Lina Mathilde ♥ Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Hei. Jeg har en asus pc med windows 7 til. Til denne bruker jeg en ekstern harddisk som er delt opp i mapper. En av disse mappene hadde jeg tidligere låst for andre brukere enn meg selv, ved hjelp av "sikkerhet"-funksjonen under "egenskaper". Problemet er at jeg nå skulle låse mappen opp igjenfor andre brukere, men noe gikk galt, så heller ikke jeghar tilgang nå. Når jeg prøver å endre det kommer det opp en meldig fra "windows sikkerhet" hvor det står "Kan ikke lagre endringer i tillatelser for Admin" Det er veldig viktig at jeg får tilgang til mappen igjen. Hjelp? 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Hei, prøv å logg på pc med samme brukernavn og passord som du brukte da så låste disken. Gjerne lag en ny bruker (admin) med dette brukernavnet og passordet. Dersom dette ikke går, så finnes det Linux... Lenke til kommentar
Lina Mathilde ♥ Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Jeg er jo logget inn på administrator brukeren? Hva er da vitsen med å lage ny bruker? Og det er ikke hele disken som er låst, men bare en av mappene. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Heisann, du kan bruke noe som heter Take Ownership Du skal altså laste ned: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/315585d1398621843-take-ownership-shortcut-add_take_ownership.reg Kjør denne filen ved å dobbeltklikke på den, Windows vil spørre deg om du vil gjøre endringer i registeret. Trykk på ja. Nå finn frem til mappen som er problemet, høyreklikk på mappen og trykk på "Take Ownership". Du kan nå prøve å endre eier av mappen via Sikkerhet under Egenskaper på mappen.. Vis problemet er løst kan du ta bort "Take Owenership" ved å laste ned og kjøre denne: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/315589d1398621843-take-ownership-shortcut-remove_take_ownership.reg, Kjør denne filen ved å dobbeltklikke på den, Windows vil spørre deg om du vil gjøre endringer i registeret. Trykk på ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå