Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har fått canal digital og ipv6 på Asus RT68U til å fungere?

Anbefalte innlegg

Har aktivert ipv6 på min side hos canal digital. Men i asus kontrollpanelet så er det litt uklart hva som skal velges. Installert nyeste firmware på routeren. Har prøvd det meste under ipv6, men det rapporteres fra ipv6 test sidene fremdeles at jeg ikke bruker ipv6, som for eksempel fra denne: http://test-ipv6.com/.

Noen som har fått til dette og har noen tips å dele? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker IPv6 dersom du kobler PC direkte i kabelmodem? Sikker på at din PC/dings støtter IPv6?

Testet nå, og ja, hvis jeg kobler pc'en rett i kabelmodemet så jeg beskjed om at ipv6 fungerer helt fint.

Usikker på hva som skjedde, men etter å ha plugget pc'en rett i kabelmodemet og sett at det fungerte, så koblet jeg igjen i routeren og da fungerte det plutselig. Har valgt native under ipv6 konfigurasjonen.

Når det ikke fungerte så fikk ikke routeren noen lan prefix length etc. men nå dukket det opp. Uansett, viktigste er at det fungerer :)

Lenke til kommentar

Med CD og Asus RT-AC68U fungerer i hvertfall IPv6.

Jeg kjører det trådløst, med MBP fra 2011.

Slo også av støtte for IPv4, men da var det ikke mange sider som fungert lenger...

Om jeg husker rett, så var vg.no en av de få som fungerte, kun med IPv6.

RThmZ21N.jpeg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Må nok regne med å beholde IPv4 i mange år enda. IPv6 har vært tilgjengelig i nesten 20 år, så det har gått litt tregt å ta dette i bruk.

Lenke til kommentar

Det er nok størst sansynlig dynamisk ip adresse vertfall ipv4.

Men så sant man ikke kobler fra modemet er det godt mulig du beholder lik adresse.

Ser fordelen om man skal sette opp server men er vel mest bedrifter som får den løsningen tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...