AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg har slitt i årevis med at jeg får rifter ved analåpningen. Riftene oppstår forskjellige plasser hver gang, og de blør. Riftene er kanskje et par cm lange. Det svir veldig når jeg tisser, og det er vondt å tørke seg. Før fikk jeg kun rifter avogtil. Jeg slet da meg hard avføring hver dag, og det var veldig vondt å gå på do. Nå har jeg ikke hatt hard avføring på et par år, men likevel er riftene blitt VERRE. Nå har jeg rifter nesten konstant. Noen som har opplevd lignende? Legen har nettopp henvist meg en plass for å få sjekket det, men kanskje noen andre også vet hva det kan være... Anonymous poster hash: c9fff...497 Anonymous poster hash: c9fff...497 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Bruke en salve og holde området mykt kan hjelpe. Det står noe om dette her: https://www.onlinelege.no/svar/_kronisk-analfissur-og-behandling_ref:cjiedha66 edit: Ja, har opplevd dette en gang for ca. 10 år siden. Klasket aloe vera salve der bak og det gikk bort. Endret 5. august 2014 av ærligøs Lenke til kommentar
j1986 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Men hva med når de kommer gang etter gang i årevis, uten å ha hard avføring eller noe? når en rift gror kommer det nye en annen plass.. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Det vet jeg ikke noe om, dessverre. Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Huff. Bra du er henvist. Fint å utelukke alvorlige sykdommer. Huff. Bra du er henvist. Fint å utelukke alvorlige sykdommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå