Gå til innhold

Lanseres det fortsatt mobiler med fysisk tastatur?


G27

Anbefalte innlegg

Er mobiler med slike qwerty tastaturer ute av markedet? Husker jeg hadde Xperia mini pro for noen år siden, og digget bruken av et "skikkelig" tastatur. Kanskje har jeg vanskelig for å gi slipp på noe som nå sees på som "gammeldags"... Uansett er jeg interessert i å vite om det fortsatt produseres slike telefoner, og eventuelt hvilke telefoner som holder høy standard.

 

sony-ericsson-xperia-mini-pro-black.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om dette er helt av "moten" i Norge, ja. Veldig synd. En av de nyeste jeg fant var vel LG Optimus F3Q. LG Enact var visstnok mer eller mindre samme mobilen disse selges ikke i Norge, etter hva jeg kan finne. Må selvfølgelig ha tastatur med "æøå".

 

Leste noe om at Motorola Droid 5 ville bli sluppet i 2014, men finner ikke noe håndfast.

Lenke til kommentar

Har lest en del om blackberry nå, men er fortsatt usikker. Må man ha et eget og spesielt abonnoment for å få mobilen på nett? Håper jeg bare har misforstått. Snakker hovedsakelig om Q10.

Har hatt Blackberry en stund, gjennom jobben. Forferdelig spør du meg. Ingenting er tilrettelagt for det her i Norge. De er ganske stilige, og har godt tastatur, men programvaren og UI var helt håpløst, syns jeg iallfall. Og skjermen er jo liten. Q10 prøvde jeg også, men det var så mye rot med den, tull med sending og mottaging av sms og samtaler, fikk sendt til noen og ikke til andre, rot med internettkoblingen, til og med de på kundeservice som prøvde å hjelpe sa diskret at jeg burde vurdere en annen telefon om mulig... Men dette er min subjektive erfaring :)

 

Nokia hadde en E-serie for en tid siden, og de var glimrende. Men vet ikke om de fins lenger. Hadde Noka E6 en stund, og var kjempefornøyd. Blackberry-lignende design, og veldig god i bruk (om man takler en liten skjerm i disse phablet-tider...)

Endret av L_T
Lenke til kommentar

Nå ble jeg enda mer usikker. Virker som om det nærmest er umulig å finne noe. BlackBerry er de eneste som selges i Norge, men ingenting er visst tilrettelagt for det her i Norge, som du sier. Allikevel vil jeg virkelig ha en ny mobil med fysisk tastatur.

 

Er det noen som vet om det selges bluetooth tastaturer med Æ, Ø, Å? Har funnet en del til Galaxy S3, S4 og S5 i tillegg til noen for iPhone 4 og 5 ( de fleste ligger på mytrendyphone.no )

 

EDIT:

 

Forresten. Jeg har en Galaxy S2 for øyeblikket. Jeg har egentlig ikke behov for en mye raskere, mer fancy, osv. telefon. Jeg trenger ny da den har en tendens til å bare slå seg av uten grunn. Sannsynligvis dårlig kontakt med batteri. Om det finnes en eldre (2012 eller 2013) telefon med tastatur som enda er mulig å få kjøpt, og som matcher Galaxy S2, så er jeg interessert.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Har hatt q10 og hadde ingen problemer med den, med chess abo og talkmore.. ( vet ik med andre typer abo) Meldinger ble sendt mottatt , ja alt funket :)

 

Eneste - med den var app utvalget , Men nå kan du visst bruke android apps også.

 

Bb10os, digget den, HUB systemet også..men seff smak og behag :)

Lenke til kommentar

Har hatt q10 og hadde ingen problemer med den, med chess abo og talkmore.. ( vet ik med andre typer abo) Meldinger ble sendt mottatt , ja alt funket :)

 

Eneste - med den var app utvalget , Men nå kan du visst bruke android apps også.

 

Bb10os, digget den, HUB systemet også..men seff smak og behag :)

Fungerte både WiFi og 4G nettverk? Hvordan er det med Æ, Ø og Å? Må man holde nede en "shift" tast for å få disse bokstavene, eller må man dobbeltklikke på enkelte bokstaver?

Ser at Idealdeal.no har en BlackBerry Q10 4G, ulåst til 3,499,- . Er det bare å mose inn mitt vanlige sim kort og kjøre på? Har Netcom abonnement.

Lenke til kommentar

 

 

Har hatt q10 og hadde ingen problemer med den, med chess abo og talkmore.. ( vet ik med andre typer abo) Meldinger ble sendt mottatt , ja alt funket :)

 

Eneste - med den var app utvalget , Men nå kan du visst bruke android apps også.

 

Bb10os, digget den, HUB systemet også..men seff smak og behag :)

Fungerte både WiFi og 4G nettverk? Hvordan er det med Æ, Ø og Å? Må man holde nede en "shift" tast for å få disse bokstavene, eller må man dobbeltklikke på enkelte bokstaver?

Ser at Idealdeal.no har en BlackBerry Q10 4G, ulåst til 3,499,- . Er det bare å mose inn mitt vanlige sim kort og kjøre på? Har Netcom abonnement.

Mener var å dobbelklikke.. Wifi fungerte, 4g dekning har ik kommet hit enda,men 3g funket :)

Og som sagt, med chess og talkmore så ba d bare å mose sim kortet inn.. Med andre operatører kan jeg ik svare på desverre ..

Endret av bbios
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg brukte Ericsson P1i(flere stk) - kanskje den beste av alle. Etter Ericsson døde ut har jeg brukt BB Q10 siden kom i Norge på Telenorabb og har 4G der det finnes. Æ,Ø og Å krever bare to tastetrykk på k,l,p tastene. Den funker aldeles udmerket, oppdaterer mail raskere en wifi hjemme og syncroniserer problemfritt med MacBook.

PS den eneste appen jeg bruker er Torch Flash...

Har tom tenkt å kjøpe en ny BB! (med mindre SonyEricsson kommer med en "ny" P1i ....)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Har selv en Blackberry Z10. Den har touchskjerm, men alt som 3G, 4G, WiFi, tekstmeldinger og ringing funker så fint som bare det. Bruker Tele2 forresten.

 

Synes faktisk det er høy kvalitet over det Blackberry lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...