Gå til innhold

[løst]Win2k vs. WinXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du bør gjøre er å sjekke om du har støtte for all hardware både intern og ekstern før du installerer enten w2k m/sp2 eller xp. Om du bruker et eller flere spesielle program(mer), så sjekk også om dette funker med det nye operativsystemet.

Om du er interessert i mere hastighet generelt så er nok w2k m/sp2 det beste valget akkurat nå, da det har scoret endel bedre enn xp under div. tester.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt til Win2K, men det blei til at jeg pr0vde WinXP -og jeg angrer ikke. Ting fungerer fint, akkurat som de skal :smile: Har ikke hatt problemer. Eneste jeg kan sette fingeren paa er litt skurring i lyden med mitt SBLive, men det egentlig ikke noe saerlig problem Det er nemlig veldig sjeldent. Og naar jeg spiller f.eks. Counter-Strike skurrer det ikke en dritt. Det er heller naar jeg skal spille MP3'er og skriver masse til diskene samtidig. F0les i hvert fall slik. Tror ikke problemet skyldes WinXP. Har hatt problemet f0r ogsaa.

Jeg har skrudd av alt puppy tullet i XP. Da ser det ganske greit ut! Noe som er forbanna kjekt er funksjonen hvor man kan "REPAIR" LAN Connection. Det er pokker meg genialt! Slipper aa reboote hvis internetten gaar til helvete paa LAN'et, og man maa fixe koblinga. Med andre OS'er rebooter man. I XP bare h0yreklikker man paa network connection og properties og repair :razz:

En til ting er at det er fullt mulig aa kj0re spill som ikke st0tter Win2K.. Hvis spillet ikke st0tter 2K f0r du melding ikke sant. Saa bare velger du properties paa .exe fila som starter spillet, velger Compatibility og velger Win98.

En ting som ikke har fungert helt topp er RAID'en min. Naar jeg kj0rte Win2K fikk jeg litt over 40000 poeng paa HDBench i Sisoft Sandra 2001se. Naar jeg testa i XP fikk jeg bare 12500! Det er noe gaernt. Kanskje ikke Sandra st0tter XP? Ikke vet jeg. Skal i hvert fall oppdatere BIOS'er saa fort jeg kommer hjem fra LAN..

Jeg har skj0nt det slik at WinXP er litt raskere til gaming enn Win2K. Det skader jo saa absolutt ikke hvis man driver aa spiller litt :smile:

Lenke til kommentar

Har egentlig mest erfaring med NT og Win9x, men må bare innrømme at etter installasjon/tilvenning av XP pro : Det er et meget bra produkt. Som newbee (lite erf. m. W2K) får en masse hjelp. Den fiksa til og med nettverket med mine kranglete Win9x-PC-er nesten uten innblanding fra min side. Alt av HW ble funnet og installert uten å spørre meg, fant patcher til all min software, og min overklokka Duron på kt133-chipset har ikke krasja en eneste gang.

Starta med W2K/classic utseende, men er nå tungt inne i egne themes... :smile: Blir mer og mer fornøyd jeg.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...