Gå til innhold

Telefonen sier plutselig at hodetelefonene ikke støttes

Anbefalte innlegg

For et par dager siden begynte telefonen min å gi tilbakemelding om at hodetelefonene mine ikke støttes lenger og at jeg må se på Sony sine sider for utstyr som støttes. Jeg har prøv med to høretefoner fra Sony og et sett med Fanny Wang men alle får samme feilmelding. Tar jeg ut jack-kontakten og setter den inn igjen et par ganger hender det at jeg får lyd, men da bare mono. Jeg har Sony Xperia Z1 med Android 4.4.4.

Noen forslag til hva problemet skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyse inn i , så ser du om det er noe :)

Leste her for en stund siden (noen måneder) om en tannlege i Oslo som hadde hyppig besøk av folk med nettopp det problemet med telefonene sine.

De har et eller annet verktøy de bruker på tenner, men som de ogå kunne bruke på å riste løs dritten og deretter suge den ut fra headsetutgangen, tror han tok et par hundre kroner ^_^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Leste her for en stund siden (noen måneder) om en tannlege i Oslo som hadde hyppig besøk av folk med nettopp det problemet med telefonene sine.

De har et eller annet verktøy de bruker på tenner, men som de ogå kunne bruke på å riste løs dritten og deretter suge den ut fra headsetutgangen, tror han tok et par hundre kroner ^_^

Ultralyd?

Lenke til kommentar

Ultralyd?

Husker ikke, prøvde å google dette, men fant ikke frem.

Det stod i en av nettavisene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Dette skjedde med min Z1 Compact. Android oppdatering fra 4.3 til 4.4 gjorde at øretelefonene mine ikke lenger funket. Dette var Apple Earpods, som jeg synes gir meg riktig lydbilde i forhold til min musikk (så andres mening om at jeg bruker disse er ikke nødvendig). Når jeg nedgraderte Android til 4.3 funket de igjen. Så det kan være feil på Android versjonen du har. Det KAN.

Lenke til kommentar

Har også nylig oppdatert til 4.4. Litt surt om det stemmer da øretelefonene jeg vanligvis bruker kostet nesten 2.400.

Har prøvd med to øretelefoner fra Sony som gir samme feil så skal den teorien stemme et det kun veldig nye øretelefoner som støttes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har lest litt rundt på nettet og det virker som jeg må roote telefonen for å få nedgradert den. På mitt Sony Xperia Z1 nettbrett har jeg Android 4.4.2 og der funker tredjeparts høyttalere og øretelefoner.

Jeg glemte å få støvsugd jack-kontakten da jeg var hos tannlegen i neste uke. Jeg skal tilbake dit på torsdag og skal huske det da. Jeg har fått pirket ut noe støv/lo men forhåpentlig er det noe der inne som jeg ikke har fått ut en da som er skyld i dette.

edit: telefonen er vel kanskje 3-4 måneder gammel og er en jobbtelefon så er i utgangspunktet ikke så veldig giret på å roote den.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...