Morgens Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 at nissen ikke finnes. at pappa ikke har gitt bort kaninen/katten/gullfisken når den er død. at ungene ikke kommer i mors mage med storken. at de etterhvert kommer i trassalderen. Hilsen frustrert onkel. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 1. Tja 7-8? Kommer jo veldig an på 2. Samme alder ish? 3. 1 klasse? 4. aldri 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Unger forstår det med julenissen i 4-5-årsalderen Men de liker at det er slik og spiller med. 2 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Unger forstår det med julenissen i 4-5-årsalderen Men de liker at det er slik og spiller med. Ha ha, husker selv jeg var i 5 års aldern og avslørte søstera mi som nissen, kjente igjen stemmen uansett hvor mye hu prøvde å endre på den. Familien gjorde meg forvirra neste år med å bytte til en kar jeg nesten ikke kjente, pluss at han hadde ekte nisseskjegg. ^^ 3 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 at nissen ikke finnes. at pappa ikke har gitt bort kaninen/katten/gullfisken når den er død. at ungene ikke kommer i mors mage med storken. at de etterhvert kommer i trassalderen. Hilsen frustrert onkel. 1. Når noen forteller dem det, eller når onkel mister skjegget på julaften 2. Kommer an på når de blir fortalt at ting dør. De fleste barn klarer å forstå dette ganske tidlig, men noen dusteforeldre utsetter å forklare dette i det lengste, av en eller annen uforståelig grunn. Vil tro du kan forklare en 2-åring forskjellen på levende og død. 3. Når de blir forklart det, se punkt 2. 4. De forstår ikke trassalderen, og det er ikke noe de gjør bevisst. Trassalderen er uansett bare en (feilaktig) beskrivelse av den tiden der barnet omsider innser at det er et eget individ, og kan ha sine egne meninger. Det starter som regel i 2-3 års alderen og vil for de fleste komme og gå i kortere og lengre perioder helt til det er voksent. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Ang 2, så har så vidt jeg vet barn lite ofte problemer med døden og godtar det ofte uten noe mer problemer. Gjerne mindre problemer enn voksne... Om dyret er dødt, så si at det er dødt. 1 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 at nissen ikke finnes. at pappa ikke har gitt bort kaninen/katten/gullfisken når den er død. at ungene ikke kommer i mors mage med storken. at de etterhvert kommer i trassalderen. Hilsen frustrert onkel. 1. Jeg skjønte veldig tidlig at julenissen egentlig ikke finnes. Jeg har flere eldre søsken og andre familie-medlemmer som er mange år eldre enn meg, så jeg var kanskje fire eller fem år gammel da jeg fikk høre at julenissen bare var noe tull.. 2. Jeg har noen slektninger som eide en katt. Da denne katten begynte å bli gammel og syk, så valgte eierne å avlive den på egen hånd. Katten ble liggende en stund på gressplenen etter at de hadde drept den, så alle som gikk forbi kunne se den. Ingen jeg kjenner gidder å dekke over slike dødsfall med historier som at husdyrene har flyttet til en bondegård eller noe.. 3. Det med sex og sånt leste jeg om i en eller annen bok som egentlig tilhørte storesøsteren til en kamerat av meg.. 4. Aner ikke. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Takk for alle innspill. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Ka nissen ikke finnes... Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Det at nissen ikke finnes er en skikkelig snakkis rundt juletider i 1. klasse, så om han ikke har skjønt det da så vil han skjønne det den julen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Trassalderen er det ikke alle som har. Men man må bli litt voksen og se tilbake for å se at man kanskje var litt vanskelig i en periode. (tenårene er en typisk trassalder etter min mening) Ellers ganske enig med Feh Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg kan faktisk ikke huske noen av de tingene og når jeg lærte eller fant ut av noe av det, trassalder er fra 0 til 20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå