Jarstein12 Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Hei Jeg lurte på om det er best å ta P-matte på vg1 hvis man senere har tenkt å studere idrettsvitenskap? Lenke til kommentar
Mudcat Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Nå har jeg bare skimmet raskt over hva innholdet i idrettsvitenskap er, men ut fra det jeg kunne se der så: Kommer det helt an på hva du vil fordype deg i når du tar idrettsvitenskap. Fordyper du deg innen trenerrollen eller fysisk aktivitet og helse så kan jeg ikke se at det har noen spesifikke fordeler å velge P fremfor T eller omvendt. Men dersom du tenker å fordype deg innen administrasjon og ledelse så er jo økonomi, markedsføring o.l. en del av dette. Og der har P-matte en hel del for seg, samtidig så har T-matten det også, da med spesiell tanke på økonomi. Trenger jo "bare" GENS for å starte på idrettsvitenskap, og det får du jo uansett hvilken retning du går. Men ta og hør med veileder på skolen din, h*n kan nok hjelpe deg slik at du kommer best ut av det Endret 7. august 2014 av Mudcat Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Etter min mening burde man alltid velge T-matten. Viser kurset seg å bli for krevende etter to-tre uker, så kan du heller søke om å bytte over. Dette går somregel problemfritt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Velg T-matematikk. Gir deg så mange flere muligheter senere og er garantert verdt det selv om du må jobbe litt mer. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Velg T-matematikk. Gir deg så mange flere muligheter senere og er garantert verdt det selv om du må jobbe litt mer. Indeed, P-matte er jo basically repetisjon av U.skolen. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 P er så enkelt at det er bortkastet om man har et snev av evner og interesse for realfag. Velg T om du er i tvil. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 P-matte er med andre ord ren repetisjon av ungdomsskole matematikken (i mine øyner). Velg T-matematikk! Lenke til kommentar
Verdiløs Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 T-matematikk handler mye om du virkelig gidder å følge med og gjøre lekser. Jeg lå selv på en 5'er på ungdomsskolen, men etter lite jobbing med matematikk fikk jeg 3 i T. (Prøver bare å vise at det er en liten forskjell på vanskelighetsgrad) Tok det opp senere og fikk en brukbar karakter. Men tror du vil få mer igjen for T-matematikk til idrettsvitenskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå