98ANN Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Hei! Jeg er ganske ny når det gjelder trening og har derfor noen få (kanskje lette) spørsmål! Hva bør mann "kominere" når mann trener styrke? Har høyrt at mann skal blant anna trene mage og rygg i samme økt, er det sant? Litt rotete forklaring men håper dere forstår. Et anna spørsmål er; skal mann tøye ut etter styrketrening? Mann skal vell ikkje det? Og hvor lang tid bør mann vente etter mann har ete og skal trene? Kanskje litt dumme spørsmål da men men Takk på forhand - Anne Endret 5. august 2014 av 98ANN Lenke til kommentar
C2D Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Heisann! kan du spesifisere litt dypere på hvor mange treninger du ser for deg pr. uke og hvilken type trening du tenker å utføre f.eks (styrketrening på en gym, eller om du skal bare trene med din egen kroppsvekt) uttøying etter styrkeøkter er veldig omdiskutert og mange har sin egen mening om det. min er ikke tøy ut i det hele tatt, hvertfall ikke etter trening. skal du tøye ut så bør det være fordi du ikke er tøyelig. og dette bør skje ett par minutter daglig, men ikke etter eller under en styrkeøkt. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Hei! Jeg er ganske ny når det gjelder trening og har derfor noen få (kanskje lette) spørsmål! Hva bør mann "kominere" når mann trener styrke? Har høyrt at mann skal blant anna trene mage og rygg i samme økt, er det sant? Litt rotete forklaring men håper dere forstår. Et anna spørsmål er; skal mann tøye ut etter styrketrening? Mann skal vell ikkje det? Og hvor lang tid bør mann vente etter mann har ete og skal trene? Kanskje litt dumme spørsmål da men men Takk på forhand - Anne Som nybegynner bør du trene hele kroppen 3 dager i uken med hviledag mellom. Dette kan du gjøre med en av de mange ferdigprogrammene som ligger på nettet. Spising gjør du som du vil med. Personlig spiser jeg både før og etter trening, samt jevnt gjennom resten av dagen. Det viktigste er at du får i deg den mengden mat du skal ha for å nå målet ditt, enten du skal opp eller ned i vekt. Strekking er alltid lurt for å unngå skader og øke mobilitet. Dette kan gjøres både før og etter en styrkeøkt. Spesielt lurt er det å strekke og tøye hofter og bein, da disse i stor grad er involvert i øvelsene. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 www.stronglifts.com Spis når du måtte ønske, bare ha litt kontroll på hva det blir i løpet av dagen. Viss du tøyer godt ut 10-15 minutter etter økten er du stort sett good to go Lenke til kommentar
98ANN Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Heisann! kan du spesifisere litt dypere på hvor mange treninger du ser for deg pr. uke og hvilken type trening du tenker å utføre f.eks (styrketrening på en gym, eller om du skal bare trene med din egen kroppsvekt) uttøying etter styrkeøkter er veldig omdiskutert og mange har sin egen mening om det. min er ikke tøy ut i det hele tatt, hvertfall ikke etter trening. skal du tøye ut så bør det være fordi du ikke er tøyelig. og dette bør skje ett par minutter daglig, men ikke etter eller under en styrkeøkt. Ser for meg å trene 3-4 ganger i uken ! Blir nok mest med min egen kroppsvekt ! Endret 5. august 2014 av 98ANN Lenke til kommentar
98ANN Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Denne artikkelen er veldig fin hvis du vil lese mer om styrketrening og hvordan du kommer i gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå