Gå til innhold

Bygge ny PC - 10-14k - oppsett i tråden.

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker gjerne tilbakemeldinger og råd på delene jeg har satt opp så langt, hvis du mener jeg bør bytte noe, så si ifra, og hvorfor?

PSU fant jeg ikke på pcpartpicker.com, men den er altså denne: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/stromforsyning/modulaere/CoolerMaster-Vanguard700WM/189133.7279/

Resten av buildet:

CPU Cooler: Noctua NH-D14 65.0 CFM CPU Cooler ($71.74 @ OutletPC)
Motherboard: MSI Z87-G45 Gaming ATX LGA1150 Motherboard ($128.98 @ SuperBiiz)
Video Card: MSI GeForce GTX 770 2GB TWIN FROZR Video Card ($309.99 @ Amazon)
Monitor: BenQ RL2455HM 60Hz 24.0" Monitor ($164.99 @ NCIX US)
Keyboard: Logitech G105 Wired Gaming Keyboard ($38.95 @ Amazon)
Total: $1424.55

Spørsmål:

* Har prøvd å finne ut om CPU kjøler vil ta borti Vengeance RAM brikkene, ser at de har testet storebroren MB på en nettside, da var det ca 1mm igjen til kjøleren fra ram brikken, så jeg satser på at de passer. Hvis noen har erfaringer er jeg veldig interessert i å høre dette.

* Er PSU`en jeg har valgt god nok til å drive dette buildet pluss et ekstra GTX770 GPU når den tid kommer? Er det en OK PSU?

* Vil kjølingen være tilstrekkelig? casen har 2 vifter medfølgende, tenker å montere en ekstra 140mm på toppen eller siden ved GPU.

*Noen endringer du ville gjort? hvorfor?

Alle råd og tips tas imot.

Tusen takk til alle som velger å delta! :D

Mvh

Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det er litt overdrevet å gå for Noctua NH-D14 i sokkel 1550 oppsett, gå heller for Cooler Master Hyper 212 Evo du har også noe å gå på ved overklokking.

Angående ved SLI oppsett av GTX 770 i tillegg til overklokket Intel Core i7-4790K hadde jeg gått for 800 watt eller mere.

Du finner hva som anbefales her. Nå kan jo 700 watt fungere over korte perioder, men en gang strømforsyningen degraderes, vil det neppe fungere, og du får kortere levetid på PSU kanskje også resten av delene dine også. Så det er ikke anbefalt å spare på PSU.

Lenke til kommentar

- Gå for et HK med Z97 brikkesett. Det er nyere ... Jeg ville tatt Asus Z97-A.

- Gå for minne med høyere hastighet/frekvens. Noen spill og applikasjoner drar nytte av dette. Kingston HyperX Beast 2400mhz er et fint valg.

- Sett 1 ekstra vifte som inntak ja. Sidepanelet er å fortrekke (IMO) men du har valgt R4 med vindu, så da går ikke det uten modding. Sett den i bunn eller i front.

- NH-D14 er erstattet av NH-D15 vel?

- For overklokket CPU og 2way SLI ville jeg kostet på meg en bedre PSU. Kanskje en Seasonic Platinum 1000W, så slipper du å stresse livet av strømforsyningen hele tiden :)

- Har du planer om SLI er vel ikke en 60hz monitor det beste valget ...

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Men hadde det vert meg så hadde eg nå godt for den strømforsyningen på 700W, holder i lange baner.

Og husk, strømforbruket på skjermkorta går bare en vei, og det er ned over, det samme gjelder egentlig resten av komponentene.

Du får jo så klart skjermkort som drar 6-700W, men da må du ut med over 10 000kr å det tviler jeg sterkt på at du kommer til å gjøre.

Oppsettet ditt tviler jeg sterkt på drar mer en 3-400W ut av stikkkontakten din ;)

Lenke til kommentar

Har du tenkt å importere varene fra USA siden alle nettadresser er derifra?

Hvis du befinner deg i Norge kan det bli ubehagelig dyrt... mellom 134 og 240kr pr pakke (avhengig av om varen koster over/under 1000kr) i fortollingsgebyr, pluss 25% moms.

Hei, tenkte å bestille fra netonnet, de var noen hundre kroner billigere enn f.eks komplett.

grunnene til at prisene vises i USD og amerikanske sider er at jeg brukte en amerikansk side for å planlegge oppbygningen av PC, http://pcpartpicker.com/ mye brukt av f.eks http://www.reddit.com/r/buildapc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...