Gå til innhold

det ene skjermkorte virker ikke

joar89

Anbefalte innlegg

hei. jeg har et problem med skjermkortene mine og håper noen her inne vet hva det dreier seg om.

jeg har 2 stk XFX Radeon HD 7790 1GB BLACK GDDR5 som er koblet sammen med CrossFire, hvor i går jeg fant ut at viftene på det ene kortet ikke gikk. Jeg fikk heller ikke noe informasjon fra det sånn som temp og annet. (jeg vet ikke hva alt det andre er, men det står på null)

jeg tok ut begge kortene og blåste dem rene satte dem i igjen og alt fungerte som bare det. helt til i kveld, denne gangen fungerte ikke super nintendo metoden. Uansett hva jeg gjør får jeg ikke det andre kortet til å virke. Jeg finner begge kortene i device manager og begge kortene virker separat, er det noen som vet hva dette kan komme av?

Hovedkort: ASUS MAXIMUS VI HERO, Socket-1150

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tok ikke å blåste på kontaktene med din egen pust håper jeg?

Det fungerer dårlig og fører bare til at kobberet irrer pga. spytt som kommer med når du puster,

du bør heller rense kontaktoverflaten med egnet rensemiddel.

kobber irrer uansett om du blåser på det eller ikke. ideell luftfuktighet inne ligger på mellom 20-40% og i norge på denne årstiden kan du være sikker på at den er dobbelt så mye og vel så det. konklusjonen er enkel... kobber irrer uansett men det tar veldig lang tid, så kortene mine er nok ut datert lenge før det blir et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...