ilpostino Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 For et par dager siden begynte telefonen min å gi tilbakemelding om at hodetelefonene mine ikke støttes lenger og at jeg må se på Sony sine sider for utstyr som støttes. Jeg har prøv med to høretefoner fra Sony og et sett med Fanny Wang men alle får samme feilmelding. Tar jeg ut jack-kontakten og setter den inn igjen et par ganger hender det at jeg får lyd, men da bare mono. Jeg har Sony Xperia Z1 med Android 4.4.4. Noen forslag til hva problemet skyldes? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 rusk i headsetuggangen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Var det jeg først mistenkte men brukte trykklufte for å prøve å få det ut. Trykket det da bare innover i utgangen antageligvis. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Lyse inn i , så ser du om det er noe Leste her for en stund siden (noen måneder) om en tannlege i Oslo som hadde hyppig besøk av folk med nettopp det problemet med telefonene sine. De har et eller annet verktøy de bruker på tenner, men som de ogå kunne bruke på å riste løs dritten og deretter suge den ut fra headsetutgangen, tror han tok et par hundre kroner ^_^ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 tannleger har jo bra sugegreier ja. skal dit neste uke (lenge å kanskje leve uten musikk) men takk for forslaget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Lyse inn i , så ser du om det er noe Leste her for en stund siden (noen måneder) om en tannlege i Oslo som hadde hyppig besøk av folk med nettopp det problemet med telefonene sine. De har et eller annet verktøy de bruker på tenner, men som de ogå kunne bruke på å riste løs dritten og deretter suge den ut fra headsetutgangen, tror han tok et par hundre kroner ^_^ Ultralyd? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Selv pleier jeg å bruke en (sikkerhets)nål og pirke forsiktig ut. Bruker å hjelpe for meg. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Lyse inn i , så ser du om det er noe Leste her for en stund siden (noen måneder) om en tannlege i Oslo som hadde hyppig besøk av folk med nettopp det problemet med telefonene sine. De har et eller annet verktøy de bruker på tenner, men som de ogå kunne bruke på å riste løs dritten og deretter suge den ut fra headsetutgangen, tror han tok et par hundre kroner ^_^ Ultralyd? Husker ikke, prøvde å google dette, men fant ikke frem. Det stod i en av nettavisene. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Dette skjedde med min Z1 Compact. Android oppdatering fra 4.3 til 4.4 gjorde at øretelefonene mine ikke lenger funket. Dette var Apple Earpods, som jeg synes gir meg riktig lydbilde i forhold til min musikk (så andres mening om at jeg bruker disse er ikke nødvendig). Når jeg nedgraderte Android til 4.3 funket de igjen. Så det kan være feil på Android versjonen du har. Det KAN. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. august 2014 Forfatter Del Skrevet 9. august 2014 Har også nylig oppdatert til 4.4. Litt surt om det stemmer da øretelefonene jeg vanligvis bruker kostet nesten 2.400. Har prøvd med to øretelefoner fra Sony som gir samme feil så skal den teorien stemme et det kun veldig nye øretelefoner som støttes. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Sony har alltid vært litt vanskelige på dette. Enkelte kamera fra Sony begynner å mase om at kun originale batterier støttes, selv om man bruker originalbatteriet som fulgte med kameraet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. august 2014 Forfatter Del Skrevet 18. august 2014 (endret) jeg har lest litt rundt på nettet og det virker som jeg må roote telefonen for å få nedgradert den. På mitt Sony Xperia Z1 nettbrett har jeg Android 4.4.2 og der funker tredjeparts høyttalere og øretelefoner.Jeg glemte å få støvsugd jack-kontakten da jeg var hos tannlegen i neste uke. Jeg skal tilbake dit på torsdag og skal huske det da. Jeg har fått pirket ut noe støv/lo men forhåpentlig er det noe der inne som jeg ikke har fått ut en da som er skyld i dette. edit: telefonen er vel kanskje 3-4 måneder gammel og er en jobbtelefon så er i utgangspunktet ikke så veldig giret på å roote den. Endret 18. august 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 19. august 2014 Del Skrevet 19. august 2014 Har du en offisiel kilde som sier at sony telefoner ikke støtter headsett fra andre en sony? Dette hørres jo helt sykt ut spør du meg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. august 2014 Forfatter Del Skrevet 19. august 2014 Jeg har ikke noen annen dokumentasjon enn bildet som popper opp når jeg kobler til headset. Jeg har testet med Fanny Wang 3003, et gammelt headset fra Sony og et headset som er kjøpt for cirka to måneder siden. en skulle tro det funket men de nyeste øretelefonene fra Sony men meldingen under dukker opp på alle tre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå