Gå til innhold

Stasjonær "server" til å kjøre Plex Media Server

Anbefalte innlegg

Jeg har idag installert Plex Media Server på en QNAP NAS (TS-869). Så lenge klienten ikke krever transcoding fungerer dette fint men CPUen i QNAPen er for liten når klienten krever transcoding. Jeg vurderer derfor å bygge en helt ny "server" kun for Plex Media Server.

Iflg. plex.tv er det viktig med en kraftig CPU. Minne er ikke så viktig så 4 eller 8GB holder nok.

Dette skal selvfølgelig gjøres så billig som mulig. Om maskinen trekker lite strøm er dette også et pluss siden den skal stå på 24/7.

Er det noen som har erfaring på dette området og kan anbefale en CPU for dette bruket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke mye man skal lete for å finne noe som er kraftigere enn det som sitter i de fleste NAS.

Jeg ville nok enten ha brukt gamle deler fra en eldre maskin jeg har liggende eller muligens sett på bruktmarkedet.

Eventuelt ville jeg gått for noe i denne retningen, muligens ikke akkurat denne varianten om du trenger mer kraft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Satset nok litt mye på ytelse når jeg tenker meg om i etteritd, men denne prosessoren kan du overklokke så den vil få veldig god ytelse samtidig som den er billig. NetOnNet hadde ingen fornuftige hovedkort, men Komplett har gratis frakt i sommer uansett.

Kan jo også brukes som server til andre ting om du ønsker det :)

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/13355

https://www.komplett.no/msi-z97m-g43-socket-1150/815074

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Ved overklokking vil den yte langt bedre enn en i3 og det er kjempelett på den prosessoren. Er den på markedet som er enklest å overklokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...