Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

#1. Ventetider. Vennligst vent, du rykker stadig fremover i køen. Så, til dere som venter på noe, hva venter DU på? Og hva / hvem gjør du i mellomtiden?

Noen tips til å gjøre ventetiden bedre eventuelt?

#2. "Jeg er her for DEG!". Kan bety så mangt vil jeg tro, men er dere takknemlig når dette (ikke) er gjensidig?

Anonymous poster hash: 12ed3...c5d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg undrer hovedsakelig bare på hvorfor så mange velger å vente på diverse, og hva de gjør i mellomtiden. Og litt om takknemlighet og slikt.

Ts

litt vanskelig å forstå hva du mener.

Endret av SingingMySong
Lenke til kommentar

G@bb@, du er like positiv som alltid ser jeg. Så, hva er problemet ditt?

Og hvorfor spammer du tråden min når du ikke har noe konstruktivt å komme med?

Ts

Jeg er stort sett alltid positiv faktisk. Men jeg må innrømme jeg ikke helt forsto førsteposten din og hva du tenkte på.

Spør du om hva vi gjør når vi venter på noe ? Om jeg sitter i telefonen og blir satt i kø - hva bedriver jeg da tiden min med ? Vel ... jeg venter og stirrer tomt ut i rommet. Eventuelt trommer jeg med fingrene til ventemusikken.

Og nummer to: den forsto jeg ikke i det hele tatt.

Noen grunn til at du er anonym for å poste denne tråden?

Lenke til kommentar

Takk for svar alle, som har svart på det jeg spurte om. Sitter pris på flere. :) Men hvis en ikke forstår så mye av spørsmålene, så er det ingen grunn til å skrive noe som helst.

g@bb@, du er rapportert.

Og der røk anonymiteten. Jaja, spiller ingen rolle det.

Ts

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

#1. Ventetider. Vennligst vent, du rykker stadig fremover i køen. Så, til dere som venter på noe, hva venter DU på? Og hva / hvem gjør du i mellomtiden?

Noen tips til å gjøre ventetiden bedre eventuelt?

Jeg spekulerer her, men mener du hva man gjør hvis man må vente på en person i en romantisk kontekst? Og denne personen åpent er interessert i andre?

Da er ikke den personen så interessert at det er noe å vente på.

#2. "Jeg er her for DEG!". Kan bety så mangt vil jeg tro, men er dere takknemlig når dette (ikke) er gjensidig?

At noen sier de er der for deg, som implisitt betyr at det er interessert i deg, mens du ikke gjengjelder følelsene?

Da gjør man det tydelig for personen at man ikke er, eller kommer til å bli, interessert i noe mer enn vennskap.

Men for å være helt ærlig, så syns jeg innlegget ditt var utrolig forvirrende og uklart.

Lenke til kommentar

Denne tråden fikk jammen meg en fin start. :closedeyes:

Men en trøblete start er jo en start det og noen ganger blir det vel bare slik beklageligvis. Og alle er naturligvis velkommen til å svare slik de ønsker uten at jeg kommer til å reagere noe videre på det tror jeg. I verste fall blir en bare ignorert i så fall.

Okay, altså. The Waiting Game.

Fra urbandictionary.com

The point where a guy/girl hopelessly waits for the one person that would want to be in a relationship. There's no point of flirting, you just do nothing. It's like a fisherman with the pole in the water, with no hook or bait. This mostly happens to nice guys who girls want so badly, yet sticks around with the jerks. Or even the shy guy who doesn't even try. Alsto, the game can be triggered by entering the friend zone.

Med andre ord, det er flere forskjellige årsaker til hvorfor denne leken begynner. Men i all hovedsak, så er det jo fordi den ene ønsker å være mer eller mindre utilgjengelig mens den andre ønsker noe annet, men svarer likevel med mer eller mindre mye av det samme. For det finnes ikke noen hensikt i å gjøre noe som helst, annet enn å bare vente. Ikke engang å flørte med dem.

Det er vel i teorien ikke nødvendig å vise de noe oppmerksomhet i det hele tatt heller, for jo mindre du gjør av dette jo mer vil dem kanskje savne en litt.

Om de har fått inntrykk av at en er en litt attraktiv person for dem da. Liker personligheten. God humor. Forstår hverandre godt og er på bølgelengde som oftest. Den slags.

Og hvis man får tid og mulighet, så kan jeg se for meg at det kan være lurt å gjøre litt forberedende arbeid og vise seg selv litt og hvordan en er først, hva det kan innebære før en begynner denne leken. Hvis en ikke vet hva som er borte så savner en det ikke heller. Men det er vel ikke alle som får denne muligheten dog hvor dem kan få vist seg litt frem på forhånd. Eller, de mener vel som regel at de ikke har fått vist nok enda, for selv er de jo alltid like overbevist over hvor bra de ville ha gått sammen.

Det er ikke noen ny lek dette akkurat. Jeg vil tippe den har eksistert i millioner av år egentlig og kanskje så lenge mennesket har trasket rundt på denne svevende steinen.

Så kan vi gå litt tilbake til spørsmålene mine. Har omformulert dem for anledningen og dette er ikke spørsmål som nødvendigvis vedrører min situasjon, men spørsmål jeg ønsker svar på fra deres eget perspektiv om dere fant dere i en situasjon hvor en ventet på noe.

#1. Ventetider. Hva venter man på? Og hva / hvem gjør en i mellomtiden når en først venter?

Det må jo være mye en kan gjøre for å gjøre ventetiden bedre, tenker jeg. Og når det ikke er så mye kontakt med den aktuelle kandidaten så kan en vel like gjerne kose litt med andre i mellomtiden f.eks? Noen andre eksempler på noe annet kan en finne på?

#2. "Jeg er her for DEG!". Kan bety så mangt vil jeg tro, men hvor takknemlig ville dere vært når dette ikke er gjensidig?

Det er vel åpenbart at en ikke er der for den andre i en sånn situasjon. Og det er jo som regel nettopp på grunn av det denne leken begynner i utgangspunktet og man svarer vel egentlig bare med samme tone.

Og det er i grunn ikke stort annet å gjøre heller. Men som nevnt, og jeg kan forstå at dette er et merkelig spørsmål, men vedrørende takknemlighet. Finnes det egentlig noen grunn for at noen av partene bør være takknemlig?

Noen tanker..?

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Den ene er her for deg, men ikke den andre? Nei. Den ene trenger ikke nødvendigvis ha vært der for den andre vel, hvis det ble registrert tidlig nok hvordan ståa egentlig lå an mellom partene. Men noen ganger blir det vel sånn også regner jeg med, og da blir det vel også litt sårt naturligvis. Å forvente noe annet da ville jo ha vært relativt snodig. Og ingenting av dette er vel "ok" i noen forstand vel? Eller, hva mente du egentlig?

Og akkurat dette med takknemlighet er jeg egentlig litt usikker på hvor det kom fra selv også for å være helt ærlig. Jeg fikk bare en vag følelse av at takknemlighet kanskje kunne bli forventet av noen parter i en sånn situasjon av en eller annen absurd grunn og da knøt det seg litt i magen min, og jeg begynte å lure på om det egentlig var noe som helst å være takknemlig for i en slik situasjon, for noen.

Hvis så, hva da liksom?

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Det jeg mente var at hvis den ene er veldig interessert og den andre ikke, så kan det fort bli sårt. Men høres ut som dette kan være noe helt annet.

Takknemlighet kan være så mye som alt fra god helse, et godt liv, et godt ekteskap osv. Men hvis det baserer seg på andres tragedier er det jo litt spesielt. Men uttaler meg på et generelt grunnlag, for det var mye som var uklart, men høres ut som det ikke er hel akseptert å forvente takknemlighet i den situasjonen.

Anonymous poster hash: b870a...622

Kanskje et galt bytte med andre ord.

Eller så er det kanskje en som har gitt seg ut for å bry seg, men ikke gjør det.

Edit: flettet trippelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Jada, det er klart at den slags kan være sårende. Det er jo så mangt en kan bli såret av uansett så. Og nei, det er vel ikke helt slik i "denne" situasjonen. Her snakkes det med mange store ord og tanker uten noe substans eller mening med det. Men hey, kan vi snakke sammen om det? Nope! Sorry mac, men det fungerer bare.. ikke.

Kan jo alltids snakke med alle andre (enn) da, men de vet jo ikke stort mer om situasjonen enn hva en forteller dem om den. Og den slags kan fungere greit som et supplement, men det fungerer svært dårlig når det blir en konsekvent erstatning i stedet. Er ikke det det man sier om annet fjas også forøvrig?

På den andre siden, når en aksepterer å la seg bli behandlet dårlig og fortsetter samme tralten hvor en blir så lite prioritert uten at det får seriøse konsekvenser, som om en ikke er verdt mer eller fortjener noe bedre uansett, så er det vel også begrenset hvor lykkelig tilstanden blir. Men akkurat dette vet vel de fleste her inne alt om så å utdype den slags er vel unødvendig. En blir sikkert veldig takknemlig for det og da. Og alt dette vil jo naturligvis lede til at en blir like entusiastisk og glad for å ha mye kontakt som alltid. Eller som i begynnelsen, av noe. Er det egentlig så rart hvordan avstand skapes mellom noen og videre hvordan det hele glir ut i ingenting?

Men joda, takknemlighet kan normalt sett være mye som alt fra en god helse, et godt liv, godt ekteskap, osv, men det du snakker om er jo takknemlighet for hva en (allerede) har. Og man burde i noen situasjoner absolutt ikke ta det for gitt før det er for sent, men da avhenger det vel kanskje litt på hva en har da, som en kan være takknemlig for ?

Og jeg vil tro at denne type ting alltid vil være veldig individuelt og bare den påstanden om hva "et godt liv" innebærer tror jeg mange vil være uenig i. Men vi kan jo gjerne generalisere til vi spyr også hvis vi vil og si at de fleste av oss har det jo uansett bedre enn 80% av jordas befolkning, så fuck it, du trenger ikke å ha det bedre liksom og du kan gjerne ta deg til takke med dritt og faenskap, for det vil jo som regel alltid finnes mange verre skjebner en kan bli utsatt for.

Jeg hørte noe smart noe og jeg tror det var var Snurreleif som sa noe lignende, med et lite tillegg fra meg ; Jeg er den jeg er (og følelsene mine blir som dem blir) alt ettersom hvordan du vrir og vender på meg.

Jeg synes det var fantastisk kort og greit sagt fordi det beskriver så vanvittig bra grunnlaget for hva det er som gjør at noen føler at de bare hører sammen.

For da spørs det vel bare på hvordan kjemien, dynamikken og interessen er da, antar jeg.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...