Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ADSL fra Tiscali, fikk bekreftelse etter noen dager, men fikk aldri noe mer info, som jeg ble lovet. De skulle sende det sist jeg pratet med dem, uten at jeg har hørt noe mer. Dessuten har jeg fått alt for lite fart, ligger rundt 700/100 selv om jeg har bestilt 1024/256. Har sjekket, og ja, det er en 1024/256 linje, jeg fikk beskjed om å kjøre noen tester og maile resultatet til dem (det gleder jeg meg til nå, siden dere skryter så fælt av mail-responsen deres). Har en kompis som heller ikke har nok fart på ADSL fra Tiscali.

Det kan ikke bare være Tiscali sin skyld, for det kan også være at du er langt unna sentralen.

Hvis det er tilfelle, så burde vel Tiscali opplyse om at de ikke kan garantere farten ettersom han er for langt unna sentralen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nok ikke for langt unna sentralen. Har hatt Telenor ADSL i to år der jeg bodde før (200 meter unna), og da hadde jeg over spesifisert hastighet. Dessuten er det ikke mitt problem hvis jeg er for langt unna. Da får de heller skru opp farta sånn at jeg kan få det produket jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar

kennethdammyr:

Går for noe annet enn Tiscali. Nextgentel har jeg hørt er bra.

ja der hersker det liten tvil.

Det er veldig lett å la seg overbevise med fart+pris i forhold til kvaliteten.

Foruten at ngt sine hastigheter og priser er dødsbra så er det et par andre ting som man også ikke skal glemme.....

 

Graits hardware brannmur.

Gratis å endre hastighet.

Koster ikke mer om du ikke har fasttelefon.

 

Poenget her var vel ikke at disse punktene er det avgjørende.

Poenget er at det sier veldig mye om mentaliteten deres.

De holder seg unna den møkka-mentaliteten der man tar seg betalt for alt mulig, selv det som ikke koster dem noe som helst.

 

Et eksempel er fra blucoms side:

Hvor mye koster det?

Skal du oppgradere hastigheten din, er dette gratis!

Skal du derimot nedgradere hastigheten din, koster dette NOK 500,-

 

Lignende elendighet ser man mange steder.

 

har hatt ngt linje i rundt et halvt år.

hadde funka sinsykt dårlig med telehors GB grenser for meg.

Har lasta ned over terrabyten :nice:

 

NGT overlegent!!

Lenke til kommentar
kennethdammyr:

 

De holder seg unna den møkka-mentaliteten der man tar seg betalt for alt mulig, selv det som ikke koster dem noe som helst.

 

Et eksempel er fra blucoms side:

Hvor mye koster det?

Skal du oppgradere hastigheten din, er dette gratis!

Skal du derimot nedgradere hastigheten din, koster dette NOK 500,-

 

Lignende elendighet ser man mange steder.

NGT kan gjøre hva de vil med hastigheten i og med de eier sine egne DSLAM-er, Bluecom leier seg inn på Telenor Networks sine DSLAM-er og derfor føler jeg meg rimelig trygg på at de pent må betale for slike endringer. De kan heller ikke kjøre slike stunt som NGT gjore i sommer med økte hastigheter.

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt Tiscali. Har ikke hørt så mye negativt andre steder enn akkurat her og alternativet ville vært Tele2 (dyrere og enkelte her har samme erfaring med dem som med Tiscali på kundeservice) siden jeg ikke kan få NGT. (Hadde jeg kunnet hadde valget vært enkelt - NGT er nok den beste leverandøren i Norge)

 

Sendte i dag spørsmål til den tekniske siden av kundeservice på både Ttiscali og Tele2. Fikk svar fra Tiscali etter en halvtime og Tele2 etter en time. Dette må sies å være MEGET bra! Er fornøyd så langt men håper jeg ikke havner i trøbbel senere, når jeg får linja.

 

Jeg er ingen gamer men trenger ADSL til normal internettbruk som mail og WWW. Lager hjemmeside og bruker dermed mye tid online... Opplasting og backup av sider tar LAAANG tid på ISDN! Og: så deilig det skal bli å surfe ubegrenset på 704 istedet for lokaltakst på 64!!!

 

Gleder meg til påkoblingen -- Til Tiscali -- :yes:

(Blir jo "spennende" å se om det blir like trøbblete for meg som enkelte andre på dette forumet :nice: )

Lenke til kommentar

Fikk endelig tiscali etter lang tid venting,har målt samme hastighet som jeg hadde med telenor, fikk også svar på mail fra dem 2 ganger uten særlig venting denne uken.Får håpe de har tatt til seg all negativ omtale og blitt bedre.Jeg er i hvertfall fornøyd så langt nedlastingen er faktisk litt raskere når jeg henter drivere osv i forhold til Telenor(foreløbig)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har nettop fått tiscali adsl (byttet fra telenor) og er ganske fornøyd. Jeg bestile (704/128) for ca en mnd siden og fikk brev i posten om at adsl abn. mitt skulle være klart om 2 uker. 2 uker gikk og igen ting skjedde. Jeg ringte kundeservice (ventet kanskje 30min, men de har vist stor pågang for tiden. Pga dette har de også utvidet kundeservice tiden) og fikk beskjed om at det gikk litt tregt pga stor pågang. De pleide å ta ca 1 mnd sa damen på kunde service, og noterte ned at jeg fortsatt ikke hatte fått noe informasjon. Jeg fikk et brev for ca 2 uker siden med konto informasjon ol.

 

For noen dager siden fikk jeg et nytt brev, der sto det at ADSL abn. mitt ville være aktivt den 6/11. Samme dag mottok jeg også modemet. Jeg må bare nevne at man faktisk får gratis modem fra tiscali, men det er ikke ditt før bindings tiden er ute (1år). Nå sitter jeg her 5/11 (det var klart 22:30), 1 dag før det skulle vært klart, med tiscali ADSL. Så jeg er fornøyd.

 

Jeg har dog ikke testet ping mot spill norske og utenlandske spill servere enda. Får håpe på det beste. Med min 704/128 linje fikk jeg 720 på it-avisens speedometer så hastigheten kan jeg ikke klage på.

 

Modemet som følger med er Thompson Speedtouch 510i. Etter litt googleling kom jeg fram til www.speedtouchdsl.com. Der er det fine pdf filer om dette modemet, som sier at det inneholder både nat og dhcp-/dns-server. Med andre ord, ruter funksjonalitet. Det har også et fint web-grensesnitt.

 

Jeg har ikke satt opp noe av dette enda, pga av at jeg forsatt ikke eier modemet og vil ringe tiscali først (noe jeg skal i morgen).

 

For de som vil se på pdf filene, så har jeg noen linker.

Svensk dokumentasjon: http://www.speedtouchdsl.com/pdf/510/st510_guide_se.pdf

Engelsk dokumentasjon: http://www.speedtouchdsl.com/pdf/510/st510_guide_en.pdf

Lenke til kommentar

For en tid tilbake hadde jeg Internett via ISDN hos Tiscali.

Dette fungerte greit frem til jeg fikk meg ADSL hos Telenor.

Jeg skriv en mail og ba om at abonnementet mitt ble sagt opp, og fikk et automatisk svar med referansenummer. Ingenting skjedde, annet en at jeg mottok en ny regning i posten. Jeg skriv en ny mail og ba dem se på tidligere avbestilling, men ingenting skjedde. jeg mottok purring og for å holde meg ajour betalte jeg denne. Jeg skrev til Tiscali og ba dem refundere beløpet, men ingenting skjedde.

Så.... ringte jeg. Jeg måtte gå inn på deres Webside ob avbestille via deres sider som var satt av til dette formålet. jeg fulgte linken de gav meg, men siden virket ikke.

Jeg ventet to-tre dager og forsøkte igjen, og nå virket det. Jeg fikk en ny regning som jeg betalte.

Så....

I september mottok jeg en regning og et brev som sa at de på grunn av en feil i deres faktureringssystem ikke hadde fått med seg at jeg ikke hadde blitt fakturert for overforbruk i 2002/våren 2003 på 3000 kroner.

Da sa jeg stopp.

Jeg skrev til Forbrukerrådet og deretter til Tiscali (med godt gammeldags frimerke).

Jeg vil IKKE betale. Forbrukerrådet kunne si at dette gjalt over 5000 kunder, men at Tiscali ikke ville gi etter, da de sa at foreldelsesfristen først går ut etter 3 år.

De henviste til en kontrakt som lå på web-sidene deres.

Når man konverterer html-versjonen av kontrakten til Word, kan man gå inn på properties, og dermed får man frem at kontrakten ble revidert sist i august 2003, og det står til og med av hvem.

Jeg vil fortsatt ikke betale, og Tiscali har sendt meg ny purring og varsel om inkasso. Jeg ser frem til forliksrådet!!!!

Noen som fortsatt vil ha Tiscali???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...