Gå til innhold

det ene skjermkorte virker ikke

joar89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vert og kikket på det. Går nok for en 1200w cooler master. Så hålder den til neste gang jeg oppgraderer;-)

Kanseller! Det er ingenting galt med systemet ditt!

Sjokkerende at det er ingen andre på forumet som er klar over at kort nummer to/tre/fire skrur av viftene i CFX etter en stund for å spare brukeren for støy og strømforbruk, dette kalles Zerocore. Mer sjokkerende at ingen har spurt trådstarter om ytelsen har forandret seg eller ikke.

Og det mest sjokkerende av alt er at dere tror at han kan ha for liten strømforsyning med en 850W PSU, HD 7790 har en TDP på ca 100W, selv en 550W PSU hadde holdt for to slike!

EDIT:

Hvis du lurer på om skjermkortet fungerer eller ikke trådstarter, så kan du bare prøve å kjøre et spill i fullskjerm og se etter om vifta på kortet starter igjen.

Det står på komplett at det krever 450w strømmforsyning. Betyr det at to av dem trenger 900w?

Jepp. Du må nok kjøpe en større en. Eller teste hos en kompis evt.

Fantastisk konklusjon, dette baserer du på hva egentlig? Jeg har aldri lest noe så dumt noen gang, jeg trodde det var allmenn kunnskap at anbefalt strømforsyning gjaldt for hele systemet og det var typisk overdimensjonert til ekstreme nivåer. Du har vært medlem her i 12 år og vet ikke dette engang?

Ærlig talt, et raskt google-søk hadde gitt deg de samme svarene.

Endret av N o r e n g
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det hele begynnte med at skjermen ble svart etter 5-10 min med spilling. Da fikk jeg høre at jeg kansje hadde for dårlig sjermkort. Når jeg undersøkte de nermere så jeg at viftene hadde stoppet. Resten står i den øverste meldinga. Men ja virka vel i et halvt døgn ca.

Lenke til kommentar

Hvis du aldri har lest noe "så dumt" i hele ditt liv, har du et forbanna bra liv :) Gratulerer.

Det å påstå at skjermkort #2 har et strømforbruk som er fire ganger så høyt som skjermkort #1 i et system er logikk for toråinger, og toåringer kan ikke skrive.

Jeg har selv en 850W PSU, og den eneste gangen jeg noen gang har kommet i nærheten av maksimal kapasitet var da jeg hadde to vannkjølte 7970er på 1250/1800 kjørende Furmark sammen med en 2600k kjørende på 5.0GHz kjørende Linpack samtidig.

Det hele begynnte med at skjermen ble svart etter 5-10 min med spilling. Da fikk jeg høre at jeg kansje hadde for dårlig sjermkort. Når jeg undersøkte de nermere så jeg at viftene hadde stoppet. Resten står i den øverste meldinga. Men ja virka vel i et halvt døgn ca.

Svart skjerm under spilling tyder på at noe er galt ja, men det høres mer ut som et problem som kommer av enten driverproblemer gjennom CFX, muligens et skjermkort er defekt, eller så har du kanskje bare en dårlig CFX-bro. Et for dårlig skjermkort vil ikke kræsje ved for hard grafikk, det vil bare levere for dårlig ytelse, så h*n som sa deg dette burde du virkelig ikke høre på.

Og det funka før når pcen var ny. Men når jeg begynnte å spille igjen siden sommervære ga seg begynte pcen min sånn. Jeg har cracka windows. Kan det ha noe med saken og gjøre.

Nei, det skal ikke ha noe å si.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noreng. Det rare er at i driverprog (catalyst control center) kan jeg tvinge viftene til å gå på full spiker på begge kortene. Men det skjer ingen tin forde. I tilegg nevnte jeg at jeg ikke får no infomasjon fra det. Catalyst control center påstår at kortet holder 0 grader.

Lenke til kommentar

Jepp. Du må nok kjøpe en større en. Eller teste hos en kompis evt.

Kortene bruker ca 200 watt under full load, ca 150 watt hver under gaming, så 900 watts strømforsyning er bare tull og tøv å kjøpe.

300 watt på begge kortene, ca 100 watt for CPU, så kommer jo HDD, vifter og slikt itillegg som ikke er så strømkrevende. Så en 600 watts PSU holder visst du kjører 1 HDD og 3-4 vifter. Men det er jo selfølgelig bedre å ha litt for mye enn litt for lite.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Noreng. Det rare er at i driverprog (catalyst control center) kan jeg tvinge viftene til å gå på full spiker på begge kortene. Men det skjer ingen tin forde. I tilegg nevnte jeg at jeg ikke får no infomasjon fra det. Catalyst control center påstår at kortet holder 0 grader.

Det at du ikke får tall fra kort nummer to kommer av måten zerocore fungerer på, hvis du vil ha tall må du skru av ULPS.
Lenke til kommentar

Jeg googla det å fant en kjempe klønete måte og gjøre det på. Er vel sikkert det som er riktig måte. Pleier og være sånn. Men nå går alle viftene og jeg har god tru. Nå skal jeg prøve og fyre igang skyrim (sinden det spille var værst) i værste fall hører dere fra meg om 5 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...