Gå til innhold

Skolestreik - Hva betyr det for meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs hvor mange lærere som blir tatt ut i streik ved din skole. I verste fall som han over sier kan det bli lenger ferie. Men du må uansett møte opp første skole dag. Der vil de nok også orientere om streiken og hvordan den påvirker skolen.

Lenke til kommentar

Det spørs hvor mange lærere som blir tatt ut i streik ved din skole. I verste fall som han over sier kan det bli lenger ferie. Men du må uansett møte opp første skole dag. Der vil de nok også orientere om streiken og hvordan den påvirker skolen.

Jeg ville ha sagt: I beste fall kan det bli lenger ferie.

Endret av ingenior
Lenke til kommentar

Jeg holder og støtter lærerne i at de streiker.

Bedriften, altså kommunen, krever at lærerne skal være på skolen for å rette prøver når de ikke underviser i timene. Problemet er at det ikke finnes gode nok kontorlokaler for at alle lærerne skal være på skolen og rette prøver etc.

Jeg mener lærerne bude få beholde sitt fjernarbeid der de utfører arbeid som f.eks rettelse av prøver.

Jeg mener at vi burde gi lærerne den tilliten, og den lønnen de fortjener.

Lærerne gjør en veldig god jobb. Det er tross alt mange barn som har gode lærere, og lærere kan virkelig forandre livet til mange skolebarn.

Selv hadde jeg den beste læreren i mitt liv som desverre døde av en hjernesvuls. Det var ganske leit, men ganske rart at en lærer fortsatt kunne være så smart og så flink til å lære fra seg like før han døde.

Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor lærerene ikke kan få beholde sin nødvendige fleksibilitet med å jobbe hjemme. Det er jo til det beste for alle parter.

Men her vil altså kommunnene, på en kynisk måte, kreve at lærerne må utføre sitt arbeid på skolen, selv om det ikke finnes lokaler til dette.

Hvis jeg hadde vært en lærer så ville jeg selvsagt ha foretrukket å rette mine prøver hjemme i ro og fred og uten forstyrrelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er enda godt å se at den videregående skolen som lillebroren min skal begynne på om 2 uker ikke ble tatt i streik. Hadde ikke orket han hjemme lenger :p

Dette kan fort endre seg hvis streiken trappes opp

Det sto i lokalavisa i dag at skolen lillebroren min skal begynne på ikke kommer til å bli betydelig rammet hvis streiken trappes opp.

Lenke til kommentar

Spesielt på videregående skoler er det ikke nødvendigvis sånn at skolen holder stengt eller at all undervisning opphører fordi den er berørt av streiken. Om du ikke får noe informasjon på forhånd, så kan du sikkert sende en mail til skoleledelsen og spørre.

Lenke til kommentar

Still opp til riktig tid, og ta med det du skal som vanlig.

Uansett vil de på den skolen måtte gi informasjoner til elevene, og de lærerne som ikke er organisert (eller evt. organisert av en forening som ikke streiker) vil sannsynligvis drive på som vanlig.

Joda, det kan godt være at beskjeden så blir at du stort sett er på egenhånd "inntil nærmere beskjed gis", men det kan du ikke vite bare utifra at skolens navn står på en bestemt liste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...