VegardStr Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 kjøpte mitt GoPro hero3+ for ett par mnd. siden, og har fungert fint og smertefritt heletiden, har brukt det for det meste over vann, men litt undervanns filming også. problemet no, er at i forige uke når eg skulle filme lyn, satt eg det fra meg på stativ, og filmet, og når eg skulle se på filmen etterpå (var filmet i mørket), var det mange tykke striper som skiftet farge fra "hovedfargene på himmkelen" (blå, svart, grå) Kvaliteten var rett og slett grusomt dårlig, selv ett VGA webcam hadde gitt bedre kvalitet. tenkte først at dette var pga det var utrolig mørkt ute, men dagen etter filmet eg i fullt dagslys, og problemet vedvartel stripene holder seg for det meste i øvre del av filmen, og er horisontale og strekker seg hele veien over filmen. kameraet mistet eg i bakken 2 dag eg hadde det, og det har fungert uten problem i 7 uker etterpå, når det datt ned var det kun vanntetthuset som fekk sprekt linse, og ingen skader på selve kameraet. så tviler på at det har noe med kvaliteten som eg opplever det nå. er det noen som har opplevd noe lignende, som vet hva som kan forårsake dette? programvarefeil etc.? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Høres ut som kortet er korrupt, ta og formater kortet i den enheten som du skal bruke kortet i. Anbefaler og formatere minnekort med jamne mellomrom. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Formatere det i gopro kameraet, eller når minnekortet står i pcen? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Formatere det i gopro kameraet, eller når minnekortet står i pcen? I gopro'en. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 da var goproen formatert, og testfilmen enda engang, uten forandring... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Defekt kamera, da, høres det ut som. Eller - vent - det er vel ikke zebra stripes du beskriver - at det blinker hvite og svarte striper for å markere at det er overeksponert? I så fall er det bare under visning i kameraet og ikke på den ferdige filmen. Du kan skru det av og på i menyen - det er et verktøy for å se om videoen er korrekt eksponert eller ikke. (Disclaimer: Aner ikke om GoPro en gang har zebra stripes..) Endret 7. august 2014 av Trondster Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Har du et annet minnekort du kan formatere og prøve ?, sånn bare for å kunne utelukke en mulig årsak. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Hsr ikkje tilgjengelig annet minnekort før neste helg. Er offshore. Dise stripene vises på sluttfilmen når eg tar ut minekortet fra gopro og inn i PCen og viser den i hvilkesomhelst avspiller. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Har googlet litt, og mange klager over vertikale striper i GoPro-videoer. https://www.youtube.com/watch?v=XC3U0w5sgsU Kontakt support og reklamer på kameraet. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Er ikkje akkurat slike striper, er mer som flere striper i mange tykkelser og farger som hopper opp og ned på filmen. Men skal reklamere på kameraet straks eg kj0ommer hjem fra havet. Har vel krav på leiekamera når den blir sendt inn på rep.? Kjøpt hos lefdal Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Last opp en kort demovideo, så får du det beste svaret. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Kan du ikke legge ut en ramme/bilde av filmen så vi kan se hvordan stripene ser ut, eventuell ta et screeshot. Her ser du en bunt korrupte bilder grunnet feil på kortet, du kan jo se om dine bilder ligner på non av disse. Endret 9. august 2014 av Nautica Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Er som sagt offshore atm. Med ubrukelig internettvastighet. Mulig eg får ordnet opp ett bilde, men noe filmsnudd har eg ingen mulighet til. Av bildene som det blei linket til som "nautica" skriver, er det ikkje slike striper. Skal prøve å laste opp når eg går av vakt etterpå. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 her ser dere slik det ser ut... ser det beste i mørket, så la ut 2 eksempler da eg filmet badet, med lys fra mobilen. i dagslys/ full innvendig belysning er det fortsatt slike streker, men mindre tydelige Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 plutselig er alt bra igjen =) merkelige saker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå