Gå til innhold

Rykteflom om iPhone 6

Anbefalte innlegg

Alltid artig når det blir slagsmål over så uviktige ting som f.eks. NFC som det har blitt i denne tråden...

Rudde: du har dette som hobby, og det må da være helt greit. De bruksområdene du har listet opp for din bruk av nfc tyder jo også på det. Ingen av de er spesielt nyttige, men for litt hobbyforskning er de helt sikkert morsomme for deg. Om det om noen år skulle være noen som finner på nyttige områder for bruk av nfc eller lignende, ja da kan jo du si at du var tidlig ute med noe som ble nyttig. Men for min del ser vel nfc ut til å bli omtrent som videokassettene beta, god ide, men med en tidlig død.

Denne tråden heter "Rykteflom om iPhone 6" og handler vel dermed om noe mer enn nfc. Nå er ikke rykter særlig spennende generelt, men det er alltid interessant når lokomotiver innen en bransje lanserer nye ting. Apple har alltid, med unntak av noen år på 90-tallet, vært et sånt lokomotiv. Det de lager og lanserer påvirker i stor grad hvordan vi bruker teknologi til å forenkle våre liv. I den sammenheng forstår jeg hvorfor det blir ekstra mye skriverier i forkant av Apple sine lanseringer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ingen som påstår at NFC er komplett ubrukelig? Er vel heller ingen som påstår at det å ha NFC i telefonen nødvendigvis er en negativ ting? Det er dog en viss forskjell "hahaha, har ikke iPhone NFC enda?! Hahahaha!!" og "jeg håper at iPhone kan få NFC så det kanskje blir litt mer utbredt".

Det er vel liten tvil om at NFC ikke er spesielt utbredt og at det per dags dato er en liten nisje for spesielt interesserte? Jeg kjenner ganske så mange teknologiinteresserte personer, flere med Android telefoner med NFC, enkelte har også Windows Phone med NFC men jeg vet ikke om en eneste en som noen gang har sett noen nytteverdi av NFC i deres hverdag, de færreste har benyttet NFC i det hele tatt. De få som bruker det bruker det til en enkelt ting og det er å koble til blåtannhøyttalere uten å gå via blåtannmenyene i Android, og that's pretty much it.

Så det å få det til å høres ut som helt borti natta at iPhone enda ikke har hatt støtte for NFC når det er såpass lite utbredt i de fleste sin hverdag blir å sette ting veldig på spissen. At det er utelukkende positivt at Apple eventuelt implementerer NFC så det kanskje endelig kan bli en del mer utbredt er jeg enig i. Men at det er en slags dealbreaker og helt latterlig at den ikke har fått NFC enda ser jeg ikke helt. Apple er jo et selskap som ofte avventer teknologi før de ser en reell nytteverdi av det i sitt eget økosystem og i folk / brukerne sin generelle hverdag. Nå med satsning bak mobilbetaling og iBeacon så kan det jo være at tiden er moden.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det trenger de ikke å gjøre hvis ingen tar for seg av det de har patent på ;)

Men det blir uansett spennende å se om de benytter seg av noe hardere enn aluminium denne gangen siden de tross alt har rettighetene til å bruke liquidmetal-legeringen i elektronisk utstyr.

Samt at de har satset stort på safirglassproduksjon i det senere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...