Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan glemme en jente?


Anbefalte innlegg

Jeg har siden starten av sommeren fått god kontakt med en jente. Det har hele tiden vært en god gnist mellom oss og vi har det alltid gøy sammen. Ting begynte å utvikle seg men jeg ble etter kort tid avvist fordi hun ikke var klar for et forhold. Greit nok, hun kom nettopp ut av et forhold, men det er jo den billigste unnskyldningen i boka. Uansett så kuttet jeg kontakt, hun vil fortsatt at vi skal møtes osv, men det er vel som venner vil jeg tro.

 

Dette er mange dager siden og dagene går så opp og ned. Jeg er ikke lei meg eller deppa men tanken på å aldri være med henne igjen sliter litt på meg, samtidig gidder jeg ikke være homsekompisen hennes som hun kan trøste seg på. Har vært med flere forskjellige jenter de siste dagene men det hjelper ikke. Selv om jeg har det koselig med dem også føles hun første så mye bedre...

 

Anonymous poster hash: 5489a...f05

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med avvisning mener du hva...? Hvis dere holdt på en stund mener jeg

 

-Bare fordi hun sier hun ikke er klar for et forhold akkurat nå, betyr ikke det at hun har lukket døra for deg i evig framtid. Fra hennes synspunkt skjønner jeg godt hvorfor hun ikke vil rett ut på et nytt eventyr allerede, men det avhenger selvfølgelig av hvor lenge bruddet med forrige typen skjedde. Hva slags sprell dere har gjort sammen til nå spiller jo også en faktor på det inntrykket du har av henne/hun av deg. Om dere f.eks. har klina,, kosa, sex osv. er det veldig overraskende at hun ville ha det der til hun kjenner deg godt nok.

 

Med det sagt sier jeg for all del ikke at du skal sitte på gjerdet, men om det er tydelige indikatorer at hun vil ha deg, men er ikke klar for den emosjonelle forpliktelsen som følger, så burde du definitivt ta opp kontakten.

Lenke til kommentar

Å nettopp komme ut av et forhold er ikke den billigste unnskyldningen i boka.

 

Å komme ut av et forhold kan være ganske tøft. Det er ikke sånn at når man kommer ut av et forhold så er det som å skru av en bryter og alle følelser og fortid er borte/slått av. Det kan faktisk være vanvittig mye blandede følelser, både vonde og gode.

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg prøvd å hjulpet henne gjennom denne tiden. Men for all del ikke gjør deg til en tøffel eller en pingletype, eller gay-bestfriend. Vær deg selv og finn på kule og morsomme ting. Ha det hyggelig sammen. Få henne til å ha det bra. Da er sjansen for at hun faller tilbake på eksen mye mindre/fraværende. Ikke mas på henne! Masing er usexy. Gi henne tid, men vær tilstede. Kanskje du ikke får det til, for du fremstår egentlig som en skikkelig pudding utifra innleggene dine, men det er jo som kjent aldri for sent å snu! Ikke vær en pudding/whiner.

Lenke til kommentar

TS, slapp av, dette er en kortvarig fase og slik jeg oppfatter deg har du gjort rett valg. Bit tennene sammen og hold ut ei uke eller to til, så er det verste over. Hold deg opptatt med ting du liker å gjøre og gjerne sett deg selv i situasjoner der du kan komme i kontakt med andre interessante mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke en lett situasjon du står i TS - hun har sikkert mye blandede føleser i seg. Utifra egen erfaring nå når jeg har gått ut av et 3 års ekteskap så tenker ihvertfall jeg selv at det er mange hyggelige og fantastisk koselige damer jeg har møtt - men jeg vil alikevel være alene og ha muligheten til å gjøre som jeg selv vil - være litt egoistisk rett og slett - uten at det skal gå på bekostning av noen andre.

 

Da blir det litt kræsj når du møter en som faktisk er en du kunne tenke deg å tilbringe mye tid med - så man må selv ta et valg. Som jeg måtte ta - så tillot jeg meg å være litt egoistisk og velger å ikke ha noen i armkroken min på kveldstid. Men jeg kan derimot stikke ut å gjøre hva jeg vil etter jobb uten at noen venter på meg hjemme.

 

Om dere ikke blir sammen - så hva er galt med å være venner ? For alt du vet så er hun kanskje åpen for Friends with benefits - da hun slipper å ta "hensyn" på samme måte som man må til en samboer/kjæreste.

 

Om ikke - så kan det jo være du ender opp med en venn for livet ?

 

Det er kanskje den eldste "unnskyldningen" eller grunn - men det ligger noe i den. Når man har vært sammen med en person lenge - er det vanlig å ville være litt egoistisk å gjøre litt som man vil uten å måtte ta hensyn til en annen. Det er ihvertfall ikke vondt ment mot deg TS fra hennes side.

Lenke til kommentar

Vi har ikke gjort noe, men hun har hintet til sex, dvs kosing når vi sover sammen osv. Tror ikke hun hadde stoppet om jeg hadde prøvd for å si det sånn, men jeg holdt igjen pga jeg ikke var ute etter bare et ligg.

 

At hun ikke var klar for å få følelser for en ny person var akkurat det hun sa til meg, og jeg likte ikke det helt å sa at da fikk vi kutte ut det fysiske, og etter det har alt vært litt anspent mellom oss og derfor valgte jeg å ta avstand. Definitivt en venn jeg kan ha for livet, men vet ikke om det er det jeg egentlig vil...

 

Anonymous poster hash: 5489a...f05

Lenke til kommentar

Vi har ikke gjort noe, men hun har hintet til sex, dvs kosing når vi sover sammen osv. Tror ikke hun hadde stoppet om jeg hadde prøvd for å si det sånn, men jeg holdt igjen pga jeg ikke var ute etter bare et ligg.

 

At hun ikke var klar for å få følelser for en ny person var akkurat det hun sa til meg, og jeg likte ikke det helt å sa at da fikk vi kutte ut det fysiske, og etter det har alt vært litt anspent mellom oss og derfor valgte jeg å ta avstand. Definitivt en venn jeg kan ha for livet, men vet ikke om det er det jeg egentlig vil...

 

Anonymous poster hash: 5489a...f05

vel, du vil ha noe mer enn bare Friends with Benefits og hun vil bare ha det virker det som...

 

Synd å si det - men for meg virker det som dere vil to forskjellige ting... Var jeg deg ville jeg sagt dette til henne og heller respektere hennes valg uten å kutte kontakt/behandle henne anderledes enn du gjør i dag.

 

Ananas teorien.

Lenke til kommentar

 

Vi har ikke gjort noe, men hun har hintet til sex, dvs kosing når vi sover sammen osv. Tror ikke hun hadde stoppet om jeg hadde prøvd for å si det sånn, men jeg holdt igjen pga jeg ikke var ute etter bare et ligg.

 

At hun ikke var klar for å få følelser for en ny person var akkurat det hun sa til meg, og jeg likte ikke det helt å sa at da fikk vi kutte ut det fysiske, og etter det har alt vært litt anspent mellom oss og derfor valgte jeg å ta avstand. Definitivt en venn jeg kan ha for livet, men vet ikke om det er det jeg egentlig vil...

 

Anonymous poster hash: 5489a...f05

vel, du vil ha noe mer enn bare Friends with Benefits og hun vil bare ha det virker det som...

 

Synd å si det - men for meg virker det som dere vil to forskjellige ting... Var jeg deg ville jeg sagt dette til henne og heller respektere hennes valg uten å kutte kontakt/behandle henne anderledes enn du gjør i dag.

 

Ananas teorien.

 

Om han liker denne jenta godt nok, er det ikke bare å fortelle, respektere og behandle henne på samme måte som før. (Ikke misforstå, han skal selvfølgelig respektere at jenta ikke vil ha noe forhold)

Men, om det ble et anspent forhold fordi gutten(!) sier han ikke vil ha et fysisk forhold uten å faktisk være sammen med personen, skjønner jeg godt hvorfor TS helst ikke vil ha noe kontakt.

Lenke til kommentar

Du lever bare gang. Du kan gjøre, være og bli hva du vil.

 

Og hvis du vil at denne kvinne skal bl en del av ditt liv, så må du ta kontakt med henne så fort som mulig, og fortelle henne hva du føler.

 

Du må fortelle henne hva hun betyr for deg, og hvorfor det er så bra å være sammen med henne akkurat nå.

 

Du må fortelle henne, ganske enkelt, at du ønsker å være mer sammen med henne.

 

Du er glad i henne. Dere har det godt sammen. Dere kan ha en fremtid sammen.

 

Det er bedre å ha gjort alt det en kan gjøre for å få tak i denne kvinne, enn å sitte i en stol resten av livet sitt, og angre på hvorfor du ikke gjorde mer for å få henne inn i livet ditt?

 

Du må ikke la noe stoppe deg. Du må gjøre det du må gjøre for å oppnå dine drømmer.

 

Jeg vet ikke hvem denne jenta er, men kanskje er hun den ene bra tingen som kan få deg til å gjøre det beste ut av livet ditt. Kanskje er hun ganske jordnær også, slik at du alltid vet hvem du prater med, og med et blikk så kan hun fullstendig forstå deg, og kommunikasjonen er helt topp.

 

Jeg lot en gang en jente gå bort fra meg. Jeg angrer fortsatt. Ikke gjør den samme tabben. Gjør det du må gjøre, og la henne få vite hvorfor nettopp dere må bli sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

billigste unnskyldningen i boka? du som den guttepusen du er sitter der og er OBVIOUS rebounde til en dame som er over ditt nivå og sier hun kommer med billige unnskyldninger? ha.ha

Sånn sett ut ifra eksene hennes er hun ikke over mitt nivå, tvert imot, men okei.

 

Til deg over, så var det akkurat det jeg tenkte før alt gikk rett vest.



Anonymous poster hash: 5489a...f05
Lenke til kommentar

 

billigste unnskyldningen i boka? du som den guttepusen du er sitter der og er OBVIOUS rebounde til en dame som er over ditt nivå og sier hun kommer med billige unnskyldninger? ha.ha

Sånn sett ut ifra eksene hennes er hun ikke over mitt nivå, tvert imot, men okei.

 

Til deg over, så var det akkurat det jeg tenkte før alt gikk rett vest.

 

Anonymous poster hash: 5489a...f05

 

 

Du skal ikke tenke, du skal handle, fordi det er nå du kan gjøre noe. Tenke kan du gjøre til du blir 200 år.

Lenke til kommentar

 

Vel selvfølgelig, jeg handlet, men ble avvist slik jeg skrev i førsteposten. Og noe fysisk forhold var ikke det jeg var ute etter.. Problemet mitt er at jeg sliter med å glemme hele jenta..

 

Anonymous poster hash: 5489a...f05

 

 

Vel, da må du fortelle henne at du ikke klare å glemme nettopp henne. Hun fikk deg til å føle deg bra akkurat da du var sammen med henne. Hun betydde mye for deg når du var sammen med henne, og hun bør gi deg en sjanse til, fordi du fortjener det. Du er en god mann, og hun er en god kvinne, og dere har det begge godt sammen.

 

Å glemme er ikke et alternativ. Du har tenkt å hugse henne for all tid.

 

Du kan se på en rose som visner, og du vil vite at roser fordufter mens de blomstrer, og nettopp det samme skjer med denne jenta.

 

Hun fordufter fra deg samtidig som hun blomster, og du vil være sammen med henne mens hun blomster, og du vil dele livet med henne slik at dere begge to kan føle at dere har det godt akkurat nå.

 

Hva er vel bedre enn å være sammen med en jente som ler sammen med deg, hver dag?

 

Det er en ubeskrivelse følelse? Dere trenger ikke prate sammen, men ser på hverandre, og begynner å le.

 

Jeg ville ha prøvd igjen, og ikke latt meg stoppe. Det kan godt være at dere har noen uenigheter, men det betyr ingenting, fordi dere vil ha det godt sammen, og du nekter å glemme henne.

 

Du vil bare ha henne tilbake, og jet håper virkelig at dette blir en lykke slutt.

 

Livet er alt for deprimerende som det er, og vi trenger virkelig at dere to finner tilbake sammen, og kan leve lykkelig alle deres dager.

 

Hugs at ingenting er noen gang over før det virkelig er over. Du må lære deg å prate til henne med dine følelser, og la formalitetene om hva som ikke fungerte ligge, fordi det er bare småting som egentlig ikke betyr noe, fordi dere vil så mye mer enn nettopp det.

 

Du ble kanskje avvist, men hvem blir vel ikke avvist i dette livet. Det eneste som nytter er å prøve igjen, helt til hun innser hvor mye hun er verdt, og hvor heldig du er som får ta del i hennes liv, sammen med deg.

 

Du vil bare ha denne jenta, og du må ikke gi det.

 

Jeg har selv gjort samme tabben, og jeg ble aldri den samme personen igjen. Selv i dag så tenker jeg "om jeg bare hadde gjort mer for henne..."...

 

Så, du var egentlig ikke ute etter å bare knulle henne, du elsket henne virkelig, og det er verdt å kjempe for, uansett...

 

Hugs at selv om hun avviser deg igjen, så er det ikke slutten, fordi før eller senere, så vil hun være hos deg, sammen, der hun innser hvilken topp mann du egenlig er, og det at du kjempe for henne til siste slutt, i det øyeblikket hun var usikker på hva hun skulle gjøre, så var du der for henne, beskyttet henne, støttet henne og alt var positivt og bra.

 

Jeg vet ikke hvorfor hun ikke vil være sammen med deg akkurat nå, men ingen er perfekt. Det vil bli en lykkelig slutt på dette, og det er jeg sikker på.

 

Jeg støtter deg fullt ut, og du må ikke gi opp, det vil du angre på.

 

Du må ikke glemme henne. La henne få vite hvem du egentlig er, og en dag så vil du ligge ved siden av henne, og tenke hvilket flott liv du har.

 

Livet er alt for kort til å glemme ting.

Lenke til kommentar

Okei, jeg reiser til Syden i 3 uker på lørdag, skal jeg møte henne først eller ikke? :)

 

Anonymous poster hash: 5489a...f05

Er som Skallekos også nevner over her.

 

Møter du henne ikke før du reiser - så tenker du sikkert at du angret på at du ikke møtte henne.

Møter du henne før du reiser - så slipper du å angre på at du ikke gjorde det.

Edit:leif

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...