Oslo-4 Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Er NOVISE så det holder her. Har kjøpt meg et lite lite hjemmekinoanlegg. Veldig artig. Men slik jeg har koblet det, får jeg lyd i dette kun når jeg anvender DVD-spilleren i forsterkeren (hjemmekinoanlegget). Ikke når jeg ser på TV. Eller streamer fra PC. Har en BOX fra Homebase som er tilkoblet veggen. Så er det fra BOX til TV. Hjemmekinoforsterkeren er koblet til TV med HDMI. PC er tilkoblet TV med HDMI-kabel. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Det kommer helt ann på både forsterker og TV. Er begge disse av nyere dato, så kan du aktivere noe som heter ARC (Audio Return Channel) på forsterkeren. Mulig du må aktivere det på TVen også, så sender TVen lyd til forsterkeren via HDMI kabelen du har koblet til i dag. Hvis ikke så må du koble en ny kabel mellom TV og forsterker, mest sannsynlig så er det en optisk kabel du trenger (toslink til toslink). De aller fleste komponenter har dette. Merk at ingen av disse metodene gir deg surround fra noen av komponentene du kobler til TVen, kun fra TVen innebygde tuner. Ønsker du det, så må du koble alt direkte til forsterkeren. Hvilke merke og modell er både forsterker og TV? Slikt hjelper veldig når man spør, det gjør det meget enkelt å slå opp for å kunne hjelpe enda bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå