indahla Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg har idag installert Plex Media Server på en QNAP NAS (TS-869). Så lenge klienten ikke krever transcoding fungerer dette fint men CPUen i QNAPen er for liten når klienten krever transcoding. Jeg vurderer derfor å bygge en helt ny "server" kun for Plex Media Server. Iflg. plex.tv er det viktig med en kraftig CPU. Minne er ikke så viktig så 4 eller 8GB holder nok. Dette skal selvfølgelig gjøres så billig som mulig. Om maskinen trekker lite strøm er dette også et pluss siden den skal stå på 24/7. Er det noen som har erfaring på dette området og kan anbefale en CPU for dette bruket? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Er ikke mye man skal lete for å finne noe som er kraftigere enn det som sitter i de fleste NAS. Jeg ville nok enten ha brukt gamle deler fra en eldre maskin jeg har liggende eller muligens sett på bruktmarkedet. Eventuelt ville jeg gått for noe i denne retningen, muligens ikke akkurat denne varianten om du trenger mer kraft. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 PS: Jeg bør ha noe med minimum 4000 PassMark. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Bruk Intel i3 4150/4160. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Sitter og ser på FX-6350 også. Her er den sammenlignet med i3 4150. Den bruker kanskje mye strøm ift kraften jeg får? Endret 5. august 2014 av indahla Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Det er strømforbruket ved idle som gjør at eneste aktuelle alternativ er intel haswell. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Følger deg på den =) Må jeg regne med 650,- for et kabinett med strøm eller finnes det rimeligere? https://www.mpx.no/in-win-bk644-micro-tower-sort/815154 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Det finnes rimeligere kabinetter med strømforsyning (link), men jeg ville valgt et hovedkort av denne typen, med ekstern ("laptop-type") strømforsyning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Satset nok litt mye på ytelse når jeg tenker meg om i etteritd, men denne prosessoren kan du overklokke så den vil få veldig god ytelse samtidig som den er billig. NetOnNet hadde ingen fornuftige hovedkort, men Komplett har gratis frakt i sommer uansett.Kan jo også brukes som server til andre ting om du ønsker det https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/13355 https://www.komplett.no/msi-z97m-g43-socket-1150/815074 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Hvordan er denne CPUen opp mot i3-4150? Overklokking er ikke noe alternativ for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Ved overklokking vil den yte langt bedre enn en i3 og det er kjempelett på den prosessoren. Er den på markedet som er enklest å overklokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå