Comma Chameleon Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Kunne sikkert passet inn i flere kategorier dette, men det er mest relatert til skolebruk, så da hiver jeg deg inn her. Begynner på skolen neste uke, høyskole, og tenker litt på å være tidlig ute å ha et bra system i kalenderne. Nå til dags er jo alt digitalt, og jeg bruker vel alt av dingser nesten hele tiden (Som folk flest). Og siden jeg har både Mac, iPhone og iPad er jo det å synkronisere kalendere ingen problem. Tenkte at dette burde jo være den naturlige løsningen, og den enkleste. Men hva om det å ha det i papirformat er bedre? Det å skrive noe ned for hånd har i alle år vært et godt triks for å huske ting bedre. Nå er jeg usikker på hvorvidt det gjelder skriving digitalt også. Man skriver tross alt mye på mobil/data, så når man først skriver for hånd kanskje det sitter bedre fordi det ikke forsvinner i mengden. Og så kan det vel være fint å ha alt skolerelatert på en plass. Istedet for å ha kalenderpåminnelser og alt fra skolen med seg konstant, så har man det litt adskilt og tar det fram når man trenger det. Men da blir man også avhengig av å ha den med seg overalt hvor man har behov. På den digitale derimot, så har man det synkronisert 24/7. Den kan aldri forsvinne, eller bli glemt (Man har vel internett-tilkobling så og si overalt nå til dags), den tillater deg å redigere ting man skrevet. Man kan søke i den. Man kan fargekode ting. Man kan legge inn automatiske kalendere som andre har skapt. Og ikke minst så har man med seg enten telefon, eller sitter ved siden av en PC/iPad nesten hele tiden. Det blir mindre å bære i sekken, og man kan legge til noe kjapt i kalenderen. Hva tror dere? Er klar over at det er en smaksak. Har jo brukt papir-kalendere når jeg var yngre, men nå er livet mitt heldigitalt, så man må jo se an saken på ny. Hva bruker dere, og har dere noen erfaringer? Har dere prøvd begge, men faller tilbake på en av de? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Ettersom det kan forekomme endringer i timeplanen + andre uforutsette ting, er det greit å ha det digitalt ettersom det da oppdateres automatisk. Jeg hadde selv blitt sliten hvis jeg hver dag måtte sjekke om papirkalenderen hadde stemt overens med den digitale. Adskilt skole og fritid sier du? Tja, hvor mye vil en timeplan i mobilkalenderen bry deg egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå