War Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nevner alt uten om det viktigste^^ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Snille War da, hvordan kan han vite at en strømforsyning er såpass viktig for datamaskinen? Hint hint... 1 Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Sånn da har jeg rettet opp mangelen hehe beklager Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Ok, last ned og kjør PSU testen på dette programmet : Occt Perestroika , la testen stå til 1 time og om pcen ikke hang i den tiden kan du legge ut loggene her. Ser nå fra loggen din at det er mange Kernel Power feil , det betyr som regel at det har oppstått noen problemer med strømmen og at pcen har feilet pga dette , flere faktorer som gjør at dette kan skje som hovedkort , psu etc. Uansett så er det greit å få vite hva som skjer med en gang du kjører occt. Regner med det er bildene du er ute etter? http://www.speedyshare.com/ezxxY/21-30.rar Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Ok, last ned og kjør PSU testen på dette programmet : Occt Perestroika , la testen stå til 1 time og om pcen ikke hang i den tiden kan du legge ut loggene her. Ser nå fra loggen din at det er mange Kernel Power feil , det betyr som regel at det har oppstått noen problemer med strømmen og at pcen har feilet pga dette , flere faktorer som gjør at dette kan skje som hovedkort , psu etc. Uansett så er det greit å få vite hva som skjer med en gang du kjører occt. Regner med det er bildene du er ute etter? http://www.speedyshare.com/ezxxY/21-30.rar Verdiene ser forsåvidt greie ut og at du har kunnet kjørt denne testen i en time er jo tegn på at strømforsyningen ikke svikter under belastning. Da må vi nesten prøve å finne ut når problemene inntreffer og hvilken sammenheng det har , skjer det sporadisk når som helst eller feks når du går fra maskinen? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Sånn da har jeg rettet opp mangelen hehe beklager Kjør på du også med en Occt test og legg ut loggene. Du har forsåvidt en god strømforsyning utifra hva jeg har lest , men det er lurt å følge litt med på hva som skjer og sånn sett er occt et greit verktøy. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Ok, last ned og kjør PSU testen på dette programmet : Occt Perestroika , la testen stå til 1 time og om pcen ikke hang i den tiden kan du legge ut loggene her. Ser nå fra loggen din at det er mange Kernel Power feil , det betyr som regel at det har oppstått noen problemer med strømmen og at pcen har feilet pga dette , flere faktorer som gjør at dette kan skje som hovedkort , psu etc. Uansett så er det greit å få vite hva som skjer med en gang du kjører occt. Regner med det er bildene du er ute etter? http://www.speedyshare.com/ezxxY/21-30.rar Verdiene ser forsåvidt greie ut og at du har kunnet kjørt denne testen i en time er jo tegn på at strømforsyningen ikke svikter under belastning. Da må vi nesten prøve å finne ut når problemene inntreffer og hvilken sammenheng det har , skjer det sporadisk når som helst eller feks når du går fra maskinen? Det er det som er det merkelige...det virker som det er helt uregelmessig. Det kan skje under alt fra gaming til videorendering til hvilemodus. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Mitt eneste råd til deg i en sånn situasjon er å bytte ut en og en komponent til du finner synderen, kan være slitsomt om man ikke har andre deler å bruke, men det er nok den eneste måten å finne ut av det på. Akkurat nå tror jeg at synderen ligger i enten hovedkort eller strømforsyning , kan være du finner ut av det om du kjører en noe lengre stresstest på feks 2 timer. SSD kan også være en av synderne her selvsagt og slike feil kan da være enda vanskeligere å finne. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Mitt eneste råd til deg i en sånn situasjon er å bytte ut en og en komponent til du finner synderen, kan være slitsomt om man ikke har andre deler å bruke, men det er nok den eneste måten å finne ut av det på. Akkurat nå tror jeg at synderen ligger i enten hovedkort eller strømforsyning , kan være du finner ut av det om du kjører en noe lengre stresstest på feks 2 timer. SSD kan også være en av synderne her selvsagt og slike feil kan da være enda vanskeligere å finne. Personlig tror jeg det kan være hovudkortet, i og med jeg har hatt noen småproblemer med det tidligere. Men å bytte ut det er noe jeg ikke gidder med det aller første, det skal være sikkert. Får bare leve med det litt til Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Nå startet jeg å kjøre occt testen, men etter 4-5 min kutter maskinen og starter på nytt, aner ikke om occt lager noen logg som jeg kan se på, ellers mistet jeg vel de dataene. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Om den ikke greier stresstesten hajohans er det stor sannsynlighet for at det er strømforsyningen, spesielt om temperatur på cpu og skjermkort er helt greie. Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Etter at maskinen restartet, kjørte jeg testen på nytt. Nå var det ikke noe stress i det hele tatt. Den sier at det ikke er noe feil. Testen gikk i en time no problemo. Problemet oppstår bestandig når jeg slår på maskinen for første gang. Da går det noen minutter så restarter hele maskinen. Jeg har også oppdaget noe annet, det gjelder dvalefunksjonen. Når jeg setter maskinen i dvalefunksjon, så går det kun kort tid, så slår maskinen seg på igjen. Skjønn det den som vil. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Nja, jeg tipper det er strømforsyningen som ikke er helt stabil og trenger en omstart eller to for å fungere. Har en Corsair selv som nekter å fungere etter en restart med mindre pcen slåes helt av i en liten periode. Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Aha, ja du kan være inne på noe der. Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Etter en biosoppdatering forsvant feilen med plutselig shutdown. Nå virker alt knirkefritt. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Etter en biosoppdatering forsvant feilen med plutselig shutdown. Nå virker alt knirkefritt. V0603 ? Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Etter en biosoppdatering forsvant feilen med plutselig shutdown. Nå virker alt knirkefritt. V0603 ? jepp 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Etter en biosoppdatering forsvant feilen med plutselig shutdown. Nå virker alt knirkefritt. V0603 ? jepp Suppert at du oppdaterte oss , må huske på å nevne det med bios også ved feilsøking, men det er jo ikke like risikofritt som å ta steg for steg da Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Etter en biosoppdatering forsvant feilen med plutselig shutdown. Nå virker alt knirkefritt. V0603 ? jepp Suppert at du oppdaterte oss , må huske på å nevne det med bios også ved feilsøking, men det er jo ikke like risikofritt som å ta steg for steg da Problemet mitt med dvalefunksjonen var rett og slett musa hahahahaha, den er supersensitiv, og i det øyeblikket jeg satte maskinen i dvalefunksjon og skulle sette musen i holderen slo maskinen seg på igjen. Maskinen var jagge oppe å gikk før jeg hadde fått musa i holderen, snakk om kjappe greier haha. Så når jeg setter maskinen i dvalefunksjon, må jeg rett og slett liste meg bort fra maskinen stille som en mus, ingen brå bevegelser for da er vi i gang igjen. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Du kan jo deaktivere i bios at maskinen skal kunne våkne av musa og bare bruke tastaturet i stedet. Så slipper du det problemet med overfølsom mus. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå