjonale sentre Mattilsynet - Nasjonalt senter for dyr og animalsk mat Mattilsynet - Nasjonalt senter for Fisk og Sjømat Mattilsynet - Nasjonalt senter for IKT-drift og dokumentasjon Mattilsynet - Nasjonalt senter for planter og vegetabilsk mat Mattilsynet - Nasjonalt senter for regnskap, avgift og lønn Mattilsynet - regionkontor Mattilsynet - distriktskontor Mattilsynet - regionkontor Akershus, Oslo og Østfold Mattilsynet - regionkontor Finnmark og Troms Mattilsynet - regionkontor Hedmark og Oppland Mattilsynet - regionkontor Hordaland, og Sogn og Fjordane Mattilsynet - regionkontor Nordland Mattilsynet - regionkontor Rogaland og Agder Mattilsynet - regionkontor Telemark, Vestfold og Buskerud Mattilsynet - regionkontor Trøndelag, Møre og Romsdal Norsk institutt for landbruksøkonomisk forskning Norges institutt for landbruksøkonomisk forskning Norsk landbruksøkonomisk institutt - distriktskontor Norsk landbruksøkonomisk institutt - distriktskontor Bergen Norsk landbruksøkonomisk institutt - distriktskontor Bodø Norsk landbruksøkonomisk institutt - distriktskontor Trondheim Norsk institutt for skog og landskap Norsk institutt for skog og landskap Norsk institutt for skog og landskap - regionkontor Norsk genressurssenter Norsk institutt for skog og landskap, Andselv Norsk institutt for skog og landskap, Steinkjer Norsk institutt for skog og landskap, Stend Veterinærinstituttet Veterinærinstituttet Veterinærinstituttets distriktsadministrasjon Veterinærinstituttet, Bergen Veterinærinstituttet, Harstad Veterinærinstituttet, Sandnes Veterinærinstituttet, Tromsø Veterinærinstituttet, Trondheim Statens landbruksforvaltning Statens reindriftsforvaltning Tilknyttede selskap og foretak: Staur Gård AS Kimen Såvarelaboratoriet AS Tilknyttede stiftelser: Norsk Hestesenter Stiftelsen Det norske arboret Stiftelsen KSL Matmerk Stiftelsen Landbrukets næringsmiddelforskning Nærings- og fiskeridepartementet Administrasjonsavdelingen Arkiv og IKT Beredskap og sikkerhet Budsjett og styring og analyse HR og organisasjonsutvikling Internservice Eierskapsavdelingen (ES) Fag- og prosjektenheten Forvaltningsområdet Fiskeri- og havbruksavdelingen Seksjon for fiskeriforvaltning Seksjon for havbruksforvaltning Seksjon for næringspolitikk - fiskeri Seksjon for næringspolitikk - havbruk Forsknings- og innovasjonsavdelingen Forskningspolitikk Institutter og marin forskning Seksjon for Innovasjon Norge, SIVA og kapitalvirkemidler Seksjon for innovasjonspolitikk Handelspolitisk avdeling Seksjon for eksportfinansiering Seksjon for EØS og indre marked Seksjon for handelsavtaler og WTO Seksjon for internasjonalisering Kommunikasjonsseksjonen Konkurransepolitisk avdeling Seksjon for etatsstyring og konkurranseøkonomi Seksjon for konkurranserett Seksjon for offentlig anskaffelser Seksjon for offentlige støtte Maritim avdeling Seksjon for maritim politikk Seksjon for maritime markeder Seksjon for sjøsikkerhet og regelverk Næringspolitisk avdeling Forenklingsarbeidet IKT, forenkling og tjenesteyting Industri, bergverk og nordområde-saker Næringsøkonomisk analyse Reiseliv Sekskapsrett og næringsregistre Sjømat Fiskeridirektoratet Fiskeridirektoratet Fiskeridirektoratets ytre etat Fiskeridirektoratet Regionkontor Finnmark Fiskerikontorene i Region Finnmark Fiskeridirektoratet Regionkontor Møre og Romsdal Fiskerikontorene i Region Møre og Romsdal Fiskeridirektoratet Regionkontor Nordland Fiskerikontorene i Region Nordland Fiskeridirektoratet Regionkontor Sør Fiskerikontorene i Region Sør Fiskeridirektoratet Regionkontor Troms Fiskerikontorene i Region Troms Fiskeridirektoratet Regionkontor Trøndelag Fiskerikontorene i Region Trøndlag Fiskeridirektoratet Regionkontor Vest Fiskerikontorene i Region Vest Justervesenet Det norske justervesen Justervesenet - lokalt Justervesenet Distriktskontor Midt-Norge Justervesenet Distriktskontor Nord Justervesenet Distriktskontor Sør Justervesenet Distriktskontor Vest Justervesenet Distriktskontor Øst Sjøfartsdirektoratet med Skipskontrollen Sjøfartsdirektoratet Avdeling for skipsregistrene i Sjøfartsdirektoratet Sjøfartsdirektoratets stasjoner Region 2 Stavanger Stasjon Haugesund Stasjon Kristiansand Stavanger regionskontor Region 1 Oslo Oslo regionskontor Stasjon Larvik Region 3 Bergen Bergen regionskontor Stasjon Florø Region 4 Ålesund Ålesund regionskontor Region 5 Kristiansund Stasjon Kristiansund N Stasjon Rørvik Stasjon Trondheim Region 6 Sandnessjøen Sandnessjøen regionskontor Stasjon Bodø Region 7 Svolvær Stasjon Harstad Svolvær regionskontor Region 8 Hammerfest Hammerfest/Båtsfjord regionskontor Stasjon Tromsø Brønnøysundregistrene Brønnøysundregistrene Oslo-Kontoret Seksjon Bedriftsveiledning Direktoratet for mineralforvaltning med Bergmesteren for Svalbard. Avdelingskontor Svalbard Konkurransetilsynet Norsk Akkreditering Patentstyret (Styret for det industrielle rettsvern) Teknologirådet - sekretariatet Norsk Romsenter Garantiinstituttet for eksportkreditt Havforskningsinstituttet Avdeling Tromsø Feltstasjon Parisvatnet Forskningsstasjon Austevoll Forskningsstasjon Flødevigen Forskningsstasjon Matre Klagenemnda for industrielle rettigheter Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning Norges geologiske undersøkelse Nasjonalt Borkjerne og Prøvesenter - NGU Geodatasenter Løkken NGU avdeling Tromsø Norges Geologiske Undersøkelse - lokalt Fiskeri- og havbruksnæringens forskningsfond Garantikassen for fiskere Tilknyttede selskap og foretak: Argentum Fondsinvesteringer as Bjørnøen A/S Eksportkreditt Norge AS Electronic Chart Center A/S Entra Eiendom AS Flytoget AS Kings Bay A/S Mesta Konsern AS Norges sjømatråd AS Norsk Eiendomsinformasjon AS Norsk Romsenter Eiendom AS (NRSE) SECORA AS Statkraft AS Store Norske Spitsbergen Kulkompani A/S Innovasjon Norge NOFIMA AS (Norsk Fiskeri- og Matforskning AS) SIVA - Selskapet for Industrivekst SF Andøya Rakettskytefelt AS (ARS) Kongsberg Gruppen ASA Nammo - Nordic Ammunition Company Telenor ASA Tilknyttede stiftelser: Nor-fishing NorStella Foundation Stiftelsen Norconserv Teknologisk institutt (TI) Veiledningsinstituttet i Nord-Norge (VINN) Norsk Designråd Olje- og energidepartementet Avdeling for klima, industri og teknologi (KIT) Seksjon for CCS Seksjon for forskning og teknologi (FOT) Seksjon for internasjonalisering og industri (INI) Seksjon for klima og luftforurensning (KLU) Energi- og vannressursavdelingen (EV) Energiseksjonen (ES) Kraftmarkedsseksjonen (KM) Seksjon for energi- og vassdragsrett (EVR) Seksjon for energibruk og elsertifikater (EE) Seksjon for konsesjoner (KO) Seksjon for ressurser, areal og miljø (RAM) Enhet for internasjonal koordinering Kommunikasjonsenheten Olje- og gassavdelingen (OG) Analyse- og markedsseksjonen (AM) Leteseksjon (LS) Petroleumsjuridisk seksjon (PJS) Seksjon for gass og infrastruktur (GI) Seksjon for nye områder (NO) Seksjon for utbygging og drift (UDR) Økonomi- og administrasjonsavdelingen (ØA) Budsjett- og økonomiseksjonen (BØ) Dokumentasjonssenteret (DOK) Personalseksjonen (PERS) Seksjon for eierskap (SE) Seksjon for IKT og fellestjenester (IF) Seksjon for sikkerhet og beredskap (SB) Norges vassdrags- og energiverk Norges vassdrags- og energidirektorat Vassdrags- og energiforvaltning - regionkontor Region Midt-norge Region Midt-norge Anlegg Region Nord Region Nord Anlegg Region Sør Region Vest Region Vest Anlegg Region Øst Region Øst Anlegg Oljedirektoratet Oljedirektoratet Avd. Harstad Tilknyttede stiftelser: PETRAD Tilknyttede selskap og foretak: Gassco AS Petoro as Enova SF Gassnova SF Statnett SF Statoil ASA Tilknyttede stiftelser: INTSOK Norsk Oljemuseum INTPOW Samferdselsdepartementet Kollektivtransport- og baneavdelingen Baneseksjonen Kollektiv- og yrkestransportseksjonen Kommunikasjonsavdelingen (KA) Kyst- og miljøavdelingen Analyse- og budsjettseksjonen Seksjon for areal og miljø Seksjon for sjøsikkerhet og beredskap Sjøtransportseksjonen Luft, post og teleavdelingen (LPT) Luftfartsseksjonen Post- og teleseksjonen Strategi-, miljø- og administrasjonsavdelingen Administrativ seksjon Miljøseksjonen Planseksjonen Økonomiseksjonen Veg- og trafikksikkerhetsavdelingen Trafikksikkerhets- og beredskapsseksjonen Vegseksjonen Jernbaneverket Jernbaneverket Jernbaneverket - lokalt Kystverket Kystverket hovedkontoret Kystverket, hovedkontoret, avdeling Horten (Beredskap) Kystverkets regioner Kystverket Midt-Norge Kystverket Nordland Kystverket Rederi Kystverket Sørøst Kystverket Troms og Finnmark Kystverket Vest Post- og teletilsynet Post- og teletilsynet Post- og teletilsynet - regionene Vegvesenet Vegdirektoratet Norsk vegmuseum Transnova Veg og trafikkfaglig senter Vegtilsynet Statens vegvesen - regionene Region midt - Molde kontorsted Region nord - Bodø kontorsted Region sør - Arendal kontorsted Region vest - Leikanger kontorsted Region øst - Lillehammer kontorsted Trafikkstasjoner Luftfartstilsynet Statens havarikommisjon for transport Statens jernbanetilsyn Taubanetilsynet og Park- og tivolitilsynet Tilknyttede selskap og foretak: AVINOR as BaneService AS NSB AS Posten Norge AS Statsministerens kontor Administrativ og konstitusjonell avdeling Regjeringens biltjeneste Innenriksavdelingen Internasjonal avdeling Kommunikasjonsseksjonen Regjeringsadvokaten Utenriksdepartementet Avdeling for Europa og handel Europapolitisk seksjon (EPS) EØS/EFTA-seksjonen Seksjon for regionale og økonomiske Europa-spørsmål Seksjon for Sentral-Europa og EØS-finansieringsordningene Vest-balkanseksjonen (VBS) WTO/OECD-seksjonen Avdeling for FN, fred og humanitære spørsmål Seksjon for budsjett og forvaltning Seksjon for FN-politikk og likestilling Seksjon for fred og forsoning Seksjon for humanitære spørsmål Seksjon for klima, global helse og bærekraftig utvikling Seksjon for menneskerettigheter og demokrati Seksjon for multilateral utviklingsfinansiering og global økonomi Avdeling for kompetanse og ressurser Personalseksjonen Rekrutteringsseksjonen Seksjon for kompetanse og organisasjonsutvikling Seksjon for lønn, tid og reise Utenrikstjenestens kompetansesenter (UKS) Økonomiseksjonen Avdeling for kultur, norgesfremme og protokoll Administrativ enhet Besøksseksjonen Diplomatseksjonen Kulturseksjonen Norges internasjonale pressesenter Næringslivsseksjonen Sekretariatet til Norges kontaktpunkt Seksjon for norgesprofilering, omdømme og web Avdeling for regionale spørsmål og utvikling Latinamerika-seksjonen Seksjon for Afrika sør for Sahara Seksjon for etatsstyring, budsjett og forvaltning Seksjon for Midtøsten og Nord-Afrika Seksjon for Sør-Asia og Afghanistan Seksjon for utviklingspolitikk Seksjon for Øst-Asia og Oceania Avdeling for sikkerhetspolitikk og nordområdene Seksjon for eksportkontroll Seksjon for juridiske, økonomiske og forvaltningsspørsmål Seksjon for nedrustning og ikke-spredning Seksjon for nordområdeprosjektet, polarsaker, energi og ressurser Seksjon for Russland, Eurasia og regionalt samarbeid Seksjon for sikkerhetspolitikk og Nord-Amerika EØS- og EU-ministerens sekretariat Kommunikasjonsenheten Rettsavdelingen Seksjon for EØS- og handelsrett Seksjon for humanitær- og strafferett Seksjon for traktat-, miljø- og havrett Serviceavdelingen IKT-seksjonen Seksjon for anskaffelser Seksjon for eiendomsforvaltning og drift Seksjon for informasjons- og dokumentforvaltning Seksjon for konsulære saker og utlendingsfeltet Seksjon for oversettelsestjenester Seksjon for sikkerhet og beredskap Utenriksministerens sekretariat Direktoratet for utviklingssamarbeid Det norske Fredskorpset Utenrikstjenesten (Ambassader, legasjoner og generalkonsulater) Tilknyttede selskap og foretak: NORFUND - Statens investeringsfond for næringsvirksomhet i utviklingsland Tilknyttede stiftelser: Office for Contemporary Art Norway Riksrevisjonen Ombudsmannen for forsvaret Sivilombudsmannen - Stortingets ombudsmann for forvaltningen Stortingets administrasjon Ja, ser ikke noe problem med å legge inn en matrise på hvor mye skatt du skal betale basert på hvilke tjenester du kommer til å benytte. Det er jo hele vitsene med selvangivelsen. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 (endret) De som bruker dem skal betale for dem. Det er jo logisk. Det vil kanskje bli litt dyrere, men dette henger logisk nok sammen med supply and demand. Jo flere som bruker noe jo billigere blir det. Så, en ufør NAV-klient må betale for sine egne tjenester? Ja, også en ufør NAV-klient bør vel betale for sine egne billetter til nasjonalteateret? Endret 25. august 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Det er ikke noe problem å sette opp en matrise for hva du ønsker at skattepengene skal gjøre for deg. Jeg satte opp en sånn matrise(i spoileren) på forrige side, du kan jo selv sette opp ett eksempel på hva du vil dine skattepenger skal brukes til... Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 De som bruker dem skal betale for dem. Det er jo logisk.Det som høres logisk ut er ikke alltid det om man faktisk setter seg inn i saken. Tenk deg om du skulle betalt for helikopterturen du vel hadde for en stund siden, og alt i etterkant av dette. Prøv å tipp hvor mye dette ville kostet deg. Vi snakker nok mange hundre tusen kroner. Hva tror du skolegangen din ville kostet dine foreldre? Hva om de ikke hadde hatt råd til det? Når du blir gammel og trenger plass på gamlehjem, hvem skal betale for det om du ikke har betalt for det allerede og sitter med minstepensjon og andre utgifter? Så kan du jo forklare meg hvordan du skal betale for å få utbetalt arbeidsledighetspenger? Du trenger jo ikke det før du faktisk er arbeidsledig. Man kan jo si som så at man kan spare penger for å kunne betale alt dette, men langt fra alle har mulighet til å spare penger, og minst like mange klarer ikke å ha penger uten å bruke de. Skattesystemet, slik det fungerer i dag, er utprøvd over lang tid i en lang rekke land, og det fungerer. Et system der alle tar vare på seg selv og sine penger er bevist å ikke fungere. Derfor betaler vi skatt. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Ja, også en ufør NAV-klient bør vel betale for sine egne billetter til nasjonalteateret? Ikke den tjenesten, men for sine egne NAV-penger. En NAV-klient bruker NAV og må dermed betale inn alle sine bidrag + for utgifter NAV har. Altså, kan du ikke jobbe får du ikke penger... Om man kun skal betale for de tjenestene man bruker må nødvendigvis en NAV-klient dekke utgiftene til NAV med pengene man får fra NAV. Altså, kan man legge ned NAV og la de som er avhengige av de klare seg selv med f.eks tigging, innbrudd, ran osv. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Om man kun skal betale for de tjenestene man bruker må nødvendigvis en NAV-klient dekke utgiftene til NAV med pengene man får fra NAV. Altså, kan man legge ned NAV og la de som er avhengige av de klare seg selv med f.eks tigging, innbrudd, ran osv. Ja, bortsett fra innbrudd og ran bør erstattes med ærlig arbeid. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Ja, bortsett fra innbrudd og ran bør erstattes med ærlig arbeid. Er ikke alle som fysisk kan jobbe. Riktignok kan ikke ran og innbrudd gjøres av alle heller, men hva gjør man om man blir skadet så man er lam fra halsen og ned? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 (endret) Er ikke alle som fysisk kan jobbe. Riktignok kan ikke ran og innbrudd gjøres av alle heller, men hva gjør man om man blir skadet så man er lam fra halsen og ned? Tja, da får man jobbe med det man har fra halsen opp, be andre om å ta regningene (omtrent som de gjør idag) eller ta kvelden. Endret 25. august 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Tja, da får man jobbe med det man har fra halsen opp, be andre om å ta regningene (omtrent som de gjør idag) eller ta kvelden. Så, å dø av sult/manglende hjelp er ett helt ok alternativ når ikke kan jobbe mer? Riktignok har en del blitt tatt livet av pga skader og feil, trodde det var historie men er tydeligvis noen som støtter tankegangen enda... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå