Kennethmilo Skrevet 7. august 2014 Rapporter Del Skrevet 7. august 2014 Hei Jeg er da lærling i et firma som har bonusordning, og denne utbetales 2 ganger i året.har nå jobbet her litt over et år og lurer på følgene: Har lærlinger krav på bonus dersom han har fult årsverk og gjør samme jobben som andre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 7. august 2014 Rapporter Del Skrevet 7. august 2014 Hvis det ikke står noe om det i kontrakten din, tviler jeg veldig sterkt på at du har krav på det. Firmaet jeg jobber i utbetaler bonus til lærlinger for å spe på feriepenger (da dette er den første jobben for de fleste av oss), men det er bare for å være greie. Lenke til kommentar
Kennethmilo Skrevet 8. august 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. august 2014 Ja det var det jeg og trudde. Bare vanskelig og finne konkret noe lovverk som beskriver dette helt klart Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. august 2014 Rapporter Del Skrevet 8. august 2014 Ja det var det jeg og trudde. Bare vanskelig og finne konkret noe lovverk som beskriver dette helt klart Dette finner du ikke i noe lovverk. Bonus er jo noe arbeidsgiver gir "ekstra". Om du er en av de som skal motta dette vill du finne i din kontrakt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. august 2014 Rapporter Del Skrevet 8. august 2014 Fordi den siden av arbeidskontrakten ikke er lovregulert. Er du omfattet av en tariffavtale? I så all kan det hende det står der. Hvilke interne retningslinjer ligger til grunn for bonusordningen? Er det inngått en felles avtale på arbeidsplassen, er det avtalt individuelt, er det henvist til bonusordning i de fast ansattes kontrakter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå