tjumsen Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 hei jeg prøver og skal kunne slette en mappe med innhold fra en admin siden . men får det ikke helt til -- her er min kode .. <?Php $mappe=$_GET['mappe']; $targ = "/files/$mappe/"; function lc_delete($targ) { if(is_dir($targ)){ $files = glob( $targ . '*', GLOB_MARK ); //GLOB_MARK adds a slash to directories returned foreach( $files as $file ) lc_delete( $file ); rmdir( $targ ); } else unlink( $targ ); } ?> Lenke til kommentar
etse Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Skru på feilmeldinger og se hva som står der. Du kan også teste ut å prøve å hardkode inn en verdi til $mappe og bare kjøre lokalt via kommandolinje, som ofte gjør det lettere å debugge. Lenke til kommentar
tjumsen Skrevet 6. august 2014 Forfatter Del Skrevet 6. august 2014 jeg har prøvd og debugge men får ikke opp noe feil melding.. den klare bare ikke og slette mappen med innhold Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Hvilket OS kjører dette på? På Ubuntu så kjører web serveren som bruker: www-data, sjekk at web server brukeren har skriverettigheter til det som skal slettes (, sjekk med is_writeable(). Mappen må være tom for at rmdir() skal kunne slette. Lenke til kommentar
tjumsen Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 ja jeg server i unix . men dette fant jeg ut av jeg kjørte bare 2 stk script . en til og ta vekk filene og et til og ta vekk mappen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå