Gå til innhold

Kjøpsanbefaling 24"-27" for spill (AMD-skjermkort)

mosfet

Anbefalte innlegg

Har to stk R9 290 i crossfire, og lurer på å kjøpe en skjerm som støtter høyere oppdateringsfrekvens (Hz) enn den jeg har. Det er en 24" 1920x1200 60Hz skjerm, som egentlig er perfekt størrelses-/oppløsningsmessig.

Siden jeg har to AMD-kort, så er det vel ikke noe vits for meg å tenke på G-sync eller lightboost, så da er spørsmålet enkelt og greit hva slags skjerm jeg bør se etter for å få bra bilde i FPS?

Endret av mosfet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg har to AMD-kort, så er det vel ikke noe vits for meg å tenke på G-sync eller lightboost, så da er spørsmålet enkelt og greit hva slags skjerm jeg bør se etter for å få bra bilde i FPS?

Men muligens 1440p skjermer er litt i dyreste laget, full HD går jo det også, 4k er vel kanskje litt uaktuelt siden det ikke gir mere en 60 hz, selv om skjermkortene sikkert klarer en del spill i crossfire oppsett?

Lenke til kommentar

Har to stk R9 290 i crossfire, og lurer på å kjøpe en skjerm som støtter høyere oppdateringsfrekvens (Hz) enn den jeg har. Det er en 24" 1920x1200 60Hz skjerm, som egentlig er perfekt størrelses-/oppløsningsmessig.

Anbefaler deg å vente til enten slutten av året eller første kvartal 2015, da får du skjermer som støtter Freesync og vil ikke koste skjorta som den skjermen som er linket til her og som støtter G-sync.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å vente til enten slutten av året eller første kvartal 2015, da får du skjermer som støtter Freesync og vil ikke koste skjorta som den skjermen som er linket til her og som støtter G-sync.

Ja, det ser kanskje ut som det blir løsningen. Er det juletider som er ETA for freesync?

Lenke til kommentar

Trolig blir det siste kvartal i 2014 ( fra ca August / september ) og første kvartal i 2015 at det begynner å komme en del skjermer som støtter dette.

Hvordan oppleves spill i dag med den skjermen du har?

Skjermen jeg har i dag (Benq 2400W) er helt grei. Hadde håpet på bedre "bildeflyt" i spill, med tanke på kraftig hardware, og da er jo skjermen kanskje svakeste ledd, siden den er noen år nå.

Lenke til kommentar

Joda, den skjermen du har nå er ikke akkurat den kjappeste med sine 5 ms ,men det duger til enkel spilling (har en BQ selv med 5ms) , jeg prøver å passe på at fps holder tritt med skjermen noe jeg føler personlig gir meg bedre opplevelse enn 120 eller 200fps , bruker også Vsync i spill som har behov for det (man legger jo merke til at disse spillene har tearing ) og kutter det ut i spill som ikke har behov for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...