choochoomfs Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Hei Jeg har vurdert å selge noen av bildene mine. Er ikke proff, bare en gjennomsnittlig amatørfotograf. De store bildebyråene handler jo, etter det jeg har skjønt, bare med proffe folk. Da jeg lette etter informasjon her, kom jeg over fenomenet MicroStock. Høres jo interessant ut, men det virker også veldig krevende! Selv er jeg ikke passert 15 år, så jeg sitter jo ikke igjen med veldig mye tid. Vanskelig å fastslå om det er bra eller ikke, ettersom meningene er delte. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Selv er jeg ikke passert 15 år, så jeg sitter jo ikke igjen med veldig mye tid.Kan ikke huske noen gang jeg har hatt mer fritid enn når jeg gikk i grunnskolen, men hvis du ender som proff fotograf vil du selvsagt få mer tid til å ta bilder. Har du bilder som du tror er interessante nok er det jo bare å prøve seg, men de færreste får mye inntekter av microstock. Prisen kundene betaler for bilder er jo nettopp problemet/fordelen med microstock sammenlignet med de mer tradisjonelle stock-byråene. Det du må tenke gjennom er hva du ellers kunne gjort med bildene. Kan du få solgt de på annen måte er det sannsynligvis mer lønnsomt, men hvis ikke vil jo enhver inntekt være bedre enn ingenting. Hvis du prøver deg via microstock er det også et første skritt, og gitt at du får solgt noe er det også en tilfredsstillelse og inspirasjon til å gå videre. Jeg har dessverre ikke noe fasitsvar, men lykke til med satsingen uansett hva du velger. Lenke til kommentar
choochoomfs Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 Jo, det er mye fritid på grunnskolen, men når du spiller fotball, går i korps og alle de andre tingene man gjør på den tiden, så blir det ikke så mye igjen. Hovedgrunnen til at jeg skrev det er at i noen andre tråder på forumet, står det at det tar lang tid og mye arbeid. Men takk uansett for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå