omgsaft Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Tja! Egentligen skulle jag kvitta mig med min stationära, och köpa en gaming-laptop istället (pga platsbrist). Detta har jag gett upp på, då jag har insett att det är vansinne att betala så mycket för så lite. Datorn måste helt enkelt bara få plats. Här är burken jag tänkte uppgradera: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-19-9-27, for Core iASUS P8P67 Deluxe, Socket-1155ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX & SLI, SATA 6GIntel Core? i7 Quad Processor i7-2600K3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, BoxedCorsair SSD Force Series 2,5" 120GBSATA2, 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5" (+1 extra 512/512MB/s 120GB installerad i efterhand) ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, 2xDisplayPort (+1 likadant köpt i efterhand och satt i Crossfirex) Corsair A70 CPU Kjøler Fractal Design Define R3 Black Pearl Datorn kommer att användas till alla tänkbara spel, och jag vill gärna kunna köra på högsta inställning med god fps i till exempel Skyrim (med massa mods) Den får gärna vara så tyst som möjligt, då den skall stå i sovrummet (byta ut cpu-kylare mot vattenkylt också?) PSU'n jag har nu är ej modulär. Är det mycket att vinna (temperaturmässigt) på att byta? Är det någon vits att investera i mer/snabbare minne? Är det dumt att uppgradera nu, då det är en del ny hårdvara som lanseras snart? Jag har tänkt mig använda max 10k på detta. Tack på förhand för hjälpen! Endret 4. august 2014 av omgsaft Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 Hei det eneste jeg ser vits i å oppgradere er eventuelt skjermkort og ssd i7 2600k holder seg bra i forhold til alder hvis du overclokker den så henger den fortsatt med Har ikke vert så stor utvikling på cpu fronten enda går mest på strømsparing. Ser at hd 6970 i cf yter ca det samme som et r9 280x så da må du eventuelt kjøpe 290x eller gtx 780ti eller vente ut i september på gtx 880 serien som er den nye arkitekturen fra nvidia 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2014 Del Skrevet 4. august 2014 ASUS R9 290X 4GB DirectCU II eventuelt Samsung 840 Pro SSD disk er mest fornuftig. 1 Lenke til kommentar
omgsaft Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Hei det eneste jeg ser vits i å oppgradere er eventuelt skjermkort og ssd i7 2600k holder seg bra i forhold til alder hvis du overclokker den så henger den fortsatt med Har ikke vert så stor utvikling på cpu fronten enda går mest på strømsparing. Ser at hd 6970 i cf yter ca det samme som et r9 280x så da må du eventuelt kjøpe 290x eller gtx 780ti eller vente ut i september på gtx 880 serien som er den nye arkitekturen fra nvidia ASUS R9 290X 4GB DirectCU II eventuelt Samsung 840 Pro SSD disk er mest fornuftig. Då blev det ju helt plötsligt mycket billigare än tänkt, och det är ju aldrig fel Det blir nog en ny kylare till cpu'n dock, då den bråkar så våldsamt och tar upp så oerhört mycket plats. Har tittat på ASUS R9 290X tidigare, pga kølingen samt goda recensioner. Ser dock att de har både Matrix och OC utgåvor, något som inte säger mig särskilt mycket. Så var det minne också. Ser att moderkortet mitt stödjer max 1600mhz, så snabbare minne är väl ingen fråga. Är det dock någon vits att uppgradera till 16GB istället för 8GB som jag har nu? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Vel 16 GB ram eller mere har du først og fremst nytte av ved videoredigering og ganske mye multitasking, men spilling er fremdeles 8 GB mere en tilstrekkelig. Husk også om du har Windows 7 Home Basic 64 bits er du også låst til 8 GB ram. Du finner også raskt ut i windows 7 med Gadget "Prosessormåler" eller i oppgavebehandling om det er mangler på cpu kraft eller ram. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg merket ingenting når jeg gikk fra 8 til 16gb minne iallefall. Men minne koster jo ikke så mye, så det skader ikke å ha mere. ^^ Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Har nesten samme system som meg. Dytt CPU opp til 4,6 Ghz. Ekstra ram om du føler at du trenger det. Ellers tror jeg at jeg hadde ventet på 800 serien til Nvidia før jeg hadde bestemt meg for noe mer. Lenke til kommentar
omgsaft Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Vel 16 GB ram eller mere har du først og fremst nytte av ved videoredigering og ganske mye multitasking, men spilling er fremdeles 8 GB mere en tilstrekkelig. Håller på en del med spelutveckling, så kör Unity samtidigt som fex Photoshop med stora filer, så det kan hända att det finns lite att hämta där. Och som Papirkurven antyder kostar ju ram praktiskt taget ingenting idag, så det är ju inte den största utgiften Har nesten samme system som meg. Dytt CPU opp til 4,6 Ghz. Ekstra ram om du føler at du trenger det. Ellers tror jeg at jeg hadde ventet på 800 serien til Nvidia før jeg hadde bestemt meg for noe mer. Har den bara svagt överklockat idag, så skall se vad jag kan klämma ut. Har aldrig varit så stort fan av Nvidia, så jag kör helst AMD. Dock kanske releasen av 800 serien pressar ned priserna på AMD-korten? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Har nesten samme system som meg. Dytt CPU opp til 4,6 Ghz. Ekstra ram om du føler at du trenger det. Ellers tror jeg at jeg hadde ventet på 800 serien til Nvidia før jeg hadde bestemt meg for noe mer. Har den bara svagt överklockat idag, så skall se vad jag kan klämma ut. Har aldrig varit så stort fan av Nvidia, så jag kör helst AMD. Dock kanske releasen av 800 serien pressar ned priserna på AMD-korten? Om det er AMD du vil ha så går du for det. Er ikke lenge siden R9 serien kom ut, så om de har noe nytt som skal konkurrere med 800 serien vet jeg ikke. Prismessig vil vel 700 serien til Nvidia gå ned litt, men om AMD sine kort går ned på samme tidspunkt er usikkert men godt mulig om de skal holde konkurransen oppe. Lenke til kommentar
omgsaft Skrevet 5. august 2014 Forfatter Del Skrevet 5. august 2014 Perfekt - då har jag en slagplan. Tack till alla för all hjälp! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå