Gå til innhold

P-matte eller T-matte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg bare skimmet raskt over hva innholdet i idrettsvitenskap er, men ut fra det jeg kunne se der så:

Kommer det helt an på hva du vil fordype deg i når du tar idrettsvitenskap. Fordyper du deg innen trenerrollen eller fysisk aktivitet og helse så kan jeg ikke se at det har noen spesifikke fordeler å velge P fremfor T eller omvendt.

Men dersom du tenker å fordype deg innen administrasjon og ledelse så er jo økonomi, markedsføring o.l. en del av dette. Og der har P-matte en hel del for seg, samtidig så har T-matten det også, da med spesiell tanke på økonomi. Trenger jo "bare" GENS for å starte på idrettsvitenskap, og det får du jo uansett hvilken retning du går. Men ta og hør med veileder på skolen din, h*n kan nok hjelpe deg slik at du kommer best ut av det ;)

Endret av Mudcat
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Velg T-matematikk. Gir deg så mange flere muligheter senere og er garantert verdt det selv om du må jobbe litt mer.

Lenke til kommentar

T-matematikk handler mye om du virkelig gidder å følge med og gjøre lekser. Jeg lå selv på en 5'er på ungdomsskolen, men etter lite jobbing med matematikk fikk jeg 3 i T. (Prøver bare å vise at det er en liten forskjell på vanskelighetsgrad)

Tok det opp senere og fikk en brukbar karakter.

Men tror du vil få mer igjen for T-matematikk til idrettsvitenskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...