Gjest mafister Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hei, Jeg sliter som en mann med å få PC'en min til å fungere skikkelig. En kort oppsummering: Jeg får rare striper/flimmer i stort sett alle 3D-spill (MOHAA, HALO, Jedi Academy og 3DMark 2001 osv..), og har nå byttet ut halve PC'en uten å finne feilen.. Flimret/stripene oppstår f.eks. når jeg står stille og ser meg rundt i et 3D-landskap. Har ikke sett noe liknende før. Har prøvd alt av drivere, formatering og instillinger etc.. Skiftet skjermkort (tenkte det var skjermkortet siden det var snakk om 3D grafikk), skiftet HK+CPU (monterte vannkjøling på det gamle utstyret og lurte på om jeg hadde driti meg ut), prøvd med en annen PCU (tenkte kanskje at min ikke leverte nok strøm), har dratt ut alt som er av kort og CD-ROM'er osv. Har også testet mange av delene mine på en annen PC for å sjekke at de er i orden. Det eneste jeg ikke har prøvd er å bytte RAM'en. Jeg har 2 Corsair XMS 3200 brikker på 256 og 512 meg (prøvd dem hver for seg i forskjellige slotter). De ble kjøpt på forskjellig tidspunkt, og jeg mener de virket greit etter at jeg kjøpte dem. Mitt spøsrmål: Kan RAM-brikker bli ødelagte av å ligge/stå nær ei vannpumpe? Som sagt installerte jeg vannkjøling på sommern en gang. Tror jeg har hatt problemer siden da. Brikkene har stått moneter ca. 30 cm fra pumpa (den lå på bunnen i kabinettet). Finnes det noe programvare som sjekker om RAM'en er skadet? Takker for hjelpen, Henning Lenke til kommentar
southhome Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Har du høytalere eller annet med magnet stående nær skjermen? Da kan du få slike problem. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Hei igjen, Problemet skyldes ikke høyttalere. Har prøvd PC'en på flere steder og med forskjellige skjermer.. Det jeg har funnet ut i dag er at flimringen forsvinner ved bruk av "vertical sync" ! Hvordan kan det ha seg? Er det noe som ikke takler litt høy fps i oppsettet mitt? Skjermen for gammel kanskje (Nokia 446 Pro) ? Henning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå