runeam Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Skjedde noe merkelig med min Ford Focus (2003) i dag. Når jeg vrir om nøkkelen for å skru av motoren fortsetter motoren å gå. Men hvis jeg da vrir lysbryteren på så stopper den, eller at jeg stenger tenningen med lysbryteren på, da funker det som det skal. Noen som har en ide hva det kan være som feiler? Endret 6. august 2014 av runeam Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Har du sett på selve lysene? utenpå, bak og inni. Har vært borti samme problem med en chevrolet Astro, vi skulle bruke som russebil i sin tid. Da var det sprekker i lysene bak, hvor vann var komt inn og kortsluttet, samt eiret en del av kablingen. Det kan i alle fall være greit å se over lysene, om det er tegn til vanninntrengning. Om du har et ohmmeter/multimeter, kan du forsovidt skru ut pøren og måle, for å utelukke elelr bekrefte kortslutning. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 Jeg mener å huske at hvis du har en slik rund "komfyr" bryter til lysene så er det den som er feilen. Mulig den også bare går til tåkelysene(?), men det er vel control uniten til alle hovedlys ellernoe sånt. Jeg så denne posten her om dagen og dette er jo en spesiell problemstilling jeg ikke orker å sette meg inn i. Likevel fikk jeg en "aha" tidligere i dag om at dette har jeg sett en gang før og da bytta jeg bryteren. Tror jeg... Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå