Gå til innhold

Fooked strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Har jeg en fooked strømforsyning?? Her er saken:

Jeg har en HP Pavilion 8680 hos fatter'n. Den har nå stått en uke uten å bli brukt. Så når jeg da skal prøve å skru på maskinen, skjer det ingen ting. Jeg sjekker med en gang strømmen og sånt, men alt står i. Jeg skrur opp pc'n, vrir på ledninger og sånt, men uten hell. Resetter CMOS, prøver å skru på, ingenting... Jeg ble selvfølgelig små-irritert og satt bare å så misfornøyd inn i pc'n. Så plutselig bestemte den seg for å skru seg på et halvt sekund, akkurat slik som den pleier å gjøre når jeg setter inn kontakten. Jeg fortet meg å skru den på igjen, og den startet.

Men, så skulle jeg skru strømforsyningen som jeg da hadde tatt ut, inn igjen. Trykket på knappen, ingenting... Ventet, det samme skjedde. Skrudde seg halvt på, fortet meg å trykke på knappen så startet den.

Det samme skjedde til morgen i dag da pc'n var kald. Brukte et kvarter på i starte opp jeg liksom! :mad:

Så da har jeg kommet frem til denne konklusjonen: Er strømforsyningen min rett og slett ustabil? Det er en 185w strømforsyning og kanskje litt liten for denne maskinen...

Så i denne sammenhengen lurer jeg også på om noen har en 200-250w forsyning de vil bli kvitt?

På forhånd takk! :p:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er specs på maskina:
733 MHz Intel Pentium ® III processor
RAM (standard)
128 MB SDRAM standard (PC 100 memory)

Maximum
768 MB (3 x 256 MB DIMM)

Hard drive
20.4 GB

Architecture
nVidia Riva TNT2Pro graphics AGP 4x

VGA Graphics Controller
TNT2 Pro-32 MB AGP card with TV-out

Video Memory
32 MB dedicated video memory

Maximum
32 MB

Snakk m support hos HP, er det fortsatt garanti så får du fixe maskinen uten kostnad, og det må vel være å foretrekke...
Lenke til kommentar

Hehe, jeg har ikke kunnet svare før nå, og dere kan kanskje gjette hvorfor? Riktig, maskinen kræsja, og jeg fikk aldri strømforsyninga til å virke ordentlig igjen :lol:

Helt riktig, 185w ER svært lite på en "moderne" maskin med de gitte specsa. (helt korrekt killer!) Men nå er det jo også sånn at garantien min gikk ut i sommer... Så det er ingenting å hente hos HP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...