Tømmerås Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Jeg fikk trøbbel med min qnap ts-119 for litt siden og måtte reinstallere hdd for å få den til å boote, og dermed ble all data slettet fra den innebygde hdd. Nå hadde jeg satt den opp i q-raid med en ekstern disk, men da jeg koblet til den disken så så jeg den på mac´en og plutselig forsvant filene så fort at jeg knapt reagerte. Så til spørsmålet: Finnes det et enkelt program for å rette opp filene på den disken, den har ikke vært brukt siden de ble slettet. Jeg har Windows, Mac og Linux-Mint. Jeg har nå kjørt easeUS free, og det finner filene, men gratisprogrammet retter bare opp maks. 2 GB og det blir for lite Filformatet er ext 4. Endret 5. august 2014 av Tømmerås Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg har brukt Recuva. Fikk ut noe av filene jeg klarte å slette, men ikke alt. Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. august 2014 Forfatter Del Skrevet 6. august 2014 Ja det tar sin tid å scanne en 1 TB disk, 21 timer Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Jepp. Tar lang tid å hente ut også Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 6. august 2014 Forfatter Del Skrevet 6. august 2014 Angrer nå på at jeg ikke har koblet til esata-kontakten på min selvbygde stasjonære, tror jeg da, den virker i hvertfall ikke. Det hadde vel gått fortere da....... Lenke til kommentar
Tømmerås Skrevet 16. august 2014 Forfatter Del Skrevet 16. august 2014 Recuva kunne ikke lese ext4, prøvde og med Linux rescue remix, men ser ut til at filene er tapt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå