Gå til innhold

Hvorfor betale skatt?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987132984

 

Lilleputtveien ved din cellulosefabrikk kan ikke sammenlignes med et omfattende nasjonalt transportnett.

Den er nok lengre enn hva du kanskje tror.

Selvsagt mindre enn et nasjonalt transportnett, som da dekker hele Norge.

Det sier jo seg selv. :) Men poenget forblir det samme.

 

Nei, poenget blir absolutt ikke det samme. Det virker for meg som dette er en liten veistrekning som er helt kritisk for deres drift, og som ingen andre enn de hadde et prekært behov for.

 

 

Tror du samme fabrikk ville bygd E6 mellom Oslo og Hamar på eget initiativ og bare latt andre bruke den?

Sannsynligvis ville det blitt sånn at dersom en rekke firmaer, fabrikker, butikker, og ja folk (samfunnet) (...) hadde hatt et sterkt behov for vei mellom Oslo og Hamar, så ville de gått sammen i en organisasjon hvor de da spleiset/finansierte veien. Hvis det var et sterkt behov for det altså.

 

Det er ikke verre enn det. Hvordan ting skjer, eller ville ha skjedd kan man jo ikke vite, men at ting hadde skjedd uten staten, ja absolutt. Selvfølgelig hadde det gjort det. Å tro noe annet er egentlig ganske virkelighetsfjernt. Veier og god infrastruktur er noe vi alle er avhengige av. Butikker, og ja næringslivet forøvrig, er sterkt avhengige av dem for å få profitt, de ville selvsagt ha blitt med å finansiere slike ting, da det ville vært en investering som ville gitt avkastning senere. Altså det ville tjent dem. Veiene tjener også transport-firmaer som lever av å frakte varer hit og dit. Og de også ville finansiert og bygget veier. Bilprodusenter, er jo avhenig av veier, siden svært få ville kjøpt bil om det ikke var veier. Her er det jo sterke incentiver for bilprodusenter å bygge og/eller finansiere veiene.

 

De ville gått sammen i en organisasjon hvor de spleiset/finansierte veien? Ja, det ville de så absolutt! Dette har man tenkt på for lenge siden - og den organiseringen kalles "staten". :)

 

 

 

Uansett om private transportaktører går sammen for å bygge veier så vil de kunne kreve betaling av alle andre for å bruke veiene. Da er vi like langt.

Nei. Vi er ikke like langt. Vi har da fått et system hvor vi ikke finansierer noe gjennom tvang og overformynderi. Vi har da et system der hvor de som bruker veiene betaler for veiene. Sannsynligvis ville noen vei-eiere ha finansiert veiene gjennom bommer, akkurat som i dag, og de ville brukt overskuddet på å vedlikeholde, og bygge flere veier der det trengtes osv, for å tjene mer penger, osv. Bra for oss, og bra for dem.

 

Det er herlig hvordan din liberalistiske ideologi forenkler verden så til de grader, bare for at den skal passe. Hjelpes.

 

Statlig finansierte veier sikrer bedre veier til områder hvor det ikke ville vært kommersielt grunnlag for å bygge vei, pluss at alle får tilgang til et nasjonalt, faktisk internasjonalt veinett.

 

Det er heller ikke slik at du ikke har nytte av veiene du personlig aldri kjører på. Jeg kjører aldri ned til Sandefjord, men er veldig glad for at Komplett.no har tilgang på en god vei derfra til Oslo. Det sikrer rask levering.

 

Det er ikke noe mindre tvang i forhold til betaling om skattetaten eller en privat veibygger tvinger pengene ut av deg for å bruke veien.

 

 

Ganske spesielt å åpne med "Ville uansett foretrukket private veier" og avslutte med å si at jeg alltid favoriserer staten. Det er både urimelig og stråmanusargumentasjon.

Det virker jo slik. Du argumenterer som om alt er umulig dersom man ikke bruker statsmakten å tvinger det igjennom.

 

Stråmann, som vanlig.. Gjesp.

 

 

Jeg responderer ikke på innhold i propagangdavideoer på dette forumet igjen. Hvis dere ikke kan skrive hva dere står for, så betyr det sannsynligvis at dere ikke har forståelse nok til å diskutere saken.

Phos, videoen illustrerer hvor bra denne delstaten gjorde det, og hvor gode veier man fikk etter at man privatiserte veinettet. Og man viser til et eksempel i Paris, hvor det private laget en svært avansert underjordisk tunnel. Propaganda eller ikke.

Jeg forstår dere, når det kommer gode videoer og argumentasjoner for noe annet enn hva dere selv står for, har føler en trang til å komme med påstander om propaganda etc.

Dere har jo ikke noe tilsvarende selv... Det må jo være irriterende kjedelig. Vel nok om det...

 

Turbonello, den videoen er et søl av påstander og forenklinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten skatt så hadde de sosiale forskjellene blitt så latterlig høye at det ikke lenger hadde vært et velfungerende samfunn. Majoriteten av verdens verdier ville vært samlet hos et fåtall mennesker som ikke føler de skylder noen noe og ønsker å dele. Rett og slett fordi mennesker av natur danner hierakier og et Anarki aldri hadde oppstått om det så var tillatt.

Nei. Uten skatt ville vi fått en voldsom sosial utjamning i samfunnet. Filipinere ville også kunnet tjent seg rike på et ancap, eller et liberalistisk styre her i Norge.

 

--------------

 

Phos, gidder jeg ikke å svare, da innleggene består av følgende: "Staten er løsningen"

Så svarer jeg nei, det frie marked vil føre til bedre veier, (og alt annet). På svar vil han gjøre et: "forsøk på latterliggjøring, og så vende tilbake til det gamle: staten er løsningen påstanden, som han argumenterer dårlig for.

 

kommer ingen vei her. Fornuft vil han jo ikke høre på, så da gir jeg meg.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe mindre tvang i forhold til betaling om skattetaten eller en privat veibygger tvinger pengene ut av deg for å bruke veien.

Der er ingen tvang brukt av private veibyggere disse tar betalt av de som ønsker å bruke veien og som er villige til å betale prisen som kreves. Samme som skjer med når du kjøper Coca-Cola, eller en Hårklipp.

 

Staten derimot bruker tvang for å finansiere sin veibygging, også av de som IKKE bruker veien. De KUNNE selvfølgelig også begrenset sin virksomhet til de som frivillig vil kjøpe slike veitjenester fra dem samt la private aktører konkurere med deres veier, men det gjør de desverre ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe mindre tvang i forhold til betaling om skattetaten eller en privat veibygger tvinger pengene ut av deg for å bruke veien.

Der er ingen tvang brukt av private veibyggere disse tar betalt av de som ønsker å bruke veien og som er villige til å betale prisen som kreves. Samme som skjer med når du kjøper Coca-Cola, eller en Hårklipp.

 

Staten derimot bruker tvang for å finansiere sin veibygging, også av de som IKKE bruker veien. De KUNNE selvfølgelig også begrenset sin virksomhet til de som frivillig vil kjøpe slike veitjenester fra dem samt la private aktører konkurere med deres veier, men det gjør de desverre ikke.

 

 

å legge alt ut på annbud er ikke bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

 

 

Det er ikke noe mindre tvang i forhold til betaling om skattetaten eller en privat veibygger tvinger pengene ut av deg for å bruke veien.

Der er ingen tvang brukt av private veibyggere disse tar betalt av de som ønsker å bruke veien og som er villige til å betale prisen som kreves. Samme som skjer med når du kjøper Coca-Cola, eller en Hårklipp.

 

Staten derimot bruker tvang for å finansiere sin veibygging, også av de som IKKE bruker veien. De KUNNE selvfølgelig også begrenset sin virksomhet til de som frivillig vil kjøpe slike veitjenester fra dem samt la private aktører konkurere med deres veier, men det gjør de desverre ikke.

 

 

å legge alt ut på annbud er ikke bra.

 

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ikke noe mindre tvang i forhold til betaling om skattetaten eller en privat veibygger tvinger pengene ut av deg for å bruke veien.

Der er ingen tvang brukt av private veibyggere disse tar betalt av de som ønsker å bruke veien og som er villige til å betale prisen som kreves. Samme som skjer med når du kjøper Coca-Cola, eller en Hårklipp.

 

Staten derimot bruker tvang for å finansiere sin veibygging, også av de som IKKE bruker veien. De KUNNE selvfølgelig også begrenset sin virksomhet til de som frivillig vil kjøpe slike veitjenester fra dem samt la private aktører konkurere med deres veier, men det gjør de desverre ikke.

 

 

å legge alt ut på annbud er ikke bra.

 

Hvorfor ikke?

 

Ja, hvorfor ikke?

 

Hvorfor er det slik at staten skal ha monopol på tjenester som innbyggerene trenger?

 

Tenk dere hvis våre butikker var eid av staten, og det var kun staten som eide sin rett til å brødfø sitt folk med kneip og poteter?

 

Ved å legge alt ut på anbud, så vil det bli en utrolig sterk konkuranse for å tilby beste kvalitet for en tjeneste, samtidig så vil utgiftene og prisene bli presset ned, og vi ender opp med å betale mindre skatt for de tjeneste som allerede er lagt ut på anbud...

 

Jeg liker ikke monopol.....

 

Vi har jo noe som heter vinmonopolet som skal bestemme hvordan alkohol skal bli regulert, men de fleste av oss foretrekker å kjøpe i tax-freen eller få en kamerat til å importere et par flasker vodka eller et par kartonger med sigaretter.

 

Jeg tror vi trenger flere svar og utredninger her...

 

Og en annen ting, hvis det er slik at vi skal ha OL i norge, så flytter jeg ut av landet.

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor ikke?

 

Hvorfor er det slik at staten skal ha monopol på tjenester som innbyggerene trenger?

 

Tenk dere hvis våre butikker var eid av staten, og det var kun staten som eide sin rett til å brødfø sitt folk med kneip og poteter?

 

Ved å legge alt ut på anbud, så vil det bli en utrolig sterk konkuranse for å tilby beste kvalitet for en tjeneste, samtidig så vil utgiftene og prisene bli presset ned, og vi ender opp med å betale mindre skatt for de tjeneste som allerede er lagt ut på anbud...

 

Jeg liker ikke monopol.....

 

Vi har jo noe som heter vinmonopolet som skal bestemme hvordan alkohol skal bli regulert, men de fleste av oss foretrekker å kjøpe i tax-freen eller få en kamerat til å importere et par flasker vodka eller et par kartonger med sigaretter.

 

Jeg tror vi trenger flere svar og utredninger her...

 

Og en annen ting, hvis det er slik at vi skal ha OL i norge, så flytter jeg ut av landet.

 

 

Jeg har gitt deg to bra svar: Du må enten flytte fra Norge og ut fra samfunnet eller godta at Einstein tenkte mye på dette og kom til konklusjonen at det er det vanskeligste i universet å forstå.

Endret av Hille
Fjernet quote-pyramide
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at staten skal ha monopol på tjenester som innbyggerene trenger?

 

Tenk dere hvis våre butikker var eid av staten, og det var kun staten som eide sin rett til å brødfø sitt folk med kneip og poteter?

 

Ved å legge alt ut på anbud, så vil det bli en utrolig sterk konkuranse for å tilby beste kvalitet for en tjeneste, samtidig så vil utgiftene og prisene bli presset ned, og vi ender opp med å betale mindre skatt for de tjeneste som allerede er lagt ut på anbud...

 

Jeg liker ikke monopol.....

Det du beskriver her, er en håpløs situasjon, spesielt for de svakere i samfunnet som ikke har midler til å betale for alt det nødvendige, som skole, helsetjenester, eldrehjem, gangveier og så videre.

 

En annen ting er at skulle alt mulig bli lagt ut på anbud, ville aktører måttet konkurrere om å ha lavest pris. Greit, vi betaler kanskje totalt sett litt mindre, men så lenge lav pris er det viktigste kriteriet, så kan og vil det gå ut over kvaliteten på tjenestene som tilbys. I tillegg ville de hatt mindre budsjett for lønn, slik at det ville blitt færre arbeidsplasser (fører til mer arbeidsledighet i samfunnet) og lavere lønn til de ansatte, noe som fører til mindre kjøpekraft som igjen fører til at landet som helhet blir fattigere som igjen fører til en ond sirkel som sender oss ut i nedgangsperiode.

 

Og det er kun én av grunnene. Det finnes mange ting som sammen kunne ført til at Norge hadde fått en sterk nedgangsperiode. Se bare hvor bra vi klarte oss under finanskrisen. Var alt styrt av nasjonale og internasjonale selskaper med én tanke i hodet (profitt) ville det gått ille med oss de årene.

Det er en grunn til at staten har "monopol" på en del tjenester. Ut fra hva du skriver, så er det tydelig at du kun skraper litt på overflaten. Du evner ikke å se hva det du foreslår kan føre til på litt lengre sikt.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det slik at staten skal ha monopol på tjenester som innbyggerene trenger?

 

Tenk dere hvis våre butikker var eid av staten, og det var kun staten som eide sin rett til å brødfø sitt folk med kneip og poteter?

 

Ved å legge alt ut på anbud, så vil det bli en utrolig sterk konkuranse for å tilby beste kvalitet for en tjeneste, samtidig så vil utgiftene og prisene bli presset ned, og vi ender opp med å betale mindre skatt for de tjeneste som allerede er lagt ut på anbud...

 

Jeg liker ikke monopol.....

Det du beskriver her, er en håpløs situasjon, spesielt for de svakere i samfunnet som ikke har midler til å betale for alt det nødvendige, som skole, helsetjenester, eldrehjem, gangveier og så videre.

 

En annen ting er at skulle alt mulig bli lagt ut på anbud, ville aktører måttet konkurrere om å ha lavest pris. Greit, vi betaler kanskje totalt sett litt mindre, men så lenge lav pris er det viktigste kriteriet, så kan og vil det gå ut over kvaliteten på tjenestene som tilbys. I tillegg ville de hatt mindre budsjett for lønn, slik at det ville blitt færre arbeidsplasser (fører til mer arbeidsledighet i samfunnet) og lavere lønn til de ansatte, noe som fører til mindre kjøpekraft som igjen fører til at landet som helhet blir fattigere som igjen fører til en ond sirkel som sender oss ut i nedgangsperiode.

 

Og det er kun én av grunnene. Det finnes mange ting som sammen kunne ført til at Norge hadde fått en sterk nedgangsperiode. Se bare hvor bra vi klarte oss under finanskrisen. Var alt styrt av nasjonale og internasjonale selskaper med én tanke i hodet (profitt) ville det gått ille med oss de årene.

Det er en grunn til at staten har "monopol" på en del tjenester. Ut fra hva du skriver, så er det tydelig at du kun skraper litt på overflaten. Du evner ikke å se hva det du foreslår kan føre til på litt lengre sikt.

 

Bra sagt. Takker for gode argumentasjon.

Lenke til kommentar

 

Hvor mye betaler en person i gjennomsnitt til sammen av skatt i løpet av livet?

Det er vel ikke lite

En betaler ikke, det blir tatt fra deg med makt. Hva en "betaler" ligger vel på ca. 70-80% av det du tjener, så en arbeider mer for staten enn seg selv.

 

Nåja, tjener du 400.000 betaler du vel i overkant av 100.000 av dette i ren skatt. Vi kan si gjennomsnittelig 100.000 da man gjerne får diverse fradrag på renter på lån, reisevei og så videre.

 

Du står igjen med 300.000. Bruker du alle disse 300.000 kronene, så går 25% av dette (mva) til staten (14% av mat). Det blir kanskje 60.000 kroner avhengig av hvor mye mat man kjøper i forhold til andre ting. Du står da igjen med 240.000 kroner. Du står fortsatt igjen med godt over halvparten.

 

I tillegg er det vel noen ekstra avgifter i form av alkoholavgift og slike ting, så jeg vil heller anslå 50%, ikke 70-80%.

 

Og du arbeider ikke for staten, du arbeider for deg selv. For uten skatt ville det heller ikke vært penger til de godene vi har i et velferdssamfunn.

Lenke til kommentar

 

Arbeidsgiveravgift: 14,1%

inntektsskatt: ca 30%

Sykepenger: ca 6%

moms: 70%*20% = 14%

bilavgift: ca 6% (ny bil = ca 300.000 kroner hvorav ca halvparten er bilavgift. Levetid 7,5 år, gir 20.000 kroner i året)

bensinavgift: ca 2% (1500 mil per år, 0,7 L/mil, ca 7 kroner i avgift per liter)

veiavgift: ca 1%

Alkohol: ca 1% for en gjennomsnittsnordmann (5,8 liter per nordmann og ca 600 kroner i avgift per liter 96% ren sprit)

————–

= 74% av synlig bruttolønn

= 74%/120% = 61,7% av total bruttolønn

I regnestykket mitt har jeg IKKE inkludert eiendomsskatt, formueskatt, elavgift, bompenger, vann og renovasjon, NRK-lisens, avgift på røyk, sukkeravgift, arveavgift eller inflasjonsskatten. Jeg har heller IKKE inkludert de indirekte skattene i form av landbrukssubsidier og toll- og innvandringsmurer, hvilket er betydelige. Legger man alle disse sammen kommer man lett opp i 70% skatt. Jeg har heller IKKE inkludert kostnadene ved offentlig byråkrati (ca 3%), kostnadene ved reguleringer og kostnadene ved statlige monopol på dyre og dårlige offentlige velferdstjenester. Legger man alle disse sammen kommer man glatt opp i over 80%.

Kort fortalt, dersom du er en gjennomsnittlig person er 80% av inntekten din kontrollert av staten.

http://onarki.no/blogg/2010/08/dette-betaler-du-i-skatt/

 

Når ca 70% av din inntekt går til staten i form av avgifter og skatter, så jobber man mer for staten enn for seg selv. Hvilke goder er det når jeg blir tvunget til å betale for de? Uten skatt ville jeg kunne brukt pengene jeg tjener på tjenester som ville vært bedre og billigere enn det staten tilbyr. Jeg hadde også sluppet å betale for blant annet krig og snyltere som lever på andre osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

http://onarki.no/blogg/2010/08/dette-betaler-du-i-skatt/

 

Når ca 70% av din inntekt går til staten i form av avgifter og skatter, så jobber man mer for staten enn for seg selv. Hvilke goder er det når jeg blir tvunget til å betale for de? Uten skatt ville jeg kunne brukt pengene jeg tjener på tjenester som ville vært bedre og billigere enn det staten tilbyr. Jeg hadde også sluppet å betale for blant annet krig og snyltere som lever på andre osv.

 

 

Det er samme dritten hver gang, jeg betaler ditt og jeg betaler datt til staten. Har du noen gang tenkt på hvordan staten har ordnet deg jobben du har i dag? All skolen du har tatt GRATIS, alle legebehandlingene du har hatt GRATIS(foruten noen småkroner), alle tannlegebehandlingene du har hatt gratis slik at du kan få deg jobb(lite kult å sitte på intervju med munnen full av råte) osv osv. Slutt å syt, dere ligger i gjeld til staten og dette skal tilbakebetales. Husk også at inntektsskatten er ikke bare skatt, det er også sparing til pensjon...

Lenke til kommentar

 

 

Arbeidsgiveravgift: 14,1%

inntektsskatt: ca 30%

Sykepenger: ca 6%

moms: 70%*20% = 14%

bilavgift: ca 6% (ny bil = ca 300.000 kroner hvorav ca halvparten er bilavgift. Levetid 7,5 år, gir 20.000 kroner i året)

bensinavgift: ca 2% (1500 mil per år, 0,7 L/mil, ca 7 kroner i avgift per liter)

veiavgift: ca 1%

Alkohol: ca 1% for en gjennomsnittsnordmann (5,8 liter per nordmann og ca 600 kroner i avgift per liter 96% ren sprit)

————–

= 74% av synlig bruttolønn

= 74%/120% = 61,7% av total bruttolønn

I regnestykket mitt har jeg IKKE inkludert eiendomsskatt, formueskatt, elavgift, bompenger, vann og renovasjon, NRK-lisens, avgift på røyk, sukkeravgift, arveavgift eller inflasjonsskatten. Jeg har heller IKKE inkludert de indirekte skattene i form av landbrukssubsidier og toll- og innvandringsmurer, hvilket er betydelige. Legger man alle disse sammen kommer man lett opp i 70% skatt. Jeg har heller IKKE inkludert kostnadene ved offentlig byråkrati (ca 3%), kostnadene ved reguleringer og kostnadene ved statlige monopol på dyre og dårlige offentlige velferdstjenester. Legger man alle disse sammen kommer man glatt opp i over 80%.

Kort fortalt, dersom du er en gjennomsnittlig person er 80% av inntekten din kontrollert av staten.

http://onarki.no/blogg/2010/08/dette-betaler-du-i-skatt/

 

Når ca 70% av din inntekt går til staten i form av avgifter og skatter, så jobber man mer for staten enn for seg selv. Hvilke goder er det når jeg blir tvunget til å betale for de? Uten skatt ville jeg kunne brukt pengene jeg tjener på tjenester som ville vært bedre og billigere enn det staten tilbyr. Jeg hadde også sluppet å betale for blant annet krig og snyltere som lever på andre osv.

 

Kan du sannsynliggjøre eller dokumentere at tjenestene som staten i dag tilbyr blir bedre OG billigere enn det som er i dag?

Lenke til kommentar

Når ca 70% av din inntekt går til staten i form av avgifter og skatter, så jobber man mer for staten enn for seg selv. Hvilke goder er det når jeg blir tvunget til å betale for de? Uten skatt ville jeg kunne brukt pengene jeg tjener på tjenester som ville vært bedre og billigere enn det staten tilbyr. Jeg hadde også sluppet å betale for blant annet krig og snyltere som lever på andre osv.

Arbeidsgiveravgiften betales direkte av firmaet du jobber for, og er egentlig en avgift som de må betale for å få lov til å ha lønnede ansatte. Hadde denne avgiften forsvunnet, ville ikke lønnen vår gått opp uansett. Den er koblet direkte til lønnen du får utbetalt, men regnes ikke som en del av vår lønn.

 

Inntektsskatten er vel på 28%, ikke 30?

 

Hva du mener med sykepenger skjønner jeg ikke helt. Du mener kanskje trygdeavgift?

 

Ikke alle har bil, og da frafaller bilavgift, bensinavgift, veiavgift og bompenger. Disse er med andre ord frivillige og "tvinges" ikke fra deg med makt.

 

Det er heller ikke alle som drikker alkohol. Så dette er også frivillig.

 

Det andre du lister opp som du ikke har tatt med, er også avhengig av hvilke tjenester man benytter, og mange er frivillige (NRK, avgift på røyk...). De som ikke er frivillige, er kostnader som går direkte til de aktuelle tjenestene (vann, renovasjon...).

 

Du snakker også om kostnader til byråkrati, reguleringer, innvandring og mye annet, men dette er jo allerede innbakt i skatten og drar ikke dette tallet opp.

 

Det reelle du betaler er inntektsskatt (28%), trygdeavgift (6%) og moms (25% mva blir 20% av det du betaler). Med andre ord 54%.

 

Hvis man tar med alt du tar med, må man også ta med alle fradragene. Fradrag for renter på lån, fradrag for reisevei, fradrag for BSU, fradrag for pengegaver til ideelle organisasjoner osv... vi havner fortsatt på rundt 50%.

 

Med andre ord; 70-80% er fortsatt sterkt overdrevet når vi snakker om skatter og avgifter vi er tvunget til å betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

http://onarki.no/blogg/2010/08/dette-betaler-du-i-skatt/

 

Når ca 70% av din inntekt går til staten i form av avgifter og skatter, så jobber man mer for staten enn for seg selv. Hvilke goder er det når jeg blir tvunget til å betale for de? Uten skatt ville jeg kunne brukt pengene jeg tjener på tjenester som ville vært bedre og billigere enn det staten tilbyr. Jeg hadde også sluppet å betale for blant annet krig og snyltere som lever på andre osv.

 

Det er samme dritten hver gang, jeg betaler ditt og jeg betaler datt til staten. Har du noen gang tenkt på hvordan staten har ordnet deg jobben du har i dag? All skolen du har tatt GRATIS, alle legebehandlingene du har hatt GRATIS(foruten noen småkroner), alle tannlegebehandlingene du har hatt gratis slik at du kan få deg jobb(lite kult å sitte på intervju med munnen full av råte) osv osv. Slutt å syt, dere ligger i gjeld til staten og dette skal tilbakebetales. Husk også at inntektsskatten er ikke bare skatt, det er også sparing til pensjon...

 

Det er ikke GRATIS når man må betale, og da over det dobbelte av hva det ville kostet privat, gjennom skatten... dah! :wallbash:

 

Har skrevet om religiøs tro på politikerne her, hvor jeg da tar det opp:

http://turbonelloliberalismen.blogg.no/1406726780_religis_tro_p_politik.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...