Jajakanskjedet Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei! Jeg bygde meg ny pc for et års tid siden, og helt siden starten har jeg vært plaget med noen tilfeldige restarter. Skjer gjerne rundt en gang om dagen, noen ganger flere ganger. Virker ikke som det er noe som forårsaker det. Plutselig slår pcen seg helt av, og etter et par sekunder booter den automatisk opp igjen. Har ingen idé om hvorfor det skjer...alt jeg vet er at det er veeeldig plagsomt. Noen idéer? Lenke til kommentar
War Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 OCCT ol, prøv å bench den og se hva som skjer da? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Vanskelig å hjelpe med mindre du kan skrive detaljert komponentene i pcen din. Ofte så er slike problemer relatert til strømforsyningen eller hovedkort , men vi må nesten få vite litt mer for å kunne hjelpe. En kopi av eventuelt loggen til Windows med feilmeldinger hadde også væt greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei! Jeg bygde meg ny pc for et års tid siden, og helt siden starten har jeg vært plaget med noen tilfeldige restarter. Skjer gjerne rundt en gang om dagen, noen ganger flere ganger. Virker ikke som det er noe som forårsaker det. Plutselig slår pcen seg helt av, og etter et par sekunder booter den automatisk opp igjen. Har ingen idé om hvorfor det skjer...alt jeg vet er at det er veeeldig plagsomt. Noen idéer? Virker som bluescreen lignende.. Du har da ikke overklokka CPUen din? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 4. august 2014 Forfatter Del Skrevet 4. august 2014 (endret) 1.00 660226 Intel Core i7-3770 ProcessorSocket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 8MB, 77W, HD400 1.00 790404 EVGA GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDAPCI-Express 3.0, "Superclocked", DL-DVI-I + DL-DVI 1.00 743924 MSI Z77A-G45, Socket-1155ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16, CFX, VGA, DVI, 1.00 773377 Corsair CX 750M, 750W PSUATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 4x 6+2pin P 1.00 657097 Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler755/1150/1155/1156/1366/2011, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 6 + en ssd og to lagringshardisker... Har ikke gjort noe annet enn å installert CPU'en nei... Her er et ss av loggen over kritiske errorer. Kan det ha seg at jeg skulle hatt en kraftigere strømforsyning? Endret 4. august 2014 av HornYkorN Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 750W er mer enn nok til det der! Prøvd bios update? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Hvilken antivirus har du? Mulig at dette stammer fra windows brannmur + antivirus brannmur som kjører på samme tid. Ser at mange anbefaler å bytte ut for eks AVG, avast ol. med MSE, da skal visstnok problemet kunne gå bort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Hmm.. Sjekket temperaturene? Det kan godt være CPU/GPUen som blir overopphetet, og dermed krasjer. Er dog usikker på om det da oppstår en bluescreen, eller det du opplever. Endret 5. august 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 BIOS oppdatering har jeg prøvd flere ganger, og tror temperaturene skal være greie. Jeg bruker AVG ja, kan det være problemet da? :o Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Husket avstandsskruer mellom kabinett og hovedkort? Har vært borti noen som har glemt det og endte opp med masse tilfeldige blåskjermer. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 BIOS oppdatering har jeg prøvd flere ganger, og tror temperaturene skal være greie. Jeg bruker AVG ja, kan det være problemet da? :o Mulig at AVG er problemet. Leste vel og merke at problemet var knyttet til win 8/8.1, men godt mulig at det kan skje i win 7 også. Ville ivertfall ha testet med MSE istedenfor. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Avg er noe herk. blokker internett mye i 8.1 iallefall. norton internet security også. Måtte slette de to for kanskje 40 kunder her i juli. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 BIOS oppdatering har jeg prøvd flere ganger, og tror temperaturene skal være greie. Jeg bruker AVG ja, kan det være problemet da? :o Mulig at AVG er problemet. Leste vel og merke at problemet var knyttet til win 8/8.1, men godt mulig at det kan skje i win 7 også. Ville ivertfall ha testet med MSE istedenfor. Hvordan fungerer MSE? Aldri hørt om det. Husket avstandsskruer mellom kabinett og hovedkort? Har vært borti noen som har glemt det og endte opp med masse tilfeldige blåskjermer. Jupp, Kabinettet er laget til blant annet dette hovedkortet, så det passet rett inn på noen pins. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Microsoft Security Essentials er like lett som noe annet. Veldig ofte brukt vil jeg si. Bruker det selv siden det er gratis. Orker heller ikke å betale for antivirus. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 6. august 2014 Forfatter Del Skrevet 6. august 2014 Jeg installerte MSE i går kveld, har ikke hatt noen shut downs enda, så da får vi se de neste dagene Lenke til kommentar
War Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 God den, vinner tester av og til. Burde fungere bra med OS da den samme b-gjengen har laget den. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Godt å høre. Krysser fingrene for ingen flere tilfeldige omstarter 1 Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Jeg har ikke brukt PC'en noe særlig i det siste siden jeg byttet til MSE, men kan bekgrefte nå at jeg fremdeles har noen tilfeldige shut downs. Kanskje ikke like hyppig, men det skjer. :S Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Ok, last ned og kjør PSU testen på dette programmet : Occt Perestroika , la testen stå til 1 time og om pcen ikke hang i den tiden kan du legge ut loggene her. Ser nå fra loggen din at det er mange Kernel Power feil , det betyr som regel at det har oppstått noen problemer med strømmen og at pcen har feilet pga dette , flere faktorer som gjør at dette kan skje som hovedkort , psu etc. Uansett så er det greit å få vite hva som skjer med en gang du kjører occt. Lenke til kommentar
hajohans Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Hei! Jeg bygde meg ny pc for et års tid siden, og helt siden starten har jeg vært plaget med noen tilfeldige restarter. Skjer gjerne rundt en gang om dagen, noen ganger flere ganger. Virker ikke som det er noe som forårsaker det. Plutselig slår pcen seg helt av, og etter et par sekunder booter den automatisk opp igjen. Har ingen idé om hvorfor det skjer...alt jeg vet er at det er veeeldig plagsomt. Noen idéer? Jeg sliter med nøyaktig det samme selv. Har nettopp bygd pc, og etter en viss tid restarter maskinen uansett hva jeg holder på med. Jeg har ikke tatt tiden det tar fra jeg slår på til den restarter selv, men er overbevist at det må være tilnærmet nøyaktig samme tid. Etter restarten er maskinen helt fin, og jeg opplever ingen nye restarter. Jeg får heller ikke noen form for bluescreen ved restart. Følgende komponenter er installer: Rampage V extreme 2011-3 Intel core i7-5930K Crucial DDR4 SDRAM 32GB Geforce GTX 780 TI Samsung 840 basic EVO SSD 500GB Windows 8.1 pro Antivirusprogram er MSE Aurom pro 1000w (FSP) Endret 28. september 2014 av hajohans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå