Gå til innhold

windows kan ikke instaleres på denne disken.

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg sku installere windows på nytt. Å når jeg sku velge hvilken disk jeg skal installere det på, får jeg ikke gått videre. Windows kan ikke installeres på denne disken. Den valgte disken har en MBR-partisjonstabell. På EFI-systemer kan windows bare instaleres på GTP-disker.

Så jeg fomaterte disken i håp om at det sku hjelpe. Men det gjorde det ikke. Har jeg driti meg ut nå, eller er det noe jeg kan gjøre for og få formatert disken til riktig format?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg. Vanlig ola norman få ordnet dette når windows ikke er instalert på pcen?

Ja, du booter PC fra cd med f.eks. den som er nevnt over her, Ultimate boot cd. Finnes flere, bare søk deg frem. Men du trenger nødvendig en PC som kan hente ned image og brenne/kopiere til cd/dvd/usb stick.

Imaget har det som trengs for at PC kan kjøre nødvendig program for å initialisere disken.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg tenker at i hovedsak må jeg få endret fra MBR til GTP. Jeg koblet haddisken til laptoppen via usb og åpnet disk manager. Så leste jeg at jeg på nettet at man skal velge. Konverter til GTP, men det går ikke, er ikke no feilmelding eller no. Det går bare ikke an og trykke på den. Er det fodi jeg kobler den til med usb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...