AfterGlow Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Skapte full storm blant Internett-brukere.Hotell ville bøtelegge gjester for negative Internett-anmeldelser Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Uten å ha sett ordlyden, så tipper jeg at dette virkelig var en spøk, om enn ikke særlig velformulert. Hotellannmeldelser skriver man jo ETTER at man har besøkt det og ikke har noe mer med det å gjøre, inkludert oppgjør. Det tror jeg hotellet også forstår. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Uten å ha sett ordlyden, så tipper jeg at dette virkelig var en spøk, om enn ikke særlig velformulert. Hotellannmeldelser skriver man jo ETTER at man har besøkt det og ikke har noe mer med det å gjøre, inkludert oppgjør. Det tror jeg hotellet også forstår. Tvilsomt at dette var ment som en spøk. Nettavisens artikkel om dette inneholder en anmeldelse fra 2013 fra noen som faktisk ble truet med denne "klausulen". Denne artikkelen inneholder ordlyden (som ikke er spesielt spøkefullt formulert) samt noen eksempler på hvordan de har svart på kritiske anmeldelser på nettet (sier ikke direkte noe om 'boten', men sier en del om hvordan disse forholder seg til kritikk generelt). 1 Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Som en eier av et firma som driver i servicenæringen kan jeg forstå at man blir oppgitt over dårlige anmeldelser. Hvis man har 100 gjester hvorav 99 er middels eller godt fornøyd og en er misfornøyd så er det mest sannsynlig at man sitter igjen med en dårlig anmeldelse og ingen positive... Men en praksis der man bøtelegger negative anmeldelser er jo håpløs. 1 Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 All reklame er god reklame? Et gjennomsnittlig hotell et eller annet sted får plutselig omtale verden over. Avviser påstandene med at det var snakk om en slags spøk. Skulle likt å se litt statistikk et års tid fra nå. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Saken viser ihvertfall at man ikke alltid kan stole på sider som Yelp og TripAdvisor. Hvordan skal jeg vite hvem av de som har riktig anmeldelse? Og som en annen her sier, folk er mye mer glad i å gi dårlig kritikk enn god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå