kugel Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Hallois, skal til Hellas og lurer på hva aldersgrensen for å kjøpe alkohol i butikk er? I følge norsk wiki er det 18, og i følge engelsk er det 17. Del gjerne egne erfaringer! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 aldersgrensen for å kjøpe i hellas er 18. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Har dog aldri sett noen som håndhever det på turistplassene.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Det er nok i utgangspunktet 18.. Men der nede er det ikke 'så nøye' som det mange er vant til hjemme i fra 1 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) I følge Wikipedia er det ingen aldersgrense for å drikke alkohol, menst kjøp av alkohol er aldersgrense 18 år.Som Priim skriver, så er de ikke 'så nøye' på det. Har ofte blitt tilbudt alkohol som mindreårig på restauranter i Hellas. Albanske restauranter, spesielt.Du kan også ta deg en tur til fjellene og gamlebyene hvor man finner salgsboder der man kan få kjøpt både det ene og det andre. Endret 8. desember 2014 av Hafti Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Jeg fikk kjøpt alkohol stort sett overalt da jeg var der nede som 15-åring. Fikk også servert ouzo før måltider osv. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Dette var i 2000 når jeg var 10 år, men da var det øl på noen av brusautomatene der nede. Var på de øverste knappene da, så jeg rakk jo ikke opp. Men det indikerer vel ihvertfall at det ikke er spesielt nøye. Endret 7. august 2014 av Hansoen Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Det er notorisk vanskelig å finne gode kilder på alkohollovene i Hellas. Men av det som eg kan finne ut så har dei ikkje aldersgrense for å drikke alkohol. Før så var aldersgrensa for kjøp av alkohol 17 år, men denne blei endra til 18 år i juli 2009. Då blei det samtidig innført røykelov. Av uteplassar og resturanter som er såkallt seriøse så har dei ei eiga aldersgrense på 16 eller 17 år for å drikke alkohol på uteplassen dersom ein er i følge med ein voksen. I utganspunktet kan er det lov for ein 16 åring og drikke alkohol så lenge han ikkje kjøper sjølv, mein ein del resturanter har laga slike interne regler. På same måte vil det være ein del nattklubber og liknande som opererer med alt frå 18 til 21 års aldersgrense. Men overalt der eg leser om dei greske lovene så virker det som at dette er ein sovande regel som aldri blir overholdt. Så du vil få kjøpt alkohol dei fleste plasser sjølv om du ikkje er gammal nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå