Perrern Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Er ikke gaming girl fetish kulturen noe for ungdommer? Her snakker vi om både "menn" og damer langt oppe i voksen alder som betegner seg selv som gamere og drar dette konseptet ut til det latterlige. Jeg kan forstå ungdomskulturen rundt gaming spesielt mens purepwnage var populært, men er ikke alle gamere i dag? Feks candycrush og facebook simulator spill. Er ikke dette konseptet overflødig? Et annet spørsmål er hvorfor ser nesten alle "menn" og damer som er selvbetegnende gamere ut som emoer og gotere? Også hva er det ESA betegner som spill? Hvilken definisjon brukte de under denne undersøkelsen? Tror ESA går etter brukt tid blant annet, når de huker ut hvem som defineres som gamere o.l. Hvilket mange sikkert har problemer med, men samtidig så gir det mening, da definisjonen av hva som er spill og ikke kan være ganske ullent. Så ja, candy crush og den type ting er også med. Pluss at hva definerer hardcore gamere og ikke, hvorfor skulle det være hardcore at en 20 åring brukte 5+ timer på LoL hver dag, mens ikke hardcore hvis en kvinne i samme alder brukte like mange, eller flere timer daglig på Candy Crush. Men samtidig, hvis du ser tilbake på gamle ESA undersøkelser før den type spill ble virkelig populære så var det fortsatt en kjerne av kvinner. I 2006 var det 38% kvinner, og i 2008 var det 40% David Gaider fra Bioware snakket vel også om en ganske grei spillergruppe på rundt 30% kvinner i Dragon Age også. Ble nok litt rambling her, og ikke direkte svar på spørsmålet ditt, så, prøver ikke å sette opp en stråmann eller noe, bare utfylle litt av det jeg tror du lurte på Kilder: http://www.theesa.com/facts/pdfs/esa_ef_2006.pdf http://www.theesa.com/facts/pdfs/esa_ef_2008.pdf http://www.gamasutra.com/view/news/194571/Video_Sexism_and_sexuality_in_games.php 16 minutter ca Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Problemet er at hvis "alle" er gamere så er ingen gamere og konseptet blir meningsløst. Samtidig trenger vi et ord for å skille mellom dem som spiller komplekse, tidkrevende spill 20 timer i uka og de som spiller Candy Crush på mobilen mens de kjører t-bane. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 (endret) Jeg er på mange måter enig, men samtidig, hva er hardcore gamere, og hva er hardcore spill. Mange av mine yndlingsspill faller nok ikke direkte under hardcore banneret, (Gone Home, Too The Moon, Walking Dead Etc) men jeg vil samtidig påstå at jeg er relativt hardcore, bruker mye tid på dataspill, leser masse om det, følger med på industrien, det er rett og slett det jeg lever og ånder for. Jeg tror heller vi trenger mer enn et begrep i såfall, akkurat som det er forskjell på folk som lever for polske kunstfilmer og folk som ser actionfilmer 24/7. For, jeg vil ikke nødvendigvis si at jeg passer inn i hardcore gruppen som spiller CoD døgnet rundt, men heller inn i "kunst" delen av spillbransjen på mange måter. Poenget med forrige post var dog mer å poengtere at det faktisk alltid har vært kvinner i spillbransjen, og relativt store grupper også. Det var det jeg prøvde å si med statistikken fra 2006 og 2008, da ting som Candy Crush o.l. ikke var like relevant. Endret 11. august 2014 av Perrern Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg er på mange måter enig, men samtidig, hva er hardcore gamere, og hva er hardcore spill. Mange av mine yndlingsspill faller nok ikke direkte under hardcore banneret, (Gone Home, Too The Moon, Walking Dead Etc) men jeg vil samtidig påstå at jeg er relativt hardcore, bruker mye tid på dataspill, leser masse om det, følger med på industrien, det er rett og slett det jeg lever og ånder for. Jeg tror heller vi trenger mer enn et begrep i såfall, akkurat som det er forskjell på folk som lever for polske kunstfilmer og folk som ser actionfilmer 24/7. For, jeg vil ikke nødvendigvis si at jeg passer inn i hardcore gruppen som spiller CoD døgnet rundt, men heller inn i "kunst" delen av spillbransjen på mange måter. Poenget med forrige post var dog mer å poengtere at det faktisk alltid har vært kvinner i spillbransjen, og relativt store grupper også. Det var det jeg prøvde å si med statistikken fra 2006 og 2008, da ting som Candy Crush o.l. ikke var like relevant. Ja, sant, holder på med Realm reborn og om jeg spiller 3 timer om dagen klarer jeg ikke nå kvinnene som spiller dette spillet. de er jo helt fiksert på spillet. som er en bra ting da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå