Veritæs Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Jeg bestilte en pakke med varer hos Komplett. Men angret straks, bare det at pakken allerede er sendt. Så da varen kom hos posten, gikk jeg ned og be dem sende tilbake pakken. Jeg bestilte på nytt det jeg egentlig skulle ha. Et par uker senere (i går) fikk jeg en faktura fra Komplett som gjelder uavhentet pakke!!! på 376 kr. Dette er ikke riktig, siden jeg var innom Posten. Men jeg hentet ikke pakken riktig nok, istendfor jeg ba dem sende pakken i retur. Det er jo ****** meg det samme som om jeg henter pakken, og så returnere dem!!! Hva er forskjellen. Så har Komplett rett i å sende meg dette purre gebyret? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Selvfølgelig er dette lovlig. Siden det er du som angrer kjøpet er det du som skal betale frakten begge veier, hadde det derimot vært en garanti/reklamasjonssak måtte Komplett betale. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 jepps, det er da ikke komplett som skal betale for at DU har driti deg ut Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Den smarte hadde sendt mail til Komplett og skrevet at "ordre xxxxxxxxx returneres på angrefrist", for å slippe å få uavhentet pakkegebyr. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Den smarte hadde sendt mail til Komplett og skrevet at "ordre xxxxxxxxx returneres på angrefrist", for å slippe å få uavhentet pakkegebyr. Hvis angrefrist benyttes er det kunden som skal betale frakten, ikke butikken.. Dersom angrefrist benyttes på f.eks. en PC som settes sammen med PC-bygger,n kan faktisk butikken beregne seg betalt for montering og demontering. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 var nok det at du glemte å si ifra til komplett. selv opplevd det samme! Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hvis angrefrist benyttes er det kunden som skal betale frakten, ikke butikken. Kunden skal kun betale frakt tilbake til butikken. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hvis angrefrist benyttes er det kunden som skal betale frakten, ikke butikken. Kunden skal kun betale frakt tilbake til butikken. Nettopp! Den vesentlige forskjellen i denne saken. Kunden hadde altså sluppet unna med litt porto i stedet for straffegebyr. Lenke til kommentar
Lord Darkness Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kan man häva köpet om man inte fått de delar som utlovats till en produkt och på så sätt slippa att betala returporto? //LD Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kan man häva köpet om man inte fått de delar som utlovats till en produkt och på så sätt slippa att betala returporto? //LD Da er det egne regler som gjelder, hvis du ikke får det du betaler for skal det IKKE gå ut over deg. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har et lignende "problem" selv nå... bestilte feil hk, sendte mail rett etterpå om at jeg ikke ville ha det (det ble ikke sendt før neste dag, sto på plukkliste). Har jeg eller komplett driti på draget hvis de allikevel har sendt det? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 ehy! svensker i forumet! KULT! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Utdrag fra Komplett's regler for uavhentede pakker: "Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr. 150,-." Så lenge Komplett informerer om dette på sine hjemmesider (tok meg 10 sekunder å finne de) tror jeg ikke det er så veldig ulovlig i det de gjør. Hadde du derimot hentet ut pakken, hadde du sluppet unna de kr 150,-, men måtte allikevel betalt returporto. Uansett - "gebyret" hadde blitt omtrent halvert... Lenke til kommentar
oya Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 komplett betaler jo ikke portoen når man sender tilbake som reklamasjon. Noe de burde gjøre når de finner ut at varen er feilprodusert.. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Når det gjelder garanti og reklamasjons saker, så dekker produsenten kun frakt envei, ikke begge. Det er bare at grosistene/butikkene er greie og sier at de dekker begge veier, for det trenger de ikke. BTW: Syntes du skulle fått ett høyere gebyr , for man må jo kunne tenke seg om før man handler over internett, der er det jo ansatte som gjør jobben. Vanlig butikk er greit hvis du løper fram og tilbake i en butikk og henter og bytter varer, for da gjør du det selv. Min mening. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Nå har man vanligvis ikke bytterett i butikker da, kun ved kjøp over telefon, internett eller post. Noen butikker tilbyr imidlertid dette som ekstraservice, men det er ikke slik at kunden har rett til å bytte ett produkt kjøpt i en vanlig butikk. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Når det gjelder garanti og reklamasjons saker, så dekker produsenten kun frakt envei, ikke begge. Det er bare at grosistene/butikkene er greie og sier at de dekker begge veier, for det trenger de ikke. Det der er rett og slett feil. Det salgsleddet du retter reklamasjonen mot skal dekke alle dine kostnader. Som det står i forbrukerkjøpsloven §30 - http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html : " Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren" Har et lignende "problem" selv nå... bestilte feil hk, sendte mail rett etterpå om at jeg ikke ville ha det (det ble ikke sendt før neste dag, sto på plukkliste). Har jeg eller komplett driti på draget hvis de allikevel har sendt det? Da må du nok pent finne deg i å bruke angrefristen og betale returportoen selv. komplett betaler jo ikke portoen når man sender tilbake som reklamasjon. Noe de burde gjøre når de finner ut at varen er feilprodusert.. Komplett (og alle andre seriøse butikker) betaler portoen de, men du må fremme kravet! De trygler deg ikke om å få lov å betale! Jeg begynner å bli frustert over dette her. Uansett hvor mange ganger jeg påpeker det så ser det ikke ut som folk får det med seg. Enkelt forklart, når du returnerer varen så legger du ved kvittering for porto samt kontonummer. Jeg ber alle sammen, om dere ikke gidder å lese forbrukerkjøpsloven og angrerettloven (finnes på lovdata.no) så lest i det minste HW.no's Jusguide. Det er utrolig hvor lite kunnskap folk flest har on forbrukerjus Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Så...Hva har vi kommet fram til??????? Betyr dette at jeg MÅ betale de pengene eller ikke?? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Så...Hva har vi kommet fram til??????? Betyr dette at jeg MÅ betale de pengene eller ikke?? Jepp, med mindre du tar kontakt med webshopen og snakker med de (I EN BLID OG HØFLIG TONE) for å la de "prøve å forstå" synspunktet ditt, må du nok belage deg på å betale. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Så...Hva har vi kommet fram til??????? Betyr dette at jeg MÅ betale de pengene eller ikke?? Selvsagt må du betale. Du har bestillt varer som du ikke har hentet. Da må du selvsagt betale de utlegg webshopen har hatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå