Gå til innhold

Forberedelse til løpetest

Anbefalte innlegg

Hei!

På lørdag (3 dager til) skal jeg gjennomføre en løpetest for fotballdommere. Testen går ut på 6x40m spurter på under 6,2 sekunder, og deretter en intervalltest der man løper 150 m på 30 sekunder, og går 50 m på 35 sekunder, dette gjentas i 26 intervaller.

Jeg lurer på hvordan jeg best kan forberede meg til en slik test, med tanke på kosthold, aktivitet, osv.

Prøvde å løpe gjennom testen i dag på friidrettsbane, men det gikk ikke særlig bra, siden jeg hadde trent ganske hardt i går kveld, beina mine er ganske stive og støle, og jeg fikk i tillegg hold... Det er dette jeg helst vil unngå, så jeg vil gjerne være i best mulig form til testen på lørdag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i grunnen ikke noe spesiell forberedelse å gjøre - det er viktigere hva du ikke gjør. Som du allerede har oppdaget er en hard trening dagen(e) før en dårlig ide. Hadde jeg svart litt tidligere ville jeg bedt deg vurdere en lett intervalløkt i dag, f.eks 10x100 m med relativt lang pause mellom. I morgen synes jeg det er for sent å kjøre en slik økt. Rolig trening i morgen og/eller fredag er derimot nesten sikkert gunstig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...